VY_32_INOVACE_ČJPS2A_2060_ZEM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Advertisements

VY_32_INOVACE_PSYPS13460ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS14760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_ČJPS2A0460BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury. E. Hemingway. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Světová literatura po 1. světové válce
VY_32_INOVACE_PSYM25360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1760_ZEM
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_PSYM23260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10760ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
 Předmět: Literatura  Tematická oblast: Česká a světová literatura po r  Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia  Oblast podpory: III/2 Inovace.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Předmět: Literatura Cílová skupina: 3. ročník (septima) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím ICT Autor: Mgr. Milena Krumphanzlová.
VY_32_INOVACE_CJK4_2560_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS11160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
VY_32_INOVACE_CJK4_2460_Z EM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_724_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
VY_32_INOVACE_SVF32960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_20_INOVACE_SVF20860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF33660DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF35860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_CHK4_5760ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Zelená revoluce Název školy
VY_32_INOVACE_SVF32560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
VY_32_INOVACE_PSYM23660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.03 Název pro školu: EU ČJ 03 II Název materiálu: Jaroslav Hašek Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_SVF34160DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS10560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_SVF34760DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_20_INOVACE_SVF21460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS11960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_FOTF11060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_CJK4_2260_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM22960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1860_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mgr. Marie Havránková ODRAZ 1. SVĚT. VÁLKY VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE Literatura 1. pol. 20. stol. 2. ročník Srpen 2012.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/  Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT  Název školy: SPŠ a SOŠGS Most  Předmět: ČJL  Tematický okruh:
Odraz 1. světové války v literatuře Materiál je součástí projektu „Odraz 1. světové války v moderní výuce“ a je prostřednictvím „Programu na podporu činnosti.
KOMU ZVONÍ HRANA Ernest Hemingway. 21. července 1899 – 2.července 1961 americký spisovatel, žurnalista, esejista představitel ztracené generace vyrůstal.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_18_24_Ernest Hemingway.  ANOTACE: Prezentace, která může sloužit jako výklad o životě a díle Ernesta Hemingwaye  AUTOR: Mgr.
Ernest Heminhway Jana Cihelková, Kateřina Klausová.
Ernest Hemingway Benešová Tereza C3B Obecné informace Charakter spisovatele Život Literární tvorba Stěžejní díla.
TÉMA: ERICH MARIA REMARQUE AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
Ernest Hemingway.
Americká próza mezi válkami
VY_12_INOVACE_Jir_I_05 E.Hemingway Název projektu: OP VK
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ČJPS2A_2060_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: 01.11.2012 Autor: Mgr. Petra Zemánková Určeno pro předmět: Český jazyk a literatura Tematická oblast: Česká a světová literatura 1. pol. 20. století Obor vzdělání: Podnikání (64-41-L/51) 2. ročník Název výukového materiálu: Ernest Hemingway Popis využití: výukový materiál s úkoly pro žáky s využitím dataprojektoru, notebooku Čas: 25 minut

ERNEST HEMINGWAY (1899-1961) americký spisovatel – autor románů, povídek, novel, novinář nejznámější představitel tzv. ztracené generace ÚKOL Č. 1 – OBJASNI POJEM ZTRACENÁ GENERACE nositel Nobelovy ceny za literaturu (1954) za novelu Stařec a moře nejspíš spáchal sebevraždu (zastřelením) obr. 1

ERNEST HEMINGWAY (1899-1961) po maturitě začal pracovat jako novinář obr. 2 po maturitě začal pracovat jako novinář v roce 1918 odešel na frontu do Evropy jako dobrovolník slavným se stal paradoxně jinak než jako spisovatel – stal se prvním americkým občanem zraněným na italské frontě – dobrovolník ve sboru Červeného kříže (viz film Láska a válka) obr. 3

ERNEST HEMINGWAY (1899-1961) kromě USA a Itálie žil ve Španělsku (jeho druhá domovina), Francii, na Kubě, v Africe odtud pramení jeho koníčky, které se ve výrazné míře objevují v jeho knihách – box, býčí zápasy, lov, rybolov obr. 5 obr. 4 obr. 6

TAKTO VYPADÁ MERLIN (MEČOUN), O NĚMŽ PÍŠE HEMINGWAY V NOVELE ERNEST HEMINGWAY (1899-1961) proslavil se úsporným stylem – tzv. metodou ledovce = v díle autor zmiňuje pouze to nejzákladnější (část kry, která je vidět nad vodou – 1/3), další dvě třetiny (které jsou v případě ledovce uloženy pod vodou) nechává na čtenáři – aby na ně přišel čtenář sám TAKTO VYPADÁ MERLIN (MEČOUN), O NĚMŽ PÍŠE HEMINGWAY V NOVELE STAŘEC A MOŘE obr. 7 obr. 8

