Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Advertisements

Rusko (Ruská federace)
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
R U S K O Obrázek 1 EU – OP VK – III/2 ICT DUM 20
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI25 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Zemětřesení Název školy
Rusko Největší země světa, rozkládající se na evropském i asijském kontinentu. 2/3 země leží v tzv. severní zóně s trvale nepříznivými klimatickými podmínkami.
Rusko Jarmila Kovářová.
Základy hospodářství Beneluxu
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
EVROPA Rusko III2-Z7-III-20.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
SEVERNÍ ASIE - SIBIŘ.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Rusko Je největší ze států bývalého SSSR (Sovětský svaz).
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Nerostné suroviny Evropy
Název Doprava – druhy dopravy 3 Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Zelená revoluce Název školy
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Národy světa Název školy
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 25-Rusko
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Periferní oblasti V Asie
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Severní Afrika Název školy
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný ANOTACE: Prezentace slouží jako opakování tematického bloku Rusko. Jedná se převážně o práci s textem. Konkrétní otázky jsou vždy.
Téma hodiny: Rusko - základní údaje, poloha, přírodní podmínky
RUSKO Jan Vaněk.
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Rusko 20. ledna 2006.
Téma hodiny: Rusko - socioekonomické poměry Předmět: Zeměpis Ročník: 2., 3. ročník Anotace: Rusko – socioekonomické poměry Klíčová slova: Obyvatelstvo,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 8.ročník
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Registrační číslo projektu
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Rusko Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Nejrozlehlejší stát světa ležící na dvou světadílech
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Přírodní poměry Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Bývalé státy Sovětského svazu
Severní Asie Daniel Chmelík-Geografie Michal Záboj-Přírodní podmínky David Matulík-Obyvatelstvo David Lang-Ekonomika.
Asijské Rusko, Dálný Východ Sibiř. Poloha Území v Rusku Přímořská oblast Ležící mezi Uralem a Verchojanským pohořím. Sibiř zaujímá většinu rozlohy Ruské.
Vzdělávací materiál: Rusko – asijská část Operační systém:
RUSKO (Ruská federace)
ASIE - SIBIŘ VY_32_INOVACE_07-40 Ročník: VII. Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_Fi_II_11 Název Rusko – lidé a hospodářství
Vzdělávací materiál: Kanada Operační systém: Windows XP Professional
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
AUTOR: Mgr. Svobodová Alena
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Libor Hrbek Název : VY_32_INOVACE_8A02Z6-8_Rusko – státní zřízení.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
EVROPA VÝCHODNÍ EVROPA – RUSKO
Východní Evropa (Ukrajina, Bělorusko, Rusko)
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Přírodní bohatství Sibiře Označení DUM VY_32_INOVACE_12_3_05 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Evropy Ročník 2. ročníky a sexty gymnázia

Vymezení oblasti dle atlasu: - součást Ruska, ale leží v asijské části - je území ležící mezi Uralem a Verchojanským pohořím. - v širším slova smyslu se však k Sibiři někdy počítá i území mezi Verchojanským pohořím a Tichým oceánem. - v tomto pojetí Sibiř zaujímá většinu rozlohy Ruské federace

- tmavá barva - Siberian Federal District, - tmavá + světlejší - Geographic Russian Siberia, - všechny barvy - Historical Siberia (and present Siberia in some usages) Obr.1

Největší sibiřské řeky……., …..……, ……….patří mezí nejdelší řeky světa, ale bohužel se potýkají s problémem menšího využití z důvodu …………… Oblast Západosibiřské roviny je velmi špatně přístupná díky ………………, které vznikly z důvodů …………… Bohužel toto území je silně devastováno Značnou část centrální Sibiře tvoří tzv.…………….., což jsou……… Krajina téměř celé severní oblast se nazývá tzv…………… Většina území má tzv. ………………………..podnebí Bajkal je ……………..…….jezerem světa. Jakým způsobem může tzv. globální oteplování ovlivnit Sibiř:………

Největší sibiřské řeky Ob, Jenisej, Lena patří mezí nejdelší řeky světa, ale bohužel se potýkají s problémem menšího využití z důvodu zamrzání. Oblast Západosibiřské roviny je velmi špatně přístupná díky bažinám, které vznikly z důvodů permafrostu. Bohužel toto území je silně devastováno těžbou ropy a zemního plynu. Značnou část centrální Sibiře tvoří tzv. tajga, což jsou převážně jehličnaté lesy. Krajina téměř celé severní oblast se nazývá tzv. tundra. Většina území má tzv. kontinentální podnebí. Bajkal je nejhlubším jezerem světa. Jakým způsobem může tzv. globální oteplování ovlivnit Sibiř: tání permafrostu a možné uvolnění methanu pod ním, větší zemědělské využití,…

Obr.2

Obr.3

Dle atlasu rozděl na skupiny: 1. Nerostné bohatství 2. Lesy 3. Vodní potenciál – vodní elektrárny 4. Lov zvěře Co je zde málo využíváno? - moře – proč? - zamrzá

Jaké je? - obrovské Co zahrnuje? - v podstatě téměř vše a ještě není vše objeveno – proč? - permafrost a zima Rozděl na skupiny dle důležitosti: 1. Ropa a zemní plyn 2. Železné rudy 3. Barevné rudy 4. Vzácné rudy a diamanty 5. Uhlí

Ropa a zemní plyn – Západosibiřská rovina Jakým způsobem probíhá doprava a jaké je využití? - ropovody a plynovody do Evropy Jaké jsou problémy těžby v zimě a jaké v létě? Zima – mráz Léto – bažiny a komáři Těžba většiny ostatních surovin se soustředí do oblasti: jižní, převážně podél či v blízkosti….. ….tzv. Transsibiřské magistrály a částečně Bajkalsko - amurské magistrály, ale hlavní je prvně jmenovaná

Zelená – BAM Obr.4

- hlavně obchodní význam - délka 9288 km a cesta Moskva – Vladivostok trvá 6 dní - podél vznik měst se zaměřením na těžbu a zpracování vytěžených surovin Města: Jekatěrinburg, Omsk, Novosibirsk, Krasnojarsk, Irkutsk, Chabarovsk, Vladivostok - většinou bohatá města – jak to poznáš? - zvýrazněná hrají KHL

V podstatě ekonomická síla a politický vliv Ruska jednoznačně a hlavně pramení z tohoto bohatství! Snaží se uchovat a zvýšit svůj vliv v bývalých svých satelitech. Také se snaží zvýšení svého vlivu v západní Evropě. Hlavně spolupracuje s …. ….Německem, např. projekt …. ….Nord Stream – plynovod přes Balt otevrela-plynovod-nord-stream otevrela-plynovod-nord-stream Svým politickým vlivem dokázalo zrušit projekt Nabucco – dovoz plynu a ropy z oblasti Zakavkazska a Střední Asie. Připravuje olympiádu v Soči – obrovský megalomanský projekt, kterým se chce ukázat světu. Z čeho to financuje? …suroviny

1. HELLERICK. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 2. ANDRIANOV, Vadim S.. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 3. HUGENTOBLER, Andreas. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 4. KÜHN, Stefan. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: