BAROKO Zámek Hořovice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Památky Unesco Česká republika.
Advertisements

Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Významné památky ČR.
BAROKO I..
Baroko.
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
Románský sloh.
Baroko.
Celková charakteristika
Doba Charakteristika Znaky
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
Baroko v Čechách Sochařství 1. část
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Evropské barokní sochařství
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc
Barokní umění.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Baroko Život v barokní době.
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Barokní architektura v českých zemích
17. a první polovina 18. století
Obecná charakteristika Architektura
ČESKÉ DĚDICTVÍ UNESCO Jan Janeček.
Gotická kultura.
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
BAROKO Doba protikladů.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
1/ Barokní architektura
Ve znamení gotického slohu
Baroko v Čechách Architektura vrcholného baroka 2. část
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Baroko III. stavitelé. Baroko III. stavitelé Anotace: Materiál je určen pro práci žáků 4. ročníku ZŠ v předmětu Výtvarná výchova na téma barokní architektura.
BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě
Baroko VY_32_INOVACE_ 08 Baroko.
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Kultura v 17. a 18. století, barokní architektura
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
BAROKO Barocco (port.) – perla nepravidelného tvaru
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Říjen 2011 Ročník 8. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Modernizace společnosti.
Románský sloh úvod, charakteristika Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Gotika Bolfíková Nikola.
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
KULTURA 17. – 18. STOLETÍ OSVÍCENSTVÍ důraz na rozum (racionalismus)
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Radikálně barokní architektura
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
Kultura v 17. a 18. století, barokní architektura
Transkript prezentace:

BAROKO Zámek Hořovice

HLAVNÍ ZNAKY Baroko znamená popření renesance, protože v sobě obsahuje komponentu vycházející ze středověkého křesťanského myšlení. Tato komponenta se výrazně projevila především po Tridentském koncilu. Vznik baroka je překonáním tohoto stavu, protože byl (právě Tridentským koncilem) formulován jasný a srozumitelný myšlenkový program, jímž je v podstatě obroda křesťanství.

PŮVOD NÁZVU Slovo baroko pochází z portugalštiny. Ve středověké logice se tak označovalo vše nabubřelé, nesprávné a směšné. V sedmnáctém století je zaznamenáno užití termínu „barokní“ ve významu „tordovaný“ (kroucený). v devatenáctém století bylo pro baroko často používáno také hanlivého označení: „sloh copový“, případně „sloh parukový“.

VÝSKYT V průběhu 17. a 18. století se baroko rozšířilo do celé Evropy. Proniklo do všech uměleckých a životních projevů (architektura, výtvarné umění, literatura, divadlo, hudba). Byl to poslední univerzální a jednotný umělecký styl celé Evropy. Většina tvůrčích podnětů vyšla z Itálie, následovalo Německo, Rakousko, Francie a Nizozemí.

Barokní stavbu, sochu, kašnu atp je nutné vnímat v pohybu - obcházet. Barokní kašna v Olomouci

HLAVNÍ PŘESTAVITELÉ BAROKNÍHO UMĚNÍ Giacomo della Porta 1532 - 1602 Carlo Maderno 1556 - 1629 Oratorio del SS. Crocifisso Il Gesù Fontány u Palazzo Borghese Palazzo della Sapienza Palazzo Capizucchi Kupole baziliky sv. Petra Fontány na Piazza di S. Maria in Campitelli Fontány u SS. Venanzio e Ansovino Fontana della Terrina Palazzo Fani San Paolo alle Tre Fontane San Nicola in Carcere Kaple Aldobrandini v Santa Maria sopra Minerva Santa Susanna, Sv. Petra a Sant'Andrea della Valle Castel Gandolfo paláci Barberini Navrhuje převážně fasády

BAROKNÍ STAVBY Raně barokní basilistická stavba v Mostě. Chrám nalezení sv. Kříže v Litomyšli

POZDNÍ BAROKO A VYZNÍVÁNÍ SLOHU Podle některých výkladů baroko končí již na přelomu 17. a 18. století. V Českých zemích po roce 1721 a 1729 nejvýznamnější český barokní světec byl Jan Nepomucký. Burcující baroko se tak mění v „usměvavé“ rokoko, které už se spíše než nebeskými věcmi zabývá vlastními prožitky. Nejvýznamněji k této proměně došlo ve Francii, kde jsou také projevy poživačného rokoka nevýraznější. Tato nesmírně silná a ještě stále velmi barokní kultura svou sílu definitivně ztrácí až hluboko po polovině osmnáctého století, kdy pozdní baroko postupně nahrazuje strohý vídeňský klasicismus.

ARCHITEKTURA projev monumentality: snaha ohromit člověka, důraz na citovost až exaltovanost, vnitřní napětí, patos, nadsázka kostely měly působit jako obraz nebe přenesený na zem paláce a zámky reprezentovaly bohatství a moc půdorysem staveb byla elipsa nebo průniky elips (nekonečno)

BAROKNÍ KÁZÁNÍ Barokní kázání se vyznačuje květnatou mluvou. Nejčastějšími stylovými prostředky jsou opakování (repetitio) a hromadění epitet, symbolů a emblémů, alegorií a metafor. Na konci 16. století se z kázání stává určitý hromadný sdělovací prostředek, který pomocí vynalezeného knihtisku ovlivňovat veřejné mínění. Mění se také záměr kazatelův, k teologickému poselství se v kázání druží také poselství politické. Církve tohoto potenciálu kázání využívaly; katolická církev zavedla pro kněze závazek kázat jako povinnost na Tridentském koncilu. Spektrum témat bylo velmi široké.

Zápis Baroko znamená popření renesance Slovo baroko pochází z portugalštiny-označovalo vše nabubřelé, nesprávné a směšné. V průběhu 17. a 18. století se baroko rozšířilo do celé Evropy. Prunik do: architektury, výtvarného umění, literatury, divadla a hudby Stavitele,návrháři,architekti:Giamoco Della Porta,Carlo Maderno Baroko končí v Českých zemích po roce 1721 a 1729 projev monumentality: snaha ohromit člověka, důraz na citovost až exaltovanost, vnitřní napětí, patos, nadsázka kostely měly působit jako obraz nebe přenesený na zem paláce a zámky reprezentovaly bohatství a moc půdorysem staveb byla elipsa nebo průniky elips (nekonečno)