Název Préteritum způsobových sloves Předmět, ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Způsobová /modální / slovesa
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA A JEJICH ČASOVÁNÍ
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Mikolajková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
MINULÉ ČASY ZPŮSOBOVÝCH SLOVES
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Předmět a očekávaný výstup
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název Konjunktiv II (préterita) nepravidelných a modálních sloves
Název Zájmenná příslovce Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
Název Zeměpisné názvy Předmět, ročník Německý jazyk, kvinta
Název Vedlejší věty účelové se spojkou „damit“ ; konstrukce „um – zu“
Název Závislý infinitiv s „zu“ Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
Název Rekce (vazby) sloves Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
Podmiňovací způsob modálních (způsobových) sloves ≈ Konjunktiv von Modalverben Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Název Předložky se 3. pádem Předmět, ročník Německý jazyk, kvarta
Význam způsobových sloves, slovosled
Digitální učební materiál
Název Vedlejší věty časové se spojkami wenn, als, bevor,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
12. LEKCE (12. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
5. LEKCE (5. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_168 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 8 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 12: Eine eigene Firma Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_115 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_34_Německý jazyk_způsobová slovesa Číslo projektu:
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_178_PRÉTERITUM ZPŮSOBOVÝCH SLOVES Název školy Masarykova střední škola zemědělská a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: tercie Datum:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_176_PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB PŘÍTOMNÝ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_109 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhStation 3 TémaPréteritum.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Název školy ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola autor Mgr. Venuše PLÁŠILOVÁ název VY_32_INOVACE_14_NJ_MODALNISLOVESA téma Modální slovesa číslo.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhStädte, Länder, Sprachen.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A11_Préteritum způsobových sloves Téma: Německá gramatika.
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
slovesný způsob- konjunktiv čtvrtý únor 2013
Způsobové sloveso mögen
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Německý jazyk – Gramatické jevy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Podmiňovací způsob modálních (způsobových) sloves ≈ Konjunktiv von Modalverben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Digitální učební materiál
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Digitální učební materiál
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Préteritum způsobových sloves.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Časování způsobových sloves.
Transkript prezentace:

Název Préteritum způsobových sloves Předmět, ročník Německý jazyk, kvinta Tematická oblast Německý jazyk – gramatické jevy Anotace Materiál slouží k opakování a procvičení dané gramatické oblasti Klíčová slova způsobové sloveso, význam způsobového slovesa, préteritum, časování, koncovka, osoby čísla jednotného a množného, přehláska Autor PhDr. Eva Sklenářová Datum 24.4.2014 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Způsobová slovesa - préteritum Způsobová slovesa a jejich významy müssen = muset sollen = mít povinnost dürfen = smět wollen = chtít mögen = mít rád können = moci, umět Časování v préteritu – koncovky jedn. č. 1. ich - te mn. č. 1. wir - ten 2. du - test 2. ihr - tet 3. er - te 3. sie - ten Způsobová slovesa v préteritu ztrácejí přehlásku: 1. ich musste /durfte/mochte/ konnte 1. wir mussten 2. du musstest 2. ihr musstet 3. er musste 3. sie mussten

I. Cvičení - tvoř věty v préteritu: Du ………… auch an die anderen denken. (sollen) …………. ihr 5 Minuten warten? (können) Sie ………… den Gulasch nicht. (mögen) Die Kinder ………… nicht lange fernsehen. (dürfen) Daniel ………… am Sport teilnehmen. (müssen) Sie ………… nichts machen.( wollen) Was ………… du zum Frühstück? (mögen) Man ………… die Übung nicht schreiben. (können) Mein Bruder ………. sein Zimmer aufräumen. (müssen) Die Oma ………. Ihre Enkel nicht besuchen. (dürfen) Der Schüler ………. die Übung nochmals schreiben. (sollen)

II. Cvičení - tvoř věty v préteritu: Er – hier – nicht – parken – dürfen ……………………………………………………………………………… . Du – keine Hausaufgabe – schreiben – wollen ……………………………………………………………………………… ? Karl – Klara – nicht mehr – mögen Ich – den Tanz – nicht – tanzen – können Wir – der Mutter — helfen – sollen Du – die Wahrheit – müssen – deinem Bruder – sagen

III. Cvičení - přelož v préteritu: Nemusela vůbec odpovídat. Měl vyvenčit psa. Měl jsi rád svoji babičku? Směl jí pomoci? Mohli jste přeložit ten text? Co jste chtěli dělat? Včera museli zůstat v posteli. Neměl jsem to dělat. Neměla nikdy ráda školu. Nechtěli jste kávu? Nesměli jít na večírek. Musela jít nakoupit. Neuměl jezdit na kole.

Řešení – I. cvičení: Du solltest auch an die anderen denken. Konntet ihr 5 Minuten warten? Sie mochte/ mochten den Gulasch nicht. Die Kinder durften nicht lange fernsehen. Daniel musste am Sport teilnehmen. Sie wollte/ wollten nichts machen. Was mochtest du zum Frühstück? Man konnte die Übung nicht schreiben. Mein Bruder musste sein Zimmer aufräumen. Die Oma durfte ihre Enkel nicht besuchen. Der Schüler sollte die Übung nochmals schreiben.

Řešení – II. cvičení: Er – hier – nicht – parken – dürfen Er durfte hier nicht parken. Du – keine Hausaufgabe – schreiben – wollen Wolltest du keine Hausaufgabe schreiben? Karl – Klara – nicht mehr – mögen Karl mochte Klara nicht mehr. Ich – den Tanz – nicht – tanzen – können Ich konnte den Tanz nicht tanzen. Wir – der Mutter — helfen – sollen Wir sollten der Mutter helfen. Du – die Wahrheit – müssen – deinem Bruder – sagen Musstest du deinem Bruder die Wahrheit sagen?

Řešení – III. cvičení: Sie musste gar nicht antworten. Er sollte den Hund ausführen. Mochtest du deine Oma? Durfte er ihr helfen? Konntet ihr den Text übersetzen? Was wolltet ihr machen? Gestern mussten sie im Bett bleiben. Ich sollte es nicht tun. Sie mochte nie die Schule. Wolltet ihr keinen Kaffee? Sie durften nicht zur Party gehen. Sie musste einkaufen gehen. Er konnte nicht Rad fahren.

Zdroje BAUMBACH, R., VÁCLAVKOVÁ, G. Mluvnice němčiny. 1. vydání. FIN PUBLISHING Olomouc, 1997. ISBN 80-86002-13-6. DUSILOVÁ, D., EBEL, M., GOEDERT, R., KOLOCOVÁ, V., VACHALOVSKÁ, L. Nová cvičebnice německé gramatiky. Nakladatelství POLYGLOT, Praha. Třetí vydání, dotisk 2002. ISBN 80-86-195-10-4. HELBIG, G., BUSCHA, J. Deutsche Grammatik. Ein Handbuchbuch für den Ausländerunterricht. 15., durchgesehene Auflage 1993. Langenscheidt Verlag. Germany. ISBN 3-324-00118-8. MOTTA, G., CVIKOWSKA, B., VOMÁČKOVÁ, O., ČERNÝ, T. Direkt 2 neu. Němčina pro střední školy. Učebnice a pracovní sešit. Nové přepracované vydání: Tomáš Černý, Klett nakladatelství s. r. o., Praha 2012. ISBN 978-80-7397-101-4.