jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

Bitvy první světové války
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Člověk a společnost Dějepis 20. století 2. období 2. světové války VY_32_INOVACE_03 Sada 23 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
III. fáze 2. světové války:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
II. světová válka v Africe
Civilizace Itálie (oddíl 7 Truhlíci). Druhá světová válka vrcholila. Německá Říše ovládala skoro celou Evropu. Když pak její vojáci zaútočili na sovětské.
Přelom ve válce Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Bitva u Kurska – operace Citadela největší tanková bitva v dějinách
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Protihitlerovská koalice Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Druhá světová válka Elizabet,Kačka a Eli.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Válka se Sovětským svazem
Jméno autora VMPavlína Gärtnerová Datum vytvoření VMzáří 2011 Ročník použití VM9. ročník Vzdělávací oblast/obordějepis Anotace VMOpakovací test VY_32_INOVACE_16_ČSR,
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Válka V Tichomoří a důsledky 2. sv. války
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (III. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Přepadení SSSR, vstup USA do války, přelom ve válce
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Vytvoření protihitlerovské koalice, otevření druhé fronty
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
VY_32_INOVACE_2D.9.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (IV. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Osvobozování Československa
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (VII. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (II. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Bitva o Moskvu Dějepis Autor: Pavel Hrstka
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
II. světová válka 1944 (I.) Petr Machala.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
FORMOVÁNÍ PROTIHITLEROVSKÉ KOALICE 1941
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (VIII. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
II. světová válka 1943 Petr Machala.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Válka ve Středomoří, Africe a na Balkáně
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (VI. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XII. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
II. světová válka 1941 Petr Machala.
II. světová válka 1942 Petr Machala.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XIII. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
2. světová válka v Evropě Koordinace postupu spojenců
Napadení Sovětského svazu. Balkánské tažení Po neúspěšném dobytí VB se Hitler obrátil na Balkánský poloostrov V dubnu 1941byla dobita Jugoslávie a později.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR. SOŇA KYSELOVÁ Název materiálu: VY_12_INOVACE _ D.9.A.21_zaver_svetove_valky Ročník: devátý.
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor: Mgr. Jitka Hajná Název: VY_32_INOVACE_19_D_2. světová válka Téma:
Druhá světová válka. 1.Kdo je na obrázku? 2.Jaké spojenectví karikatura vyjadřuje? 3.Co jednotlivé státy získaly?
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:První světová válka TÉMATICKÝ CELEK:Moderní.
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Moderní doba PŘEDMĚT:DROČNÍK:9. NÁZEV MATERIÁLU:II. světová.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
1943 Ztráty Japonců v Tichomoří ( Papua - Nová Guineja, Šalamounovy ostrovy) + Brama = defenzíva Spojenci vítězí v Sev. Africe + vylodění v Itálii ( pád.
Digitální učební materiál:
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
VY_32_INOVACE_120 DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA. VY_32_INOVACE_120 DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
1.světová válka – Velká válka
Italská a srbská fronta
Transkript prezentace:

jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablony III/2 Inovace výuky pomocí ICT předmět  Dějepis pořadové číslo DUM  33

Anotace Prezentace stručně přibližuje velké bitvy druhé světové války: Stalingrad, Kursk, Al-Alamejn Autor Mgr. Štěpánka Kočová Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity kombinovaná Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 14 - 15 let

Velké bitvy druhé světové války: Stalingrad Kursk Al-Alamejn

Na jaře 1942 zaútočila německá vojska jižním směrem, aby odřízla Moskvu od ropných nalezišť v kavkazské oblasti (surovinové a průmyslové základny). Jiná skupina měla za úkol vyřadit z provozu dopravní tepnu = řeku Volhu (hranice mezi Evropou a Asií) léto 1942 Němci obsadili Kavkaz – vrchol Elbrus bitva o Stalingrad (léto 1942/počátek února 1943)

Bitva o Stalingrad dnešní Volgograd město pojmenované po sovětském vůdci = Stalinovi, v té době zde bylo 460 000 obyvatel, 5 vysokých škol, 3 divadla, město se táhlo 30 km podél Volhy tato bitva je považována za rozhodující moment druhé světové války chyby Stalina: svou moc oslabil osudnými čistkami především v RA = výsledkem byly ponižující porážky na začátku konfliktu velení svěřeno generálu Žukovovi

Hitler se ujal velení sám osobně, nešlo mu o lidské životy, ale o prestiž = diktátorově domýšlivosti bylo obětováno statisíce vojáků, velel z 1900 km vzdáleného velitelského stanoviště Hitler byl netrpělivý a nařídil vést útok dvěma směry (na jih a východ SSSR) = oslabil se útok na německé straně vedl generál Paulus kruté boje, pouliční boje muže proti muži na obou stranách byli hladoví, prochladlí a vyčerpaní vojáci

mohutné bombardování města proslulí byli i odstřelovači (Vasilij Zajcev x Heinz Thorwald) jeden německý voják napsal do svého deníku: Stalingrad je peklo na zemi, útočíme každý den, když ráno dobudeme 20 metrů, Rusové nás večer zatlačí zpět krutý byl způsob zajištění kázně vojáků Rudé armády, kteří měli zakázáno ustupovat (Stalinovo příkaz, tzv. "Zpátky ni krok"): u Stalingradu popravila Rudá armáda 13 500 vlastních vojáků. Žukov shromáždil před Stalingradem zálohy a Němce sevřel manévrem, který připomínal kleště

na uvězněnou armádu ve dne i v noci útočily ruské bombardéry, děla, minomety, raketomety, odstřelovači Paulus se chtěl vzdát, ale Hitler posedlý porážkou Stalina ústup zakázal, armáda byla bez zásob 31.ledna Paulus přes zákaz Hitlera kapituloval, Hitler ho odsoudil jako zrádce (den před tím ho povýšil do hodnosti polního maršálka) touto výhrou nesmírně stouplo sebevědomí Rusů a stoupá i sovětská válečná výroba

Ruiny Stalingradu

Německé síly postupující ulicemi Stalingradu

Fontána „Děti a krokodýl“ - jedna z nejznámějších scenérií Stalingradu, kterou můžete vidět i v různých filmech a videohrách

Dovršení obratu na východní frontě bitva u Kurska červenec/srpen 1943 Hitlerův pokus o zvrácení poměru sil největší tanková bitva v dějinách, definitivně zastavila německý útok proti SSSR krycí název Citadele Rusové = dostatek času pro opevnění Kurska, během 3 měsíců dopravilo přes půl milionu železničních vagónů materiál

Rusové vybudovali řadu ochranných pásem: protitankové příkopy, minová pole, maskovaná postavení protitankového dělostřelectva, zakopané tanky T-34, tankové pasti, plamenomety, dělostřelecké baterie, bylo vykopáno na 6000km příkopů a položeno přibližně 1500 min na jeden km čtvereční německé tanky panthery a tigry (výroba Porche) x T-34 německá armáda = 900 000 vojáků a 2 800 tanků Rudá armáda 2x více vojáků a 5 000 tanků

Němci zahájili ústup a Rudá armáda přešla k postupnému osvobozování území obsazeného nacisty Členové 2. SS-Panzer Division „Das Reich“ se připravují k boji

Hořící německé tanky u Kurska

Úspěchy spojenců v severní Africe bitva u Al-Alamejnu v říjnu 1942 ovládnutí Středomoří bylo životně důležité pro VB, Suezský průplav představoval nejkratší námořní cestu do Indie a Austrálie x Mussoliny chtěl dokázat, že pánem Středomoří je on Hitler na podporu svých jednotek poslal generála Erwina Rommela britská vojska pak byla nucena přejít u Tobrúku do obrany

Němci měli kvalitnější zásobování než Britové v okamžiku, kdy Tobrúk padl se situace začala pro Brity vyvíjet nebezpečně E.Rommel celou oblast obsadil, hrozilo obsazení celého Egypta v srpnu 1942 byl poslán nový generál Bernard Montgomery – jeho armádě se říkalo pouštní krysy, on sám získal přezdívku Monty v této bitvě ztratil Rommel 5 900 Němců či Italů (zabito, zraněno, zajato), 500 tanků, 400 děl

Monty ztratil 13 000 mužů a 432 tanků ve srovnání s bitvou u Stalingradu byla tato jen vedlejší bitvou, na druhé straně byla rozhodující, protože ukončila agresi zemí OSY ve Středomoří spojenci se mohli vylodit v severní Africe a později v Itálii

Vojáci Commonwealthu u Al Alamejnu

Erwin Rommel Bernard Montgomery

Zdroje: www.wikipedia.com Učebnice dějepisu pro 9. ročník základní školy, SPN, Praha 2002