Název Rekce (vazby) sloves Předmět, ročník Německý jazyk, sexta

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt: H/01 Mechanik opravář motorových vozidel
Advertisements

OSOBNÍ ZÁJMENA A JEJICH SKLOŇOVÁNÍ
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Denken an (4.p) otázka sprechen mit (3.p) heiraten (4.p) An wen denkt sie? oznamovací věta Sie denkt an ihren Freund. Mit wem spricht Kurt?Er spricht mit.
Název Konjunktiv II (préterita) nepravidelných a modálních sloves
Název Zájmenná příslovce Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název Préteritum pravidelných, smíšených a nepravidelných sloves
Název Zeměpisné názvy Předmět, ročník Německý jazyk, kvinta
Název Vedlejší věty účelové se spojkou „damit“ ; konstrukce „um – zu“
Digitální učební materiál
Název Závislý infinitiv s „zu“ Předmět, ročník Německý jazyk, sexta
Autor:Mgr. Jakub Lukeš Předmět/vzdělávací oblast: Německý jazyk Tematická oblast:Gramatika Téma:Slovosled Ročník:1. – 4. Datum vytvoření:Únor 2014 Název:VY_32_INOVACE_ NEJ.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Název Préteritum způsobových sloves Předmět, ročník
Název Předložky se 3. pádem Předmět, ročník Německý jazyk, kvarta
Digitální učební materiál
Název Vedlejší věty časové se spojkami wenn, als, bevor,
Odlučitelné a neodlučitelné předpony
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_13
ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu ICT ve výuce
8. LEKCE (8. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_170 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Německé předložky se 4. pádem PhDr. Taťána Tonová.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Němčina pro jazykové školy nově 1 Wiederholung 13–16 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_34_Německý jazyk_způsobová slovesa Číslo projektu:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaPředložky.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_04 Personalpronomen im Dativ TEMA:Jazyková.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Erfindungen und Erfinder.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_167  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV:VY_22_INOVACE_31_NJ9_Wiederholungstest 5/II TÉMA: Wiederholungstest ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaWo.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Medien TémaNepřímá otázka.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_170_SLOVESA S PŘEDLOŽKAMI Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Schritte 3 Lektion 5 Reflexive Verben Verben mit Präpositionen Präpositionaladverbien Sport,
Němčina pro jazykové školy nově 1 Lektion 14: Meine monatlichen Ausgaben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhFeste und Geschenke TémaPředložky.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU Dum 18, Slovesné vazby NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
Přeložky se 3. pádem VY_32_INOVACE_02-15 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk – 2. cizí jazyk Tematický.
Předložky se 4. pádem VY_32_INOVACE_02-08 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Gramatické.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
OSOBNÍ ZÁJMENA ich, du, er, sie, es, wir, ihr, sie, Sie.
Digitální učební materiál
Němčina pro jazykové školy nově 1
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Temporalsätze VEDLEJŠÍ VĚTY ČASOVÉ Mgr. Alena Písaříková.
Digitální učební materiál
Deutsch mit Max II. Lektion 2
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
Předložky se 3. pádem Mgr. Lenka Kudrnová.
Transkript prezentace:

Název Rekce (vazby) sloves Předmět, ročník Německý jazyk, sexta Tematická oblast Německý jazyk – gramatické jevy Anotace Materiál slouží k prezentaci a procvičení dané gramatické oblasti Klíčová slova sloveso, předložka, vazba slovesa předložková a bezpředložková, vazba pádová Autor PhDr. Eva Sklenářová Datum 23. 5. 2014 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Rekce (vazby) sloves - Rekce sloves jsou předložkové a pádové vazby německých sloves. Často se od českých odlišují. Vazby bez předložky: j-n = jemanden (4. pád) j-m = jemandem (3. pád) etw. = etwas abholen j-n = stavit se pro někoho anrufen j-n = zavolat komu bekommen etw. (4. p.) = dostat něco sich (3.p.) etw. ansehen = prohlédnout si něco

heiraten j-n = oženit se s někým, vzít si někoho, vdát se za někoho (sich) holen j-n, etw. = dojít (si) pro někoho, něco kennen lernen j-n, etw. = poznat někoho/ něco, seznámit se s někým/ něčím vergessen j-n, etw. = zapomenout na koho/něco verstehen j-n, etw. = rozumět někomu, něčemu vorstellen j-n = představit někoho vorbeugen etw. (3. p.) = předcházet něčemu sich (4. p.) vorstellen = představit se sich (3. p.) vorstellen j-n, etw. = představit si někoho/ něco zusehen j-m, etw. (3. p.) = přihlížet někomu/ něčemu

