Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Lineární rovnice se závorkami
Lineární rovnice se dvěma neznámými
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Ekvivalentní úprava rovnic
Mgr. Šimon Chládek ZŠ Křížanská 80
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Lineární rovnice – 3. část
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Matematika Lineární rovnice
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
UŽITÍ LOMENÝCH VÝRAZŮ ROVNICE S NEZNÁMOU VE JMENOVATELI
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární rovnice – 2. část
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Neúplné kvadratické rovnice
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Lineární rovnice Řešit rovnici znamená určit neznámou. Při řešení rce se snažíme neznámou dostat na jednu stranu a všechno ostatní na stranu druhou.
Řešte rovnici a proveďte zkoušku: (s – 2) 2 = (s + 1) (s – 4) -
5,2 Milan Hanuš X Poznámky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Nerovnice v podílovém tvaru
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ROVNICE KOŘENY ROVNICE EKVIVALENTNÍ ÚPRAVY
Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice
Ekvivalentní úpravy rovnic
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice VY_32_INOVACE_M1r0102 Mgr. Jakub Němec.
ROVNICE řešení lineárních rovnic rovnice s neznámou ve jmenovateli
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Lineární rovnice Řešené úlohy.
Ryze kvadratická rovnice
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Logaritmické rovnice.
Lineární rovnice a jejich soustavy
Jednoduché rovnice, užití druhé ekvivalentní úpravy
Tercie Rovnice Rovnice – lineární rovnice se zlomky podrobný postup na konkrétním příkladu.
SOUSTAVY LINEÁRNÍCH ROVNIC 2. METODA SČÍTACÍ Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Nerovnice Ekvivalentní úpravy.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Řešení lineárních rovnic
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Ekvivalentní úpravy rovnic
Lineární nerovnice o jedné neznámé
Nerovnice Ekvivalentní úpravy - 2..
Ekvivalentní úpravy rovnice
Matematika Lineární rovnice
Řešení lineární rovnice
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Transkript prezentace:

Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé Autor: Mgr. Petr Macák č.: 208 ,, Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“

Řešte lineární rovnici o jedné neznámé

Užitečné poznámky Lineární rovnice řešíme pomocí ekvivalentních úprav - přičtení stejného čísla nebo výrazu k oběma stranám rovnice; - vynásobení obou stran rovnice stejným číslem nebo výrazem různým od nuly Nejmenší společný násobek je nejmenší číslo,ve kterém jsou daná čísla beze zbytku obsažená

Jednoduchý manuál pro řešení rovnic (vzorový příklad) Odstraníme zlomky – vynásobením společným jmenovatelem /.45 9 5 1 1

Odstraníme závorky – roznásobením

Převedeme členy s neznámou na jednu stranu rovnice, číselné hodnoty na druhou stranu rovnice – přičtením požadovaného mnohočlenu ( převod z jedné strany rovnice na druhou s opačným znaménkem ) /-25x-45

Celou rovnici vydělíme hodnotou, kterou je vynásobena neznámá /:38

A nyní příklad ze záhlaví prezentace

Celou rovnici vynásobíme společným jmenovatelem Jaká bude první úprava rovnice? Celou rovnici vynásobíme společným jmenovatelem 10 21

/.21 3 7 1 1

Odstraníme závorky

K oběma stranám rovnice přičteme výraz Další ekvivalentní úprava? K oběma stranám rovnice přičteme výraz 15 – 28x 28x - 1

/ +15 – 28x

Rovnici vydělíme číslem: Další ekvivalentní úprava? Rovnici vydělíme číslem: 99 - 61

/ : (- 61) 1 1

Po výpočtu neznámé je součástí každého řešení zkouška Zkoušku provedeme dosazením vypočtené hodnoty do levé a pravé strany rovnice ( při správném řešení musí vyjít L = P ) L = P

v řešení dalších příkladů Mnoho úspěchů v řešení dalších příkladů