Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Jarmila Málková
Advertisements

Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Mikolajková Datum: Název: VY_32_INOVACE_8.2.1.
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
MINULÉ ČASY POMOCNÝCH SLOVES
Škola Střední průmyslová škola Zlín
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Vorgangspassiv Střední odborná škola Otrokovice
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Věty časové Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
M I N U L Ý Č A S PERFEKTUM.
 Autor  Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.  Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace  Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
12. LEKCE (12. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
10. LEKCE (10. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Německé sloveso „werden“ PhDr. Taťána Tonová. ANOTACE Kód DUMu: VY_32_INOVACE_4.NJ.19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: leden 2014 Ročník:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_115 Licence : CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_18 Präteritum (haben, sein) TEMA:Jazyková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Vorgangspassiv Autor.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_20 Konjunktiv II TEMA:Jazyková kompetence.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Préteritum sloves haben, sein, werden VY_32_INOVACE_02-17 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_06_ A15_Perfektum sloves sein a haben Téma: Německá gramatika.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhErfindungen und Erfinder.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
 Préteritum se používá k vyjádření minulosti a je tvořeno jednoduchým (nesloženým) slovesným tvarem.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY
Sloveso sein v přítomném čase
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
NĚMECKÝ JAZYK PERFEKTUM – SLABÁ SLOVESA Projekt POMOC PRO TEBE CZ. 1
slovesný způsob - konjunktiv čtvrtý únor 2013
Konjugation der Hilfsverben
Německý jazyk – Gramatické jevy
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Préteritum sloves PhDr. Taťána Tonová.
Digitální učební materiál
Préteritum pomocných sloves
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Perfektum slabých sloves
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací oblastJazykové vzdělávání a komunikace Vzdělávací oborJazyk německý Tematický okruhSvět kolem nás II TémaSvět kolem nás II Tematická oblastSvět kolem nás II NázevTrpný rod AutorMgr. Jiří Závodník Vytvořeno, pro obor, ročníksrpen 2012, strojírenství 4. roč., stavebnictví 4. roč., slaboproudá elektrotechnika 4. roč., ekonomické lyceum 4. roč. AnotaceRozšiřuje učivo o slovesech Přínos/cílové kompetenceRozliší rozdíl mezi činným a trpným rodem VY_32_INOVACE_20_05

Trpný rod Opakování pomocných sloves Sloveso werden Slovesný rod Trpný rod

KTERÁ SLOVESA OZNAČUJEME JAKO „POMOCNÁ“?

POMOCNÁ SLOVESA HABEN SEIN WERDEN VYČASUJ SLOVESA V ČASE 1.PŘÍTOMNÉM 2.MINULÉM 3.BUDOUCÍM VYČASUJ SLOVESA V PODMIŇOVACÍM ZPŮSOBU

POMOCNÁ SLOVESA HABEN ( ich habe, du hast, er hat, wir haben, ihr habt, sie haben; ich hatte, du hattest, er hatte, wir hatten, ihr hattet, sie hatten; ich werde haben, du wirst haben, er wird haben, wir werden haben, ihr werden haben, sie werden haben; ich hätte, du hättest, er hätte, wir hätten, ihr hättet, sie hätten) SEIN ( ich bin, du bist, er ist, wir sind, ihr seid, sie sind, ich war, du warst, er war, wir waren, ihr wart, sie waren, ich werde sein, du wirst sein, er wird sein, wir werden sein, ihr werdet sein, sie werden sein, ich wäre, du wärest, er wäre, wir wären, ihr wäret, sie wären) WERDEN ( ich werde, du wirst, er wird, wir werden, ihr werdet, sie werden, ich wurde, du wurdest, er wurde, wir wurden, ihr wurdet, sie wurden, ich werde werden, du wirst werden, er wird werden, wir werden werden, ihr werdet werden, sie werden werden, ich wurde, du wurdest, er wurde, wir wurden, ihr wurdet, sie wurden )

WERDEN ICH WERDE + INFINITIV ICH WÜRDE + INFINITIV WERDEN + PŘÍČESTÍ MINULÉ BUDOUCÍ ČAS PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB TRPNÝ ROD

SLOVESNÝ ROD ČINNÝ PODMĚT JE PŮVODCEM DĚJE. VIELE TOURISTEN BESUCHEN DAS OKTOBERFEST. TRPNÝ PODMĚT NENÍ PŮVODCEM DĚJE. DAS OKTOBERFEST WIRD VON VIELEN TOURISTEN BESUCHT.