ERNEST HEMINGWAY (1899-1961) Fiesta (I slunce vychází) DÍLO (výběr): Fiesta (I slunce vychází) Komu zvoní hrana Sbohem, armádo! Stařec a moře Povídky ÚKOL Č. 2 – NAJDI VE SKRIPTECH NA STR. 19, ZA JAKÝCH HISTORICKÝCH OKOLNOSTÍ SE ODEHRÁVAJÍ PŘÍBĚHY KOMU ZVONÍ HRANA A SBOHEM, ARMÁDO! A JAKOU SOUVISLOST MAJÍ S HEMINGWAYOVÝM ŽIVOTEM obr. 9

ERNEST HEMINGWAY (1899-1961) Stařec a moře (1952) novela, poslední dílo vydané za H. života hlavní postavou je stařičký havanský rybář Santiago, který má kamaráda – mladého kluka jménem Manolin Santiago již 84 dnů nic nechytil vydává se na moře, aby dokázal sám sobě i ostatním, že ještě není na odpis – daleko od břehu chytí merlina a dva dny s ním zápasí nakonec jej zabije harpunou, přiváže si jeho tělo k loďce a vrací se s ním ke břehu na zpáteční cestě se o rybu musí utkat ještě se žraloky nakonec se zcela vyčerpán vrací domů s torzem ryby

ERNEST HEMINGWAY (1899-1961) ROZBOR: jazyk a styl – metoda ledovce – dává přednost obecným pojmenováním před konkrétními – ryba, stařec, chlapec, moře apod.; vnitřní monology; biblické novozákonní motivy; španělské výrazy postavy – Santiago – samotář, prostý člověk, který žije v souladu s přírodou; ve výsledku vítězí nejen nad rybou, ale i sám nad sebou; Manolin – chlapec, který v Santiagovi vidí vzor rybáře, chce se od něj učit a jako jediný věří, že Santiago není odepsaný ÚKOL Č. 3 – NA ZÁKLADĚ DĚJOVÉ LINIE PŘÍBĚHU VYSVĚTLI, V ČEM JE TENTO PŘÍBĚH NOVELOU obr. 10

POUŽITÁ LITERATURA: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ernest_Hemingway http://cs.wikipedia.org/wiki/Sta%C5%99ec_a_mo%C5%99e PROKOP , V.: Přehled světové literatury 20. století. Sokolov 2001. KLIMEŠ, L.: Slovník cizích slov. Praha 1995. SLANAŘ, O. A KOL.: Obsahy a rozbory děl (k LITERATUŘE – přehledu SŠ učiva). Třebíč 2006. OBRÁZKY [cit. 06.11.2012] obr. 1 - httpcommons.wikimedia.orgwikiFileErnest_Hemingway-Karsh.jpguselang=cs obr. 2 - httpcommons.wikimedia.orgwikiFileErnest_Hemingway_1923_passport_photo.TIF.jpguselang=cs obr. 3 – httpcommons.wikimedia.orgwikiFileErnest_Hemingway_Signature.svguselang=cs obr. 4 – httpcommons.wikimedia.orgwikiFileErnest_Hemingway_poses_with_water_buffalo,_Africa,_1953.jpguselang=cs obr. 5 – httpcommons.wikimedia.orgwikiFileErnest_Hemingway_Fishing_at_Walloon_Lake,_Michigan,_1916.jpguselang=cs

OBRÁZKY [cit. 06.11.2012] obr. 6 - httpcommons.wikimedia.orgwikiFileErnest_Hemingway_on_safari,_1934.jpguselang=cs obr. 7 – httpcommons.wikimedia.orgwikiFileHemingway_and_Marlins.jpguselang=cs obr. 8 – httpwww.google.czimgresq=ernest+hemingway+sta%C5%99ec+a+mo%C5%99e&start=341&hl=cs&sa=X&biw=1366&bih=576&tbm=isch&prmd=imvnso&tbnid=B_FMPbsNI6DSYM&imgrefurl=httpdobromila.sk%3Fpage_id%3D1197&docid=ixcaCmCdBBz obr. 9 – httpcommons.wikimedia.orgwikiFileErnest_Hemingway_1950_w.jpguselang=cs obr. 10 – httplibellae.blogspot.cz