VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
POP ART Daniela Kubáňová.
POP ART.
První představitelé impresionismu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
VY_32_INOVACE_2C3.
Pop-art Autor: Michelle Malá a Nela Doláková
Pop art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia
©c.zuk ©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Pop-art 2.polovina 20. století.
VY_52_INOVACE_DEK_45 SVĚTOVÉ A ČESKÉ SECESNÍ MALÍŘSTVÍ
Surrealismus, Čechy 20. století. Nejznámější představitelé Jindřich Štýrský Toyen – vl. Jménem Marie Černínová Václav Tikal a Václav Zykmund /Ra Mikuláš.
VY_52_INOVACE_DEK_50 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA
Secesní architektura ve Španělsku
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Abstraktní expresionismus
VY_52_INOVACE_DEK_48 Futurismus
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_62 ARCHITEKTURA FRANCIE Le Corbusier
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
NOVÁ FIGURACE Jiří Salajka.
SUPREMATISMUS Jiří Salajka.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
VY_52_INOVACE_DEK_49 NAIVNÍ UMĚNÍ
FUTURISMUS Jiří Salajka.
Impresionisté figurativního malířství
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Dobruše Fajkusová
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Umělecké směry 20. století
POSTMODERNISMUS Jiří Salajka.
OP-ART Jana Bobčíková.
ČESKÝ INFORMEL Jana Bobčíková.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Surrealismus.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
Malířství mezi válkami DADAISMUS
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
POP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Koláž podle H. Bosche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
INSPIRAČNÍ ZDROJE KNIHY A ČASOPISY.
Keith Haring Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Pop art Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
SŠ oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec
Světová literatura 2.pol.20.stol.
Malířství mezi válkami DADAISMUS
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART

POP-ART VY_52_INOVACE_DEK_58 Autor: Mgr. Martina Kokšteinová Datum vytvoření: 01. 08. 2013 „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová slova: pop-art, popping, Andy Warhol Anotace: výkladová prezentace pro získání informací na téma Pop-art, zodpovězení následného testu, hledání obrazů na internetu Způsob využití: výklad, test, práce na internetu

Název pochází z anglického popular art. V polovině 60. let byl tento směr uměleckou tendencí světového umění. Vyvíjel se od 50. let ve Spojených státech amerických a Anglii. Je reakcí mladé generace na tehdejší převládající abstraktní umění. Inspiroval se moderní technikou, velkoměstskou civilizací a jejím folklorem.

Prostředky Mladí umělci již nechtěli být izolováni od reality, proto se do jejich umění dostává to, co je každodenně obklopuje (obchodní reklamy, komiks, prvky masové kultury). Nejtypičtějším prostředkem se stala koláž. Jedná se o spojení malby, fotografie a jiných materiálů.

Cíl Pop-art hledá kontakt s lidským životem v konkrétním světě a chtěl odrážet moderní velkoměsto. Popping pronikl do životního stylu doby, změnil oblékání, střih vlasů, grafický design apod.

Umělci Newyorskou školu pop-artu tvořili Robert Rauschenberg a Andy Warhol. Rauschenberg maloval koláže, např. montáž Černý trh.

Andy Warhol byl malíř a filmový tvůrce Začínal v abstraktní malbě, přešel a rozvíjel pop-art Vynikal tak, že se směr ztotožnil s jeho jménem Používal motivy fotografií, ty pak vedle sebe řadil v pásech s odlišným zabarvením

Charakter tvorby Řazením vedle sebe vytvářel parafráze na zmechanizovaný a odlidštěný svět. Tvoří sériové variace na jedno téma, kritizuje tím stereotyp, jenž přináší moderní svět.

Používá techniku serigrafie (sítotisk). Na plátno přenáší senzační fotografie své doby, jedná se např. o cyklus Marilyn (obličej slavné herečky). Portréty pak odlišně zabarvuje, např. Čtyři plechovky polévky.

Test: 1. Vysvětlete umělecký směr pop-art, uveďte hlavní představitele. 2. Vysvětlete techniku v malířství „koláž“. 3. Uveďte nejslavnější díla Andyho Warhola, vyhledejte je na internetu.

Zdroje: Odehnalová Alena – Vybrané kapitoly z dějin kultury, CERM s. r. o., Brno 2001, ISBN 80-7204-211-4 Robert Cumming – Velký ilustrovaný průvodce umění, Slovart, Praha 2007, ISBN 978-80-7209-971-9