Homophones, virelangues, tautogrammes

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PASSÉ COMPOSÉ (MINULÝ ČAS SLOŽENÝ)
Advertisements

singulier pluriel me, m’ nous te, t ’ vous le, l’ la, l’ en les
Emploi du passé composé et de l´imparfait
Le lexique de Facebook Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských.
Grammaire – être Complète.
Pohádka - český jazyk Mgr
Jeux des mots Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Expressions avec le verbe ÊTRE Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
PO ŠKOLE DO ŠKOLY Projekt OPVK č. CZ.1.07/1.1.32/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Prononciation Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Les fautes des Tchèques en français Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Prévisions météo Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Shanghai Shanghai habitants ville importante de Chine Shanghai est située sur la rivière Huang Pu, et se compose donc de deux parties distinctes,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Prague Autor: Mgr. Dagmar Mynářová Francouzština Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Négation Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Pays francophones Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Marta Bříštělová. PP rendre un rendez-vous. LL e médecin peut examiner le malade. prescrire des médicaments. faire une ordonnance. LL e médicament,
Expressions familières Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských.
Interjections Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Le verbe.
Logement - révision Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Ester Maternová. L´article définiLELALES L´article indéfiniUNUNEDES L´article contractéDUDE LADES AUA LAAUX.
Passé composé Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Sur la route Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
AnotaceMateriál tvoří prezentace.Po obvyklém způsobu uvedení a základního procvičení učiva, rozšíříme slovní zásobu, sloveso être. AutorMgr. Olga Medunová.
Qui / Que Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Article partitif Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Fj_4_188_comparer Marta Bříštělová. AdjectifBON, BONNE La cuisine de ma maman est ……………. Mes filles ne sont pas très ……………………. cuisinières. Ton copin.
Publicité Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Interdictions Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Enigmes Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Inscriptions Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Panneaux Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Tri des déchets Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Réalisation: Lenka Manová
Au restaurant Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Magasins Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí.
Subjonctif présent Francouzština Autor: Mgr. Dagmar Mynářová
Tout et autres indéfinis. Tout 1)pronom (samostatné užití) 2)adjectif (spolu s podstatným jménem) 3)adverbe („úplně“)
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je vais chez le médecin Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Les symboles de la France Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ J´étudie au lycée de commerce Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. A. Sabadosh NÁZEV:VY_32_INOVACE_07B_15_Les_couleurs TEMA:Civilisation ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Anzhela Sabadosh NÁZEV: VY_32_INOVACE_07B_01_ le corps humain TEMA:Civilisation.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je fais la cuisine, je vais au resto Autor: Mgr.
PETIT DÉJEUNER RESTAURANT FRUITS ET LÉGUMES. SNÍDANĚ RESTAURACE OVOCE A ZELENINA.
1 Národní evropské charakteristiky - Entropa – konverzace, diskuze Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluVY_32_INOVACE_mix2_scj01 Označení.
Comment les jeunes passent-ils leur temps libre en République Tchèque?/Jak tráví volný čas mládež v České republice? Rédactrices/Vytvořily: Cécile Saffroy,
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ J´habite au premier étage Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
P ROJET COMMUN SUR L ’ ALIMENTATION EN R ÉPUBLIQUE T CHÈQUE ET EN F RANCE ( – )
PROJET NANCY – BRNO 2011 Le déjeuner, la cantine, la viande et la charcuterie.
Alfons Mucha Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFrankofonie Datum vytvoření Ročník3., 4. ročník.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Je tiens le dialogue Autor: Mgr. Anna Sekeráková.
Le Lycée Carnot de Dijon Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast La vie en France Datum vytvoření Ročník4.
Les commerces Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Život ve Francii Datum vytvoření RočníkSekunda,
Les sigles Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Datum vytvoření Ročník Stručný obsah Způsob využití Autor.
Milan Kundera Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFrankofonie Datum vytvoření Ročník3., 4. ročník.
Téma: Les boissons VY_32_INOVACE_292.
GE - Vyšší kvalita výuky
Les homophones Tematická oblast Slovní zásoba Datum vytvoření Ročník
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Téma: À la table VY_32_INOVACE_297.
La galette des rois Tematická oblast Život ve Francii Datum vytvoření
Výchova přirozeného zdravi
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Les Incas Les fils du Soleil Dlouho po Babylonu Velké Čínské zdi
Transkript prezentace:

