Kamion - start Zpráva z kvantitativního výzkumu – vnímání kamionové dopravy veřejností ČR Prosinec 2005 / Závěrečná zpráva pro sdružení ČESMAD / Tomáš.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Říjen 2007 Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor GALAXY SÉRIE 2007 Anketa – spokojenost závodníků.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2011 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Město Týniště nad Orlicí pro občany SNÍŽENÍ NÁKLADŮ PRO VAŠE DOMÁCNOSTI, FIRMY, OBČANSKÁ SDRUŽENÍ A BYTOVÁ DRUŽSTVA.
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
DOBROVOLNICTVÍ V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH
Měření úrovně finanční gramotnosti dospělých
Objektivní faktory.
Vybrané výsledky výzkumu: „Sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Trendy k informační společnosti Prosinec 2005 / Pavel Šimoník - STEM/MARK,
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Průzkum reakcí publika ČRo 1 – Radiožurnál na změny ve vysílání od ledna souhrn.
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Přehled základních výsledků šetření Rušiče spánku a nykturie Březen 2009/ Tisková informace k výsledkům šetření / STEM/MARK a.s.
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
Průzkum: Čeští zákazníci neznají rizika nákupu spotřebního zboží.
10 let výzkumu informačních potřeb veřejnosti Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
VLIV ZMĚN SVĚTA PRÁCE NA KVALITU ŽIVOTA 2005 – 2008 Moderní společnost a její proměny Seminář k výzkumu na úseku BOZP
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Zábavná matematika.
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Vnímání bezpečnostně informační kampaně „Nemyslíš? Zaplatíš!“
SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001: člen ESOMAR Praha 19. srpna 2011.
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů Postoje české společnosti k náhradní rodinné péči Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Výsledky části V. Vyhodnocení aktivit projektu v obchodních centrech ZPRACOVÁNÍ MARKETINGOVÝCH ANALÝZ A VÝZKUMŮ V RÁMCI PROJEKTU MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ –
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením.
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
Neber úplatky… …nebo se z toho zblázníš
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
IBRS s.r.o., Prague 10, Dubečská 8, strana 1 Desk research – fertility rate Eurostat / 2006 Fertilita - průměrný počet živě narozených dětí, které.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2013 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Výsledky výzkumu mezi obyvateli MČ Praha 2 a návštěvníky Riegrových sadů „Soužití pejskařů a nepejskařů v parcích na území Prahy 2“ 28. června 2011 / Prezentace.
Tisková konference Sdružení ČESMAD BOHEMIA
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Kvantitativní telefonický výzkum mezi zaměstnavateli, zaměstnanci a poskytovateli služeb Postoje ke stravovacím poukázkám Únor 2008 / Závěrečná zpráva.
Pojmy a interpretace.
Standard Eurobarometer 72 / Podzim 2009 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 72 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Podzim 2009 ZVEŘEJNĚNÍ.
VÝZKUM POSLECHOVOSTI ROZHLASOVÝCH STANIC (Výsledky II/ III/2006)
1 Tento projekt je spolufinancován Evropským Sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Představení výzkumného projektu CZ / /0203 POSTAVENÍ.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
ZPRACOVÁNÍ MARKETINGOVÝCH ANALÝZ A VÝZKUMŮ V RÁMCI PROJEKTU MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II Výsledky části V. Vyhodnocení aktivit projektu.
Přednost početních operací
Bleskový výzkum Kauza : David Rath Červen 2012.
1 Roční výročí novelizace zákona 361 / 2000 Sb. v ČR Tisková konference, 28. června 2007.
Kvantitativní výzkum Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací Únor 2012 / Závěrečná zpráva ze společného výzkumu společností MEDIAPHARMA, a.s.
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
STEM Které souvislosti vstupu do EU veřejnost nejvíce zajímají? Nejnovější data STEM tisková zpráva ze dne
Hasiči a veřejnost Tisková konference 24. července 2008.
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Místní demokracie a participace na veřejném životě
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
leden 2010 ZNAČKY Z PORTFOLIA VINAŘSKÉHO FONDU POHLEDEM OBYVATEL ČR
Zdravotnictví očima pacientů
Transkript prezentace:

Kamion - start Zpráva z kvantitativního výzkumu – vnímání kamionové dopravy veřejností ČR Prosinec 2005 / Závěrečná zpráva pro sdružení ČESMAD / Tomáš Raiter, kontaktní osoba/ Lucie Žáčková, Senior analyst/ STEM/MARK,a.s.

OBSAH Hlavní zjištění strana 3 Realizátor projektu strana 4 Východiska projektu strana 5 Parametry projektu strana 6 Charakteristiky řidičů a spolujezdců strana 7 Názory na kamionovou dopravu strana 14

Hlavní zjištění ¾ populace pokládají za nejhorší typ vozů, které se účastní silničního provozu, velká nákladní auta a kamiony. Zároveň téměř polovina veřejnosti míní, že na silnici se nejhůře chovají řidiči kamionů. Naprostá většina populace (90 %) souhlasí s názorem, že kamionová doprava nepřiměřeně zatěžuje dopravní systém a měla by se výrazně omezit. Nicméně polovina zároveň souhlasí i s tvrzením, že kamionovou dopravu lze jen těžko něčím nahradit. Frekvence účasti na silničním provozu Takřka denně řídí motorové vozidlo v ČR téměř třetina populace. Zhruba jedna třetina populace vůbec neřídí. Muži řídí motorové vozidlo častěji než ženy. 10 % respondentů se denně účastní silničního provozu na místě spolujezdce. Alespoň jednou týdně sedí na místě spolujezdce 59 % respondentů starších 15 let. Hodnocení chování řidičů U veřejnosti převažuje mínění, že většina řidičů nebere ohled na ostatní účastníky silničního provozu a slušní řidiči jsou spíše výjimkou (60 %). Menší podíl respondentů se domnívá, že řidiči jsou převážně ohleduplní (40 %). Polovina populace se domnívá, že se profesionální řidiči chovají ohleduplněji než řidič amatéři, polovina si myslí opak. Mají-li si dotazovaní vybrat dvě skupiny řidičů, kteří se na silnici chovají nejhůře, pak z nabízených možností nejčastěji volí řidiče kamionů (44 %) a mladé a nezkušené řidiče (37 %). ¾ populace pokládají za nejhorší typ vozů, které se účastní silničního provozu, velká nákladní auta a kamiony. Názory na kamionovou dopravu Téměř polovina populace (46 %) se při jízdě na silnici často cítí omezena jízdou nějakého kamionu. Naprostá většina populace (90 %) souhlasí s názorem, že kamionová doprava nepřiměřeně zatěžuje dopravní systém a měla by se výrazně omezit. Nicméně polovina veřejnosti zároveň souhlasí i s tím, že kamionovou dopravu lze jen těžko něčím nahradit. Čtvrtina veřejnosti se domnívá, že kamionovou dopravu nahradit nelze. 2/3 respondentů míní, že kamionovou dopravu lze účelně nahradit železniční dopravou. Mezi faktory, které nejvíce ovlivňují objem kamionové dopravy u nás, respondenti nejčastěji uvádějí absenci systému placení mýtného (39 %) a vstup ČR do EU (28 %). Převážná většina respondentů míní, že vynakládané prostředky na výstavbu nových silnic a dálnic nejsou dostatečné (81 %). Naprostá většina respondentů souhlasí s výrokem, že kamiony devastují silnice (96 %). ¾ veřejnosti souhlasí s tvrzeními, že vláda nevěnuje dostatečnou pozornost rozvoji silniční dopravy.

Realizátor projektu Společnost STEM/MARK Tomáš RAITER Lucie Žáčková Jsme společností zkušených odborníků v marketingovém výzkumu a řídíme se přesvědčením, že kvalitní výzkum musí být dialog. Dialog mezi námi a klientem a dialog s našimi respondenty otevírají cestu k dobrému výzkumu. Dobrý výzkum je předpokladem úspěšného dialogu našeho klienta s jeho zákazníky. Nejlepší služby se rodí z otevřeného dialogu lidí. Marketingový výzkum je dialog. V letošním roce vstoupíme do dvanáctého roku existence. Během této doby jsme se stali jednou z předních společností v oblasti marketingového výzkumu na českém trhu. Poskytujeme služby na vysoké profesionální úrovni, prověřené na několika úrovních společnosti nezávislými orgány české asociace agentur pro výzkum trhu SIMAR a odpovídající standardům světové profesní organizace ESOMAR. Výzkumné série, rozsáhlý archiv dat pořízených ve vlastní režii a znalost prostředí nám umožňují znát odpovědi na některé otázky ještě dříve, než nám je klienti položí. Pomáháme zákazníkům správně porozumět výsledkům výzkumu a zvolit optimální marketingovou strategii vedoucí k úspěchu a k dosažení jejich cílů. Tím podporujeme jejich růst a zlepšování pozice na trhu. Je pro nás radost spolupracovat s těmi, kteří své práci rozumí. Tomáš RAITER kontaktní osoba spoluzakladatel společnosti STEM/MARK, a.s. v marketingovém výzkumu působí 13 let zkušenosti v oblasti designu a managementu tuzemských i mezinárodních výzkumných projektů (Mediaprojekt, TV projekt, Eurobarometr, měření kvality zdravotní péče a dalších) - v letech 1998-2000 působil ve funkci presidenta národní asociace výzkumných agentur SIMAR Mobil: 774 203 543 E-mail: raiter@stemmark.cz Lucie Žáčková Senior Analyst Telefon: 225 986 827 E-mail: zackova@stemmark.cz STEM/MARK, a.s. Na Hrázi 17/176, 180 00 Praha 8 Telefon: 225 98 68 11 Fax: 225 98 68 60 E-mail: Info@stemmark.cz Web: http://www.stemmark.cz IČO: 6185 9591, DIČ: CZ6185 9591 Bankovní spojení: Živnostenská banka, Praha 1 Číslo účtu: 819 010 004 / 0400

Východiska projektu Cíl projektu Tématické okruhy výzkumu Cílem předloženého projektu je zjištění názorů veřejnosti na kamionovou dopravu u nás jakož i obecné zkušenosti se silničním provozem. Tématické okruhy výzkumu Frekvence účasti na silničním provozu Zkušenosti s chováním řidičů v rámci silničního provozu Hodnocení kamionové dopravy u nás a možnosti jejího nahrazení Metoda projektu Kvantitativní výzkum CATI dotazování (www.cati.cz) Vzorek respondentů Reprezentativní populace ČR ve věku 15 a více let Velikost vzorku: 601 respondentů Kvótní výběr Pohlaví Věk Vzdělání Region Velikost místa bydliště Detaily terénního šetření Do zpracování byly zařazeny pouze kompletně dokončené rozhovory Termín dotazování: prosinec 2005 Průběh dotazování Dotazování bylo prováděno v CATI studiu společnosti STEM/MARK pod neustálou supervizí stálých pracovníků.

Parametry projektu

Charakteristiky řidičů a spolujezdců

Frekvence řízení Takřka denně řídí motorové vozidlo v ČR téměř třetina populace. Alespoň jednou za týden usedá za volant celkem polovina populace starší 15 let. Zhruba jedna třetina populace vůbec neřídí. Muži řídí motorové vozidlo častěji než ženy. Pouze pětina mužů uvedla, že vůbec neřídí motorové vozidlo, oproti polovině žen. Nejčastěji za volant usedá mladší střední generace ve věku 30 - 44 let, více než polovina z nich denně řídí motorové vozidlo. Naopak nejméně řídí populace starší 60 let. Frekvence řízení koreluje s frekvencí nákupu v hypermarketech. Každodenní řidiči nakupují v hypermarketech častěji než řidiči příležitostní. Pětina respondentů, kteří alespoň někdy řídí motorové vozidlo, pracují nebo pracovali jako profesionální řidiči. Jako profesionální řidič pracují častěji muži a lidé vyučení.

Sebehodnocení jakožto řidiče Téměř polovina respondentů, kteří alespoň občas řídí motorové vozidlo, se považuje za běžné řidiče. Zhruba dvě pětiny se pokládají za dobré řidiče a asi jedna desetina se označila za řidiče sváteční. Za dobré řidiče se pokládají výrazně častěji muži než ženy (55 % mužů vs 23 % žen). Naopak ženy jsou spíše než muži sváteční řidičky (5 % mužů vs 21 % žen). Rovněž platí, že čím častěji lidé řídí, tím se považují za lepší řidiče. Pokud mají řidiči hodnotit své chování při řízení pak zhruba ¾ z nich míní, že jsou klidní řidiči, tj. dění na silnici většinou nekomentují. Naopak téměř čtvrtina řidičů uvedla, že se při řízení chová velmi emotivně.