TRPNÝ ROD WERDEN + PŘÍČESTÍ MINULÉ

TRPNÝ ROD ich werde geprüft du wirst geprüft er wird geprüft wir werden geprüft ihr werdet geprüft sie werden geprüft jsem zkoušen jsi zkoušen je zkoušen jsme zkoušeni jste zkoušeni jsou zkoušení

TRPNÝ ROD ČEŠTINA MÁ OPISNÝ A ZVRATNÝ TRPNÝ ROD: TEXT JE PŘEKLÁDÁN. TEXT SE PŘEKLÁDÁ. NĚMČINA MÁ POUZE JEDNU MOŽNOST (OPISNÉ PASÍVUM): DER TEXT WIRD ÜBERSETZT. (TEXT JE PŘEKLÁDÁN/SE PŘEKLÁDÁ) STEJNÝ VÝZNAM MAJÍ V ČINNÉM RODĚ VĚTY S PODMĚTEM MAN: MAN ÜBERSETZT DEN TEXT. (TEXT SE PŘEKLÁDÁ)

TRPNÝ ROD V NĚMČINĚ SE POUŽÍVÁ TRPNÝ ROD MNOHEM ČASTĚJI NEŽ V ČEŠTINĚ!!!!! PŮVODCE DĚJE JE VYJÁDŘEN PŘEDLOŽKOVÝM PÁDEM S VON, DURCH nebo MIT: Prag wird von vielen Touristen besucht. Durch das Rauchen wurde ihre Gesundheit ruiniert. Der Brie wurde mit der Hand geschrieben. (srovnej: Der Brieb wurde von Jana geschrieben.)

TRPNÝ ROD PŘELOŽ: A) ČINNÝM RODEM B) TRPNÝM RODEM MUŽI PIJÍ PIVO. PIVO SE PIJE. MUŽI PILI PIVO. (PRÄTERITUM I PERFEKT) PIVO SE PILO. MUŽI BUDOU PÍT PIVO. PIVO SE BUDE PÍT.

TRPNÝ ROD ROD ČINNÝROD TRPNÝ INFINITIVTRINKENGETRUNKEN WERDEN PŘÍTOMNÝ ČASDIE MÄNNER TRINKEN BIER. BIER WIRD VON DEN MÄNNERN GETRUNKEN. MINULÝ ČAS- PRÄTERITUMDIE MÄNNER TRUNKEN BIER. BIER WURDE VON DEN MÄNNERN GETRUNKEN. MINULÝ ČAS - PERFEKTDIE MÄNNER HABEN BIER GETRUNKEN. BIER IST VON DEN MÄNNERN GETRUNKEN WORDEN. BUDOUCÍ ČASDIE MÄNNER WERDEN BIER TRINKEN. BIER WIRD VON DEN MÄNNERN GETRUNKEN WERDEN.

TRPNÝ ROD x ČINNÝ ROD Es wurde die Olympiade organisiert. Ve větách s trpným rodem zůstává často původce děje nevyjádřen. Man organisierte die Olympiade. Při přeměně slovesa do činného rodu je nutno původce děje vyjádřit v podmětu.

Zdroje a prameny MOTTA, Giorgio, Beata ĆWIKOWSKA a Olga VOMÁČKOVÁ. Direkt 3: němčina pro střední školy. 1. vyd. Praha: Klett, 2008, 2 sv. ISBN BERGLOVÁ, Eva, Eva FORMÁNKOVÁ a Miroslav MAŠEK. Moderní gramatika němčiny: výklad, cvičení, klíč. 2. vyd. Plzeň: Fraus, 2002, 311 s. ISBN X. MOTTA, Giorgio, Beata ĆWIKOWSKA a Olga VOMÁČKOVÁ. Direkt 3: němčina pro střední školy. 1. vyd. Praha: Klett, 2008, 2 sv. ISBN