Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
subjektivně zabarvený
Advertisements

Životopis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.14
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje fiktivní internetový obchod, který žákům slouží jako podklad pro sepsání objednávky. Vzdělávací.
Anotace: Prezentace seznamuje s českými autory prozaiky 19. st. - V
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Česká poezie 1. pol. 19. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.02
Příslovce a příslovečné spřežky
Anotace: Prezentace se slovanskými jazyky a jejich rozdělením.
Národní obrození Národní obrození
Divadlo Semafor Divadlo Semafor VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.14.
Osvobozené divadlo.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Stupňování přídavných jmen
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.06 Anotace: Prezentace je zaměřena na podmiňovací způsob u sloves. Obsahuje základní pravidla tvoření. Vzdělávací oblast: český.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na žádost, její hlavní znaky a funkci. V závěru je návod, podle kterého si žáci mohou zkusit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.05 Anotace: Prezentace obsahuje zásady pro psaní dopisu. Vysvětluje rozdíly mezi dopisem osobním a úředním.V závěru je slohové.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.04 Anotace: Prezentace je zaměřena na vyplňování jednoduchých tiskopisů. Vysvětluje účel podacího lístku a poštovních poukázek.
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury. E. Hemingway. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými básníky 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Česká poezie 20. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.15.
ČR – Hlavní město Praha VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.59 Mgr. Kosík Lukáš
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Rozvoj slovní zásoby VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.12
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Věta jednoduchá- souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
Česká próza 20. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.18.
Zvuková stránka věty Spisovná výslovnost.
subjektivně zabarvený
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.09 Anotace: Žáci si hravou formou ověří své znalosti a všeobecný přehled. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor: Mgr.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.19 Anotace: Prezentace je zaměřena na administrativní styl a útvar životopisu, vysvětluje jeho hlavní znaky a funkci. Obsahuje.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Anotace: ČR – Plzeňský kraj Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vyhledá a zapíše do pracovního.
Mimika (co jste tím chtěli říci)
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Evropa: západní Evropa
Věcné čtení, klíčová slova, knihovna, archiv
Písemné násobení s nulou v činiteli
SLOVA CIZÍHO PŮVODU jejich skloňování Slova přejatá
Velká písmenaVY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.18. Anotace: V prezentaci žáci procvičují své znalosti o psaní velkých písmen Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Slovesný vid Slovesný vid VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.03.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s diskusí a jejími zásadami. Žák se pokusí sám vytvořit Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Evropa: západní a střední Evropa
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury V. Hugo. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Anotace: Prezentace seznamuje s významnými osobnostmi světové literatury. Leo Calvin Rosten Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými autory 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
subjektivně zabarvený
Rozvrstvení a obohacování
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Obohacování slovní zásoby
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici oznámení a zprávy, jejich hlavní znaky a funkci. Ke každému slohovému útvaru.
Druhy vět vedlejších VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.05. Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí – poznává funkcí vět vedlejších. Žák řeší drobné.
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.05.
Anotace: Česká republika: vodstvo a ochrana životního prostředí Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup:
Česká republika: vodstvo
Česká republika: hospodářství, zemědělství, průmysl
Transkript prezentace:

Anotace: Prezentace seznamuje žáky s referátem – pravidly jeho tvoření. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána Buchtová Jazyk: český Očekávaný výstup: využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen : osmý ročník základní školy Referát VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.09

Referát

? Co je to referát? Čemu se věnuje? Kdy se s ním setkáváme? K jakému slohovému stylu patří? Je písemný hodnotící dokument. Je připravován na dané téma. Setkáváme se s ním v psaném i mluveném projevu - školy, porady, schůze, politika… Patří k odbornému stylu.

? Jaká tedy bude slovní zásoba? SPISOVNÁ Podle zaměření pak – odborná, citově neutrální Jaká bude stavba vět? věty jednoduché, stručné; přehledný text výstižné formulace; nepoužíváme zbytečné informace; posluchače/čtenáře máme zaujat Pokud čerpáme z jiného textu, neopisujeme, ale používáme svá slova.

? Jak tvoříme referát? (školní ) Nejdříve si zvolíme téma referátu. Např. historická osobnost- najdeme si dostupné informace o dané osobě. Dbáme na pravdivost údajů. Ujasníme si, o čem budeme psát. Sestavíme si osnovu. Začneme tvořit vlastní text. Pokud při tvorbě referátu používáme různé prameny, musíme pak uvést zdroje, ze kterých jsme čerpali.

? Úvod – stručné představení tématu, o čem bude referát – obecné údaje Osnova: Úvod – stručné představení tématu, o čem bude referát – obecné údaje Stať – seznámení s události/dílem podrobněji vlastní rozvedení myšlenek Závěr – autor stručně zhodnotí dílo, snaží se nabídnout čtenáři/posluchači to,co by ho mohlo zajímat dále Zdroje - prameny

? Slovní zásoba Jaká slovní zásoba bude vhodná pro tento slohový styl? Vyřeš: NESPISOVNÁ SPISOVNÁ CITOVĚ NEUTRÁLNÍ HANLIVÁ CITOVĚ ZABARVENÁ PŘIROVNÁNÍ HOVOROVÁ ODBORNÁ

Úkol: Připrav si referát – představ historickou osobnost.