ZpracovÁno: Autor: Dobruše Fajkusová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SHRNUTÍ 2
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
7. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ VE STR
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU INERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY (IVS)
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Pop-art 2.polovina 20. století.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
SYMBOLISMUS konec 19. století
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA ZOBRAZENÍ KULOVÝMI ZRCADLY
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY - příklady
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
MODERNÍ UMĚLECKÉ SMĚRY 1905 – 1914
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
VY_52_INOVACE_DEK_49 NAIVNÍ UMĚNÍ
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Christian Morgenstern
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
NAIVNÍ UMĚNÍ.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Realismus Název školy: Základní škola Karla Klíče
Transkript prezentace:

ZpracovÁno: 8. 3. 2013 Autor: Dobruše Fajkusová Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.   Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. ZpracovÁno: 8. 3. 2013 Autor: Dobruše Fajkusová

Dějiny umění Naivní umění OSNOVA znaky naivního umění představitelé směru

znaky naivního umění umění neškolených výtvarníků jejich projev lze hodnotit z hlediska poezie, harmonie, imaginace, sugestivního podání mnoho odpůrců nepovažuje naivní umění za umělecký projev ve starší literatuře bylo toto umění označováno jako primitivní, mezi další názvy patří malíři svatého srdce, nedělní malíři, instinktivní malíři nebo moderní primitivové

Naivní umění „Přirozená a milá prostota, s jakou se vyjadřuje nebo zpodobňuje nějaká věc; vlastnost člověka, který hovoří bez přetvářky, veden přirozenou upřímností.“ Slovník francouzského jazyka

Henri Rousseau Zaklínačka hadů přezdívaný Celník Rousseau vysoko ho cenili Picasso či Apollinaire i přes strastiplnou životní dráhu se jeho obrazy prodávaly a na jeho večírcích se scházeli spisovatelé i básníci stal otcem i garantem naivního umění

Henri Rousseau Spící cikánka „Černá tulačka, hráčka na mandolínu, se džbánem po boku … hluboce spí…Lev, který jde náhodou kolem , ji očichává, ale neublíží jí…“ (Rousseau)

Henri Rousseau Válka fantastický ráz válka se„…žene, hrůzostrašná, rozsévajíc nářek, zoufalství a trosky.“ (Rousseau)

Camille Bombois Akt se zdviženými pažemi autor – syn lodníka – byl čeledínem, zápasníkem, cirkusákem, dělníkem a tiskárenským nádeníkem pracoval v noci, aby ve dne mohl malovat v devětatřiceti uspořádal na ulici výstavu, tehdy ho objevili milovníci umění pro svou tvorbu těžil z prostředí, kterým prošel

Camille Bombois Jarmareční atlet obraz dokládá snahu o vyváženou kompozici popis příběhu ze života důraz na okolní prostředí

André Bauchant Svátek osvobození půvabný výjev rád zobrazoval na velkých formátech mytologické a historické náměty

Séraphine Rajský strom Séraphine Louisová , také Séraphine ze Senlisu nevzdělaná služka, zešílela zemřela v ústavu pro choromyslné docílila neobvyklé zářivosti barev malovala pro potěšení v jakémsi exaktickém stavu napůl exotická a napůl fantastická záplava květů a listů, mezi nimiž se otevírají oči a podivná ústa

Rufus Hathaway Podobizna Molly Whalesové-Leonardové schopný umělecký truhlář – opatřoval své obrazy vlastními rámy v obličeji ženy z Nové Anglie s originálním účesem se odráží hrdost puritánů vylodivších se jako první na východních březích Ameriky

Edward Hicks Království míru pensylvánský malíř vozů a vývěsních štítů kazatel zvláštního řečnického projevu ztvárňoval často námět inspirovaný biblí – harmonická shoda Indiánů a bělochů, děti s divokou i domácí zvěří varianty Království míru patří mezi nejpopulárnější díla

William Matthew Prior Sestry Burnischovy podomní malíř hledal metodu umožňující sériovou produkci díky jednoduchému stylu maloval rychle popularitu získaly jeho podobizny Georgese Washingtona malované na skle

Thomas Chambers Západ slunce nad údolím Hudsonu emigrant ve Spojených státech barevné odstínování budící dojem rytiny zářivých barev

Thomas Chambers Bostonský přístav Jak lze dospět ke štěstí Jako malé nevinné dítě…

zdroje PIJOAN, José. Dějiny umění / 9. Praha: Odeon, 1990. ISBN 80-207-0098-6. PROKOP, Vladimír. Kapitoly z dějin výtvarného umění pro výuku dějin umění na středních školách. Sokolov: O.K.-Soft, 2000.