Sebehodnocení jakožto spolujezdce Jako spolujezdec se silničního provozu denně účastní 10 % respondentů. Alespoň jednou týdně sedí na místě spolujezdce 59 % respondentů starších 15 let. V souladu s předchozími zjištěními jsou spolujezdci spíše ženy než muži a samozřejmě jsou to především mladší osoby ve věku 15 až 29 let, z nichž někteří ještě nemají řidičský průkaz. Z hlediska frekvence řízení patří do skupiny spolujezdců převážně občasní řidiči a rovněž lidé, kteří neřídí vůbec. Co se týče chování řidičů a spolujezdců při jízdě, pak se ukazuje, že spolujezdci se chovají méně emotivně než řidiči. Jen 14 % spolujezdců nahlas komentuje dění kolem sebe (oproti 23 % řidičů). Převážná většina spolujezdců se chová klidně (69 %) nebo dění kolem sebe nesledují (16 %). Přitom mezi spolujezdci, kteří nemají zkušenosti s řízením, je nejvyšší podíl těch, kteří se chovají emotivně. Rovněž řidiči, kteří se za volantem chovají emotivně, i jako spolujezdci častěji nahlas a rozrušeně komentují dění kolem sebe.

Hodnocení chování řidičů na silnici Mezi respondenty převažuje mínění, že většina řidičů nebere ohled na ostatní účastníky silničního provozu a slušní řidiči jsou spíše výjimkou (60 %). Názor na chování řidičů nesouvisí s frekvencí řízení. Poněkud menší rozdíl je při srovnání profesionálních řidičů a řidičů amatérů. V tomto ohledu je názor populace rozdělen na dvě shodné skupiny. Polovina se domnívá, že se profesionální řidiči chovají ohleduplněji než řidič amatéři, polovina si myslí opak. Sami profesionální řidiči se častěji považují za ohleduplnější než běžní řidiči. Respondenti, kteří vůbec neřídí, jsou v hodnocení profesionálních řidičů mírnější.

Skupiny neohleduplných řidičů Skupiny řidičů, které se podle respondentů Mají-li si dotazovaní vybrat dvě skupiny řidičů, kteří se na silnici chovají nejhůře, pak z nabízených možností nejčastěji volí řidiče kamionů (44 %) a mladé a nezkušené řidiče (37 %). S určitým odstupem za těmito dvěma skupinami jsou motorkáři (24 %), řidiči s pražskou poznávací značkou (22 %) a řidiči sportovních vozů (18 %). Ostatní skupiny jsou považovány za výraznější nebezpečí pro silniční provoz jen u malého podílu respondentů. Mezi jinými řidič, kteří se na silnici chovají nejhůře, byli nejčastěji uváděni sváteční řidiči. chovají na silnici nejhůře ZÁKLAD: Všichni respondenti, n=601 Řidiči kamionů 44 Mladí, nezkušení řidiči 37 Motorkáři 24 Řidiči s pražskou poznávací značkou 22 Řidiči sportovních vozů 18 Taxikáři 12 Řidiči menších dodávkových 12 nákladních automobilů Řidiči autobusů 7 Cizinci 4 Řidiči starších automobilů 2 Někdo jiný 6 0% 20% 40% 60% 80% 100% ZDROJ: STEM/MARK, Kamionová doprava 2/2006

Skupiny neohleduplných řidičů Respondenti měli z nabízených typů vozů vybrat ty, které jim připadají pro silniční provoz nejhorší, tedy nejvíce nebezpečné. V souladu s výsledky na předchozí stránce jsou za vůbec nejhorší typy vozů, které se účastní silničního provozu, jednoznačně pokládána velká nákladní auta a kamiony. Tato vozidla při jízdě nejvíce vadí až ¾ populace starší 15 let. Mezi další vozy ohrožující silniční provoz respondenti uváděli rychlá osobní auta (26 %), pomalá osobní auta (25 %) a motorky (24 %). Ostatní typy vozů nejsou považovány za větší nebezpečí pro silniční provoz. Mezi jinými vozy a účastníky silničního provozu ohrožující provoz na silnici, uváděli respondenti nejčastěji starší osobní automobily (typu trabant), cyklisty a zemědělské stroje.