Vazby s předložkou: ankommen auf etw. (4. p.) = záležet na někom/ něčem Es kommt auf den Lehrer an. (Záleží na učiteli.) berichten über j-n, etw. = informovat o někom/ něčem bitten um etw. = prosit o něco danken für etw. = děkovat za něco denken an j-n, etw. = myslet na někoho/ něco fragen j-n nach j-m/ etw. = zeptat se někoho na něco sich freuen auf etw. (4. p.) = těšit se na něco sich freuen über etw. (4. p.) = mít radost z něčeho es geht um j-n/etw. = jde o někoho/něco halten für j-n = považovat za někoho/ něco halten von j-m = myslet si o někom

sich interessieren für j-n/ etwas = zajímat se o někoho/ něco nachdenken über j-n, etw. = přemýšlet o někom/ něčem passen zu j-m, etw. = hodit se k někomu/ něčemu sorgen für j-n, etw. = pečovat o někoho/ něco sich kümmern um j-n, etw. = starat se o někoho/ něco teilnehmen an etw. (3. p.) = zůčastnit se něčeho sich unterhalten über j-n, etw. ( 4. p.) = bavit se o někom/ něčem vorbeigehen an etw. (3. p.) = jít kolem něčeho warnen vor j-m, etw. (3. p.) = varovat před někým/ něčím - Některá slovesa se pojí se dvěma předložkami: erzählen, lesen, schreiben, sprechen von (über – 4. p.) etw.

I. Cvičení – doplň předložky: Er kümmert sich wenig …… die Schule. Freust du dich …… die Geschenke? Er interessiert sich …… klassische Musik. Könntest du bitte …… ihm fragen? Wir danken euch …… die Urlaubsgrüẞe. Er möchte dich …… Hilfe bitten. Es geht mir …… die Zeit und nicht …… das Geld. Mit dir kann man sich …… alles unterhalten. Mein Bruder nimmt …… dem Wettbewerb auch teil. Geh geradeaus und dann …… dem Rathaus vorbei. Erzählst du mir bitte …… den Film?

II. Cvičení – přelož: Oni se zajímají o umění. O koho se stará tvoje sestra? Zeptej se na úkol! Prohlédnu si ten obraz. Můžu se tě zeptat na ten výlet? Vyzvedne mě odpoledne. To nové tričko se hodí k těm kalhotám. Mám radost z mého dárku. Často na něho myslím. Mohla ti zavolat! Pracuju právě na tom slohu. On se s ní chce opravdu oženit? Seznámili se s novými lidmi. Nejde o tebe, ale o něho.

Řešení - I. cvičení: Er kümmert sich wenig um die Schule. Freust du dich auf/ über die Geschenke? Er interessiert sich für klassische Musik. Könntest du bitte nach ihm fragen? Wir danken euch für die Urlaubsgrüẞe. Er möchte dich um Hilfe bitten. Es geht mir um die Zeit und nicht um das Geld. Mit dir kann man sich über alles unterhalten. Mein Bruder nimmt an dem Wettbewerb auch teil. Geh geradeaus und dann an dem Rathaus vorbei. Erzählst du mir bitte über den Film (von dem Film)?

Řešení - II. cvičení: Sie interessieren sich für Kunst. Um wen kümmert sich deine Schwester? Frag nach der Aufgabe! Ich sehe mir das Bild an. Kann ich dich nach dem Ausflug fragen? Er holt mich am Nachmittag ab. Das neue T-shirt passt zu der Hose. Ich freue mich über das Geschenk. Ich denke oft an ihn. Sie konnte dich anrufen! Ich arbeite gerade an dem Aufsatz. Will er sie wirklich heiraten? Sie haben neue Leute kennen gelernt. Es geht nicht um dich, sondern um ihn.

Zdroje BAUMBACH, R., VÁCLAVKOVÁ, G. Mluvnice němčiny. 1. vydání. FIN PUBLISHING Olomouc, 1997. ISBN 80-86002-13-6. DUSILOVÁ, D., EBEL, M., GOEDERT, R., KOLOCOVÁ, V., VACHALOVSKÁ, L. Nová cvičebnice německé gramatiky. Nakladatelství POLYGLOT, Praha. Třetí vydání, dotisk 2002. ISBN 80-86-195-10-4. HELBIG, G., BUSCHA, J. Deutsche Grammatik. Ein Handbuchbuch für den Ausländerunterricht. 15., durchgesehene Auflage 1993. Langenscheidt Verlag. Germany. ISBN 3-324-00118-8. MOTTA, G., CVIKOWSKA, B., VOMÁČKOVÁ, O., ČERNÝ, T. Direkt 2 neu. Němčina pro střední školy. Učebnice a pracovní sešit. Nové přepracované vydání: Tomáš Černý, Klett nakladatelství s. r. o., Praha 2012. ISBN 978-80-7397-101-4.