Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Italské sochařství v období renesance
Advertisements

Umění raného středověku
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Baroko.
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Doba Charakteristika Znaky
Itálie Francie Španělsko
Přechod od renesance k baroku
Evropská barokní malba Barokní klasicismus
Románské sochařství a malířství
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Nizozemské renesanční malířství
Barokní umění.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko sochařství.
Baroko v Čechách Malířství 1. část
Gotická kultura.
17. a první polovina 18. století
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
BAROKO Doba protikladů.
České země, sochařství, malířství
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
1/ Barokní architektura
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě
Nizozemské malířství 17. století
Přehled nejvýznamnějších malířů
Benátská malířská škola
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Baroko ve Španělsku a Anglii
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc.
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Umělecké směry 19. století
Giuseppe Arcimboldo Název školy
Kulturní dějiny Mgr. Ondřej Kunc.  přesun centra do Prahy  Rudolf II. = sběratel umění  na dvoře umělci, filozofové, vědci, myslitelé 
Manýrismus V projevech výtvarného umění. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Název školy: ZŠ Průhonice
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Křivonosková Kateřina
Křivonosková Kateřina
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc Manýrismus Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc

Obsah členění a charakteristika sochařství malířství El Greco manýrismus v Evropě

Vyčlenění a charakteristika v Evropě 1520-1590 Itálie 1510-1600 Francie 1550-1610 Střední Evropa 1560-1630 přechod mezi renesancí a barokem ne zcela jednoznačné rozdělení umělci nepřekonávali, ale přibližovali se manýra

Znaky odklon od harmoničnosti renesance typické alegorie, náznaky promyšlené metafory protáhlé postavy serpentinovité pohyby duhová barevnost ne ze studia skutečnosti, ale z již hotových uměleckých děl

Sochařství Giambologna tvorba soch z celých skal Samson vraždí Filištíny Herkules a Nessos vzorem pro Matyáše Bernarda Brauna

El Greco 1541-1614 celé své dílo ve španělském Toledu původně malíř ikon školení v Itálii (Benátky, Řím) neuctivé vyjadřování o Michelangelovi církevní výjevy v imaginárním prostoru s průhledem na nebesa náměty v konfliktu s církevní hierarchií

El Greco řada námětů několikrát zpracovaných Maří Magdalena apoštolové Nanebevzetí Panny Marie Nanebevstoupení Krista hlava Krista – jedna i v NG v Praze

Nanebevstoupení Krista

Pohřeb hraběte Orgaze

Svatá trojice

El Greco Pohled na Toledo Laokoon Pátá pečeť Apokalypsy záblesky neskutečného světla Laokoon pozadí opět Toledo mytologický námět považován za shrnutí autorova života Pátá pečeť Apokalypsy poslední obraz nesmírně expresivní vzor pro Picassovy Avignonské slečny

Pohled na Toledo

Laokoon

Pátá pečeť Apokalypsy

Manýrismus v Evropě Francie Nizozemí hlavně zámek ve Fontainebleau složité alegorie a morality robustnější lidový charakter