Homophones, virelangues, tautogrammes Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Francouzština Homophones, virelangues, tautogrammes Autor: Mgr. Dagmar Mynářová

Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů Tautogrammes un tautogramme – une phrase constituée de mots débutant par une lettre identique Exemples: Sophie savoure un sirop sur son sofa. Pauline passa par Pau pour parler. Marion met mon manteau marron. Voici venir vingt vampires verts! Écrivez un ou plusieurs tautogrammes tchèques ou français. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů Mazarin, ministre malade, méditait même moribond malicieusement mille maltôtes. Six sales sorcières sifflantes suivent. text Vlasty Redla s názvem Hoří: Hoří! Hoří ! Hoří horní heršpická hospoda Hrbatý hrozen. Hostinský Hrubeš hýká hrůzou. Honí hasiče, hubuje, hořekuje, huláká … Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů Homonymes Un homonyme – mot qui la même prononciation ou orthographe qu’un autre mot Exemples: Une livre de pain, un livre de français. Libra chleba, francouzská kniha. La mode est un mode de vie. Móda je způsob života. Faire le tour d’une tour. Projít si věž. Essayez d’en trouver d’autres. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů boulot, bouleau compte, comte, conte cygne, signe du, dû foi, foie, fois maire, mer, mère a, à au, aux, haut ai, es, est, et on, ont ou, où c'est, s'est, ces, ses, sais, sait dans, d'en, dent leur, leurs, l'heure Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů Homographes Un homographe – mot qui la même orthographe qu’un autre mot mais pas le même sens. Les deux mots peuvent avoir une prononciation identique ou différente. Exemples: Le vent est à l’est. Tu as trois as dans la main. Nous avions des avions. Tu bois dans le bois. Essayez d’en trouver d’autres. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů Ton fils coupe les fils. Les poules du couvent couvent. Je suis content qu'ils nous content cette histoire. Le chef nous présente son chef-d´oeuvre. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů Homophones Un homophone – mot qui se prononce de la même façon q’un autre mot Exemples: mètre, mettre, maître ça et sa sot, saut, sceau et seau vers, ver, verre, vert et vair mer, mère et maire sang, cent, sans, sent Essayez d’en trouver d’autres. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů foi, foie, fois a, à au, aux, haut mes, mais, m'est, mets, met son, sont, sons Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů Virelangues Un virelangue – le plus souvent une phrase à caractère ludique, caractérisée par sa difficulté de prononciation ou de compréhension orale /did é vybudit/ Exemples: Seize sèches chaises, ou bien seize chaises sèches? Si six scies scient six saucissons, six cent six scies scient six cent six saucissons. J’ai bu un bien bon verre de bien bon vin blanc vieux. Lisez le plus vite possible plusieurs fois de suite. Vous-en connaissez d’autres en tchèque? Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů Tři sta třiatřicet stříbrných křepelek přeletělo přes tři sta třiatřicet stříbrných střech. Pan kaplan v kapli plakal. Poslali mě naši k vašim, aby přišli vaši k našim, když nepůjdou vaši k našim, tak nepůjdou naši k vašim. Ten můj Popokatepetl je ze všech Popokatepetlů ten nejpopokatepetlovanější Popokatepetl. Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů

Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů Sources Gaulet L.: S´amuser à bien AR-TI-CU-LER, Éditions Générales First, 2004, ISBN 2-87691-894-3 Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů