VY_32_INOVACE_B3 IMPARFAIT MINULÝ ČAS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DÉSCRIPTION DU LIEU VY_32_INOVACE_5B16.
Advertisements

PASSÉ COMPOSÉ (MINULÝ ČAS SLOŽENÝ)
LE SPORT VY_32_INOVACE_5B20.
LE CANADA VY_32_INOVACE_5A11.
Emploi du passé composé et de l´imparfait
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
LES PRONOMS INDÉFINIS NEURČITÁ ZÁJMENA
VY_32_INOVACE_7B12 Databáze Typy čísel.
IMPÉRATIF ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB
LES PRONOMS POSSESSIFS
FUTUR SIMPLE BUDOUCÍ ČAS
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Časové výrazy Les expressions temporelles
LES VERBES AU PRÉSENT PŘÍTOMNÝ ČAS
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
Prof. Ph.Dr. MIROSLAV TYRŠ
CONDITIONNEL PRÉSENT PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB
VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Rozklad dichromanu amonného
Jan Palach VY_32_INOVACE_2A2.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
VY_32_INOVACE_8A3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Barevné plameny.
VY_32_INOVACE_3C19 Gymnázium a SOŠ,Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Past Perfect.
legenda české a světové gymnastiky
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
L‘ AGRICULTURE ET L‘ INDUSTRIE DE LA FRANCE VY_32_INOVACE_5A8.
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
LE LUXEMBOURG VY_32_INOVACE_5A12. CONTENU O INFORMATIONS GÉNÉRALES O LA GÉOGRAPHIE O LA POLITIQUE O LES SPÉCIALITÉS
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
VY_32_INOVACE_5A10.  informations générales  la géographie  le systéme politique  l‘ économie  les villes principales  les produits typiques CONTENU.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
VY_32_INOVACE_5A17.  Le Moyen Age  La Rennaissance  Le XVIIIe siecle  Le Romantisme  Le Réalisme  Le Symbolisme  Le XXe siecle CONTENU.
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř PaedDr. Miroslava Drahorádová ČASOVÁNÍ SLOVES TYPU МОЧЬ / ПОМОЧЬ VY_32_INOVACE_5C16.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
VY_32_INOVACE_7A5 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÉ HOSPODAŘENÍ.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
VY_32_INOVACE_5A6 LA SOCIÉTÉ DE LA FRANCE.
VY_32_INOVACE_2C18 Emil Zátopek legenda atletiky.
VY_32_INOVACE_5A5.   informations générales  les frontieres  les montagnes  les fleuves  le climat CONTENU.
VY_32_INOVACE_5A9 LA BELGIQUE.
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
Modal Verbs Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C15.
Subjonctif présent Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Štěpánka Satoriová Název materiálu:
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Le subjonctif présent.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_B3 IMPARFAIT MINULÝ ČAS

TVOŘENÍ Od přítomného kmene slovesa tzn. 1.osoba množného čísla bez koncovky -ons + přidáním koncovek imperfekta -ais (é) -ions (iõ) -ais (é) -iez (ié) -ait (é) -aient (é) Příklad – nous parlons Je parlais nous parlions Tu parlais vous parliez Il/elle parlait ils/elles parlaient

NEPRAVIDELNÁ SLOVESA Nepravidelná slovesa tvoří imperfektum stejným způsobem jako slovesa pravidelná – od 1. osoby množného čísla KROMĚ SLOVESA ÊTRE – J'ÉTAIS nous étions Tu étais vous étiez Il/elle était ils/elles étaient Avoir – J'avais nous avions Tu avais vous aviez Il/elle avait ils/elles avaient

NEPRAVIDELNÁ SLOVESA Faire – je faisais Vouloir - je voulais Pouvoir - je pouvais Prendre - je prenais Lire - je lisais Dire - je disais Devoir - je devais Aller - j'allais Voir - je voyais Mettre - je mettais Écrire - j'écrivais Venir - je venais Sortir - je sortais

Savoir - je savais Finir - je finissais Choisir - je choisissais Connaitre - je connaissais Recevoir - je recevais Attendre - j'attendais

POUŽITÍ Vyjadřuje průběh a trvání v minulosti Vyjadřuje děj v minulosti neukončený Vyjadřuje opakování v minulosti Popisuje osoby a děje v minulosti Používá se, pokud není vyjádřen začátek nebo konec děje Popisuje děj obvyklý v minulosti Vyjadřuje okolnosti jiného minulého děje zdvořilost

PŘÍKLADY Il prenait le train tous les matins. - opakování Ma grand-mère était très belle quand elle était jeune. - popis osoby v minulosti Dans les annés 60 les garçons portaient les cheveux longs. -trvání děje v minulosti J'avais un ami qui s'appelait Paul. - časově neohraničený děj v minulosti

PŘÍKLADY Il faisait très beau le jour où nous avons pris le bateau. - okolnosti hlavního děje J'écrivais une lettre quand il a sonné. - jeden děj trvá a druhý do něj zasáhne Pendant qu'il écoutait la radio, elle se préparait à sortir. - dva současně trvající děje Quand j'y habitais, je me baignais dans la mer. - opakování děje v minulosti Je voulais vous poser une question. - zdvořilost

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_5B3 Jméno autora: Jana Jašíková Název práce: Imparfait Předmět: Francouzský jazyk Ročník: 3. Ročník, skupina 3.A, 3.L Časová dotace: cca 20 minut Vzdělávací cíl: S pomocí výukové prezentace se studenti naučí tvořit tvary imperfekta, naučí se tvary nepravidelných sloves a rozliší, kdy se tento minulý čas používá. Zároveň si jeho užívání procvičí. Pomůcky: počítač, dataprojektor, (active board), Inovace: studenti zhlédnou prezentaci s využitím ICT a doplní si nové informace a procvičí novou látku Poznámka: Materiály jsou určeny pro bezplatné používání a pro potřeby výuky a vzdělání na všech typech školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Vytvořeno dne: 03.04.2013