VY_32_INOVACE_1C4 DRUHÁ VÍDEŇSKÁ ŠKOLA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LE CANADA VY_32_INOVACE_5A11.
Advertisements

VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
VY_32_INOVACE_7B12 Databáze Typy čísel.
VY_32_INOVACE_7A1 FINANČNÍ MATEMATIKA ZEMĚ A JEJICH MĚNA.
LES PRONOMS POSSESSIFS
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Prof. Ph.Dr. MIROSLAV TYRŠ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
VY_32_INOVACE_9B20 SAVCI morfologie a anatomie
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Vznik Československa VY_32_INOVACE_1B10.
VY_32_INOVACE_9C4 OPĚRNÁ SOUSTAVA
Rozklad dichromanu amonného
Jan Palach VY_32_INOVACE_2A2.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
VY_32_INOVACE_9B11 KROUŽKOVCI morfologie a anatomie
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
VY_32_INOVACE_8A3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Barevné plameny.
legenda české a světové gymnastiky
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
National parks in the USA
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Základní pojmy grafiky
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
Lustig – Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou Celkový rozbor textu
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
LE LUXEMBOURG VY_32_INOVACE_5A12. CONTENU O INFORMATIONS GÉNÉRALES O LA GÉOGRAPHIE O LA POLITIQUE O LES SPÉCIALITÉS
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Sametová revoluce VY_32_INOVACE_2B17.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Německá otázka, vznik SRN a NDR
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
VY_32_INOVACE_9C2 CIVILIZAČNÍ CHOROBY
Německá otázka. Stavba berlínské zdi
Reakce karbidu vápenatého s vodou
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
Kouzelné písmo – motivační efektní experiment Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A12.
VY_32_INOVACE_8A7 Kyslík a hoření
What is Easter? VY_32_INOVACE_3B6 G ymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Věra Dundálková.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_9B7 PLOŠTĚNCI, HLÍSTI morfologie a anatomie
Hudba 20.století, DODEKAFONIE
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
Barevnost sloučenin manganu
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
Vlastnosti kyseliny sírové Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A6.
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
Model hasícího přístroje
Vlastnosti fenolftaleinu – efektní motivační experiment Amoniakální fontána Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_1C4 DRUHÁ VÍDEŇSKÁ ŠKOLA

CHARAKTERISTIKA reprezentována trojicí skladatelů: Arnold Schönberg Alban Berg Anton Webern „Druhá“, protože jako „První“ se chápe generace skladatelů vídeňského klasicismu

„vídeňská“, protože centrem byla Vídeň Expresionistické hnutí – hudba měla silný citový náboj (ovzduší před 1. sv. v., válečné utrpení, prohraná válka, ekonomická krize)

Arnold Schönberg v Los Angeles, pořízeno v r. 1948 F. Homolka, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Arnold_Schoenberg_la_1948.jpg

Zakladatel a duchovní vůdce 2. vídeňské školy Působil ve Vídni a Berlíně Židovský původ → po nástupu fašismu emigroval do Francie a pak do USA 4 tvůrčí období: 1. tonální 2. atonální 3. dodekafonické 4. pozdní

1. Tonální období vychází z německého pozdního romantismu (G. Mahler, R. Strauss) DÍLO Zjasnělá noc – smyčcový sextet Pelleas a Mellisanda – symfonická báseň ♫http://www.youtube.com/watch?v=7PwkScjZt6M

2. Atonální období DÍLO Náměsíční Pierrot - cyklus melodramů pro ženský hlas a orchestr - Sprechgesang – něco mezi zpěvem a recitací ♫http://www.youtube.com/watch?v=KsIATAaR-X0 Očekávání – operní monodrama

3. Dodekafonické období DODEKAFONIE = dvanáctitónová technika vnášení matematického řádu do atonality zrovnoprávnil všech 12 tónů, které máme k dispozici v jedné oktávě a zajistil, aby byly ve skladbě používány stejně často Před začátkem komponování si vytvořil řadu 12ti tónů (dodekafonická řada), jejíž tóny v tomto pořadí používal v melodii nebo souzvuku. Žádný tón nemohl být přeskočen nebo použit 2x.

DÍLO Pět klavírních skladeb ♫http://www.youtube.com/watch?v=AXvmmjPHsVs Mojžíš a Áron – opera s filozofickým obsahem

4. Pozdní období Ustupuje od důsledné dodekafonie DÍLO Ten, který přežil Varšavu - kantáta na vlastní text pro recitátora, mužský sbor a orchestr - Napsána podle vyprávění člověka, který přežil povstání ve vašavském ghettu r. 1943 ♫http://www.youtube.com/watch?v=m_j5hYtKYbM

Alban Berg (1885 – 1935) E. Stumpp, http://commons.wikimedia.org/wiki/File:WP_Alban_Berg.jpg

Schönbergův žák Zmírňoval zákony svého učitele (měkčí výraz, lyričtější, více používá tématickou práci, tonalitu a citaci témat) → nejhranější skladatel 2. vídeňské školy DÍLO Vojcek – opera - tragický příběh o ponižování člověka Koncert pro housle a orchestr ♫http://www.youtube.com/watch?v=y_rzfHC3nQw

Anton Webern ve Štětíně v říjnu 1912 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Anton_Webern_in_Stettin,_October_1912.jpg?uselang=cs

Schönbergův žák Díla – posluchačsky příliš náročná SERIALISMUS – využíval jen několikatónové řady = série (dodekafonická řada je příliš bohatá) MULTISERIALISMUS – vázanost rozšířil i na dynamiku a barvu

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_1C4 Jméno autora: Mgr. Kateřina Bajnárková Název práce: Druhá vídeňská škola Předmět: Hudební výchova Ročník: 2. ročník čtyřletého gymnázia Časová dotace: 20 minut Vzdělávací cíl: seznámení studentů s novými poznatky týkajících se Druhé vídeňské školy Pomůcky: prezentace vytvořená v programu Powerpoint, PC, dataprojektor Poznámka: - Inovace: využití výpočetní techniky při prezentování nových poznatků Datum vytvoření: 3.2.2012