Názory na kamionovou dopravu

Názory na kamionovou dopravu Téměř polovina populace (46 %) se při jízdě na silnici cítí často omezena jízdou nějakého kamionu. Omezení častěji pociťují lidé starší 60ti let. Naprostá většina populace (90 %) souhlasí s názorem, že kamionová doprava nepřiměřeně zatěžuje dopravní systém a měla by se výrazně omezit. Nicméně polovina zároveň souhlasí i s tím, že kamionovou dopravu lze jen těžko něčím nahradit. V názoru na kamionovou dopravu je veřejnost rozdělena na dva hlavní tábory. Na jedné straně stojí ti, kteří sice souhlasí s negativním vlivem kamionové dopravy, ale zároveň míní, že ji nelze něčím nahradit (50 %). V této skupině převažují lidé s nižším vzděláním (ZŠ a vyučení). Na straně druhé je 40 % respondentů, kteří jsou si vědomi negativního vlivu kamionové dopravy, nicméně nesouhlasí s její nenahraditelností. Tento názor zastávají častěji středoškoláci a vysokoškoláci.

Názory na kamionovou dopravu Respondenti si měli vybrat ten z faktorů, který nejvíce ovlivnil objem kamionové dopravy u nás. Nejčastěji byla uváděna absence systému placení mýtného (39 %) a vstup ČR do EU (28 %), tento názor zastávají častěji muži. Ostatní dva faktory si vybral již menší podíl respondentů: růst spotřeby velkých nákupních center (16 %), růst průmyslové výroby (10 %). Mezi jinými faktory respondenti nejčastěji uváděli nedostatečnou či špatnou strategii vlády při řešení dopravní situace a zrušení či omezení železniční dopravy. Zhruba 2/3 respondentů již někdy uvažovaly o tom, že kamiony jsou nezbytné k přepravě zboží. Čtvrtina o tom nikdy nepřemýšlela, častěji se jedná o ženy, a 9 % s tímto tvrzením nesouhlasí.

Názory na kamionovou dopravu Čtvrtina veřejnosti se domnívá, že kamionovou dopravu nahradit nelze. 2/3 respondentů míní, že kamionovou dopravu lze účelně nahradit železniční dopravou. Ostatní způsoby náhradní dopravy respondenti téměř nezmiňovali. Mezi jinými variantami byla nejčastěji uváděna vhodná kombinace kamionové a železniční dopravy. Čtvrtina respondentů by akceptovala speciální daň, která by umožnila omezení kamionové dopravy a pětina by kvůli omezení kamionové dopravy byla ochotna omezit osobní spotřebu. Nicméně polovina respondentů by nebyla ochotná podpořit ani jednu z nabízených variant. Převážná většina veřejnosti nepovažuje dopravu zboží větším množství dodávkových vozů místo jednoho kamionu ani za ekologičtější ani za efektivnější.

Názory na kamionovou dopravu Polovina veřejnosti míní, že média informují o kamionových nehodách objektivně. 28 % se domnívá, že média negativní roli kamionů zveličují, a jen pětina je přesvědčena, že roli kamionů spíše zlehčují. Mladí lidé ve věku 15 až 30 let častěji míní, že média roli kamionů zveličují. Co se týče nákladů na výstavbu nových silnic a dálnic, převážná většina respondentů míní, že vynakládané prostředky nejsou dostatečné (81 %).

Názory na kamionovou dopravu U české veřejnosti převažuje spíše negativní hodnocení kamionové dopravy z hlediska dopadu na silniční provoz a na životní prostředí, jak dokládá míra souhlasu s těmito výroky: kamiony devastují silnice (96 %), kamiony jsou neekologické (66 %), kamiony havarují výjimečně, avšak s většími důsledky (66 %), kamiony způsobují stále více dopravních nehod (66 %), kamiony neznečišťují ovzduší více než osobní doprava (33 %). Nicméně významná část veřejnosti si je rovněž vědoma náročnosti řízení kamionu a nezbytnosti kamionové dopravy u nás, jak potvrzuje míra souhlasu s následujícími výroky: že řízení kamionu je těžké a nemá takové možnosti jako osobní vozy (74 %) zásobování obyvatel zbožím je na kamionech zcela závislé (61 %) kamiony jsou nezbytné pro růst české ekonomiky (64 %), Veřejnost je rovněž spíše nespokojena s vládním přístupem k řešení silniční dopravy u nás, což dokládá míra souhlasu s těmito výroky: ¾ souhlasí s tvrzeními, že vláda nevěnuje dostatečnou pozornost rozvoji silniční dopravy, 2/5 veřejnosti souhlasí s tím, že poplatky za provoz kamionů přispívají k údržbě silnic.