Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Johanka z Arcu Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Advertisements

4. RELATIVNOST SOUČASNOSTI
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Soupeření Anglie a Francie
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
STOLETÁ VÁLKA.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Vzrůstem malý Pružný Chytrý Výborný stratég Vystudoval vojenskou akademii Velký Silný Udatný Od malička cvičen k boji Bojuje většinou sám Drobná Prostá.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
(1337 – 1453) Stoletá válka.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Dej1 Stoletá válka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Stoletá válka Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Únor 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací.
ČESKÝ STÁT ZA VLÁDY LUCEMBURKŮ
Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová
7. ročník Středověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Stoletá válka 1337–1453 Spor o Flandry 3 fáze/etapy 1.etapa( )
VY_32_INOVACE_2D.7.16 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Anglie 15. a 16. století Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Západní Evropa za vrcholného středověku
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Válka růží ( ) Dan Kunz VI..
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Stoletá válka
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Dějepis Stoletá válka 1.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
DĚJINY VÝZNAMNÝCH STÁTŮ A NÁRODŮ V EVROPĚ
Stoletá válka
Stoletá válka Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o situaci v Evropě v době stoleté války.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Stoletá válka
Obchodní akademie, Střední odborná škola
Dějiny významných států v evropě
Autor: Mgr. Eva Vondrková Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Transkript prezentace:

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná ICT “. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zpracováno 27. ledna 2014 Autor: Mgr. Jiří Sedlařík

Příčina: boj o Flandry a Gaskoňsko Záminka: boj o francouzský trůn 1328 – zemřel bezdětný francouzský král Karel IV. Novým francouzským králem se stal Filip VI. Valois z vedlejší větve Kapetovců Eduard III. požaduje francouzskou korunu (jeho matkou byla Kapetovna)

 Eduard III. a Eduard Černý princ se vylodili ve Francii  bitva u Kresčaku, vítězství Anglie  Žoldnéřské vojsko (lučištníci, jízda) x francouzští rytíři  Anglická okupace severní Francie  Lidové povstání v Paříži - v čele Étienne Marcel  Lidové povstání na venkově- jacquérie (Jacques- posměšné označení venkovana)  Povstání potlačena  mírová smlouva v Brétigny, vítězství Anglie

 Francie - reorganizace armády podle anglického vzoru  Anglie - vnitřní problémy  Univerzitní mistr Jan Viklef - kritika bohatství církve  lidové povstání, v čele Wat Tyler, potlačeno  Anglický král Jindřich IV. Lancaster (sesadil a uvěznil předešlého krále Richarda II.)  Vítězství Francie, Angličané byli vyhnáni

 Nový anglický král Jindřich V. Lancaster se vylodil ve Francii  bitva u Azincourtu, vítězství Anglie, Jindřich V. regentem Francie, okupace Paříže  lidové povstání, v čele Jana z Arku  Setkání Jany z Arku s francouzským dauphinem Karlem VII.  Osvobodila Orleáns, dobyla Remeš  Korunovace Karla VII. v Remeši  bitva u Castillonu, vítězství Francie  Anglii zůstal jen přístav Calais

 Venkovská dívka z vesnice Domrémy  Tvrdila, že byla vyvolena Bohem, aby zachránila Francii  zajata Burgunďany, vydána Angličanům  upálena v Rouenu  Její jméno v 15. století očištěno, byla svatořečena

Jana z ArkuUpálení Jany z Arku v Rouenu

 Vítězství Francie  Karel VII. Valois - upevnil panovnickou moc  Oporou úřednický aparát  Oslabil moc vysoké šlechty  Zisk Bretaně a Burgundska  Zavedl pevné daně  Zavedl stálou žoldnéřskou armádu

 Porážka otřásla mocí rodu Lancasterů  vznik šlechtické opozice, v čele Yorkové  válka dvou růží ( )  Lancasteři (červená růže) x Yorkové (bílá růže)  ve vzájemných bojích se anglická šlechta vybila  bitva u Bosworthu, vítězství Jindřicha VII. Tudora nad Richardem III. z rodu Yorků  nástup dynastie Tudorovců  Oporou bohatí měšťané (nová šlechta) - získali půdu, zakládali pastviny pro ovce, podnikali

 Lancasteři (červená růže)  Yorkové (bílá růže )

1. Který český král padl v bitvě u Kresčaku? 2. Co se stalo roku 1415? 3. Kdo se postavil do čela lidového povstání proti Angličanům?

1. Jan Lucemburský 2. Bitva u Azincourtu 3. Jana z Arcu

 KOHOUTKOVÁ, Helena a Martina KOMSOVÁ. Dějepis na dlani. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2005, 256 s. Na dlani. ISBN  ČORNEJ, Petr. Dějiny evropské civilizace. 2., dopl. vyd. Praha: Paseka, 1997, 367 s. ISBN  MAUROIS, André. Dějiny Francie. 1. vyd. Praha: Lidové noviny, 1994, 495 s. ISBN

 Bitva u Kresčaku – ilustrace z 15. století. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z:  Jana z Arku. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z:  Bitva u Azincourtu. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z:  Vyobrazení Johanky z Arku při obléhání, Jules Eugene Lenepveu. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z:  Hermann Anton Stilke: Smrt Jany z Arku na hranici (1843). In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z:  Karel VII. Francouzský – vyobrazení z 15. století. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z:  Červená růže Lancasterů a bílá růže Yorků. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: