Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_16_02_04 Název materiálu Impresionismus Jméno vyučujícího Mgr. Eva Dékányová Třída 9.A Předmět Český jazyk Datum vytvoření
Vzdělávací oblast : Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor : Český jazyk a literatura Tematický okruh:Literární výchova Určeno: pro 9.ročník ZŠ Anotace: žáci si pomocí prezentace osvojí pojem impresionismus - jména světových a českých impresionistů - shrnutí a prověření si znalostí - využití při výkladu kompetence k učení Časová dotace 25 minut
Výklad pojmu Impresionismus je umělecký směr.který vznikl koncem 19. století ve Francii a šířil se do Evropy. Impressio- z latiny znamená dojem Autoři se pokouší zachytit okamžitou atmosféru chvíle i okamžiky duševního rozpoložení.
Pojem impresionismus je odvozen od obrazu Clauda Moneta Impression, známého malíře. ( Imprese ) Literární impresionismus se projevil především posílením lyričnosti a hudebnosti verše. Tematicky se orientuje na intimní a přírodní poezii,popisuje emoce a nálady.Často je děj potlačen.
Světoví impresionisté Paul Verlaine –Francouz Anton Pavlovič Čechov- Rus Franz Kafka –pražský německy píšící Žid Čeští představitelé impresionismu Antonín Sova Rudolf Těsnohlídek Fráňa Šrámek rozvíjí se přírodní lyrika,svět je zobrazen tak,jak vypadá
Doplň do textu a zapiš do sešitu Název impresionismus vznikl podle……… Autoři v dílech se snaží zachytit…………. Používají …………..lyriku. Rudolf Těsnohlídek napsal knihu………..
Název impresionismus vznikl podle obrazu Clauda Moneta Impression. Autoři v dílech se snaží zachytit okamžitou atmosféru. Používají přírodní lyriku. Rudolf Těsnohlídek napsal knihu Liška Bystrouška.
ANIMACE zdroj Microsoft office_2010, licence zakoupena školou v roce 2011 Vlastní zdroje autorky prezentace