Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční produkty určené k ukládání peněz
Advertisements

Využití ICT technologií pro posílení ekonomické a finanční gramotnosti
1. cvičení úrokování.
Složené úrokování.
Finanční matematika.
2. cvičení úrokování. spoření.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
MS EXCEL Funkce PLATBA.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_01 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Opakování finanční matematiky
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Časová hodnota peněz ..
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_08_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Spoření a pravidelné investice
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Úrokovací období.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_12_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_11_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Základy finanční matematiky
ZÁKLADY FINANČNÍ MATEMATIKY
Jednoduché úrokování.
ÚROKOVÁNÍ. Rozlišujeme dva druhy úrokování Jednoduché úrokování  užití AP v praxi  použití výjimečné  např. cenné papíry, směnky Složené úrokování.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Petr Machala. Kde můžete mít uložené peníze? Kdo vám může poskytnout úvěr? 1.Bankovní účty 2.Podílové fondy 3.ETF (fondy obchodované na burzách) 4.Investiční.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_19_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Stavební spoření.
Prezentace příkladu 7.3. z FIPV1
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché a kombinované úrokování.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_20_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
Finanční gramotnost Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013 Jednoduché úrokování.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_01 Název materiáluFinanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_03 Název materiáluFinanční.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Důchody Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ing. Veronika Dostálková MBA BANKOVNÍ PRODUKTY Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Úrok Početní příklady. Osnova výkladu 1.Jednoduchý úrok 2.Složený úrok.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_13 Název materiáluSpořicí.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výpočet úroku na běžném účtu, úroková čísla, úrokový dělitel, spoření
Úroky - samostatná práce
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště PRAVIDELNÉ SPOŘENÍ Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště

PRAVIDELNÉ SPOŘENÍ

PRAVIDELNÉ SPOŘENÍ (modelová situace) Ukládáme pravidelně konstantní částku Nic nevybíráme Časový interval mezi jednotlivými vklady je roven úrokovacímu období

Příklad 1 Na začátku roku založíme spořící účet vložením částky 15 000 Kč (úroková sazba je 1,8% p.a., úročí se čtvrtletně). Každé další čtvrtletí vložíme tutéž částku, nic nevybereme. Jaká částka bude na účtu na konci roku? Výsledek zjistíme nejjednodušeji tak, že budeme sledovat „vývoj“ každého z vkladů samostatně. Všechny vklady mají společné výchozí hodnoty J0= 15 000 CZK; i = 0,018; t/360 = ¼; Liší se počtem období, po které jsou uloženy.

První vklad Druhý vklad Bude uložen po dobu 4 čtvrtletí: J0= 15 000 CZK; i = 0,018; t/360 = ¼; n = 4 Podle vzorce pro složené úročení platí: Druhý vklad Bude uložen po dobu 3 čtvrtletí: J0= 15 000 CZK; i = 0,018; t/360 = ¼; n = 3

Třetí vklad Čtvrtý vklad Bude uložen po dobu 2 čtvrtletí: J0= 15 000 CZK; i = 0,018; t/360 = ¼; n = 2 Čtvrtý vklad Bude uložen po dobu 1 čtvrtletí: J0= 15 000 CZK; i = 0,018; t/360 = ¼; n = 1

Výsledná částka Zjednodušení výpočtu Výsledná částka J = J4 + J3 + J2 + J1 = 60 576;- CZK Zjednodušení výpočtu Hodnoty J1 ; J2 ; J3 ; J4 tvoří první čtyři členy geometrické posloupnosti, kde Výsledná částka = součet prvních čtyř členů geometrické posloupnosti

Příklad 2 Vypočtěte, jak by se naspořená částka změnila , jestliže bychom ukládali 5 000 Kč měsíčně. Úroková sazba zůstává 1,8% p. a., úročí se měsíčně, nic nevybíráme. J0= 5 000 CZK; i = 0,018; t/360 = 1/12

Obecný výpočet uspořené částky J … celková naspořená částka J0 … výše jednoho vkladu i … roční úroková míra t … počet dní úrokovacího období n … počet vkladů (počet úrokovacích období)

SPOŘICÍ ÚČTY - použití Postupné shromažďování finančních prostředků Rezerva pro případ nečekaných výdajů Uložení úspor, které je potřeba mít kdykoliv k dispozici Nelze běžně použít pro odchozí bezhotovostní platby

SPOŘICÍ ÚČTY - výhody Vyšší úroková míra (např. oproti běžným účtům) Nízké nebo nulové poplatky Vklad je možno použít jako zástavu nebo záruku

SPOŘICÍ ÚČTY - podmínky Konkrétní podmínky stanovují jednotlivé banky Srovnání některých spořicích účtů například ZDE

Použité zdroje Www.penize.cz [online]. [cit. 2013-06-01]. Www.mesec.cz [online]. [cit. 2013-06-02].