Třídění rostlin - stonek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život v zimní přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.26
Advertisements

Příprava rostlin a živočichů na zimu
Voda ve všech skupenstvích
Semenné rostliny 4. ročník
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Urči, o kterou rostlinu se jedná
Ptáci v okolí lidských sídel
Živočichové lesů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.24
Sluneční soustava Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.12
Rostliny 1.třída.
Rostliny rybníka a jeho okolí
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Byliny a dřeviny – rozdělení, stavba
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Potravní vazby rostlin a živočichů
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Stavba a typy stonků Bohumil Bareš.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
Výživa rostlin - fotosyntéza
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Domácí zvířata – druhy, chov
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.13 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem květu krytosemenných rostlin, vysvětluje rozdíly, procvičuje, opakuje učivo. Vzdělávací.
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Měření délky a hmotnosti
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Rostliny podle stavby těla
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.04 Vzdělávací oblast: Přírodověda – přírodní rovnováha, vztah mezi predátorem a kořistí Autor: Mgr. Aleš Hruzík.
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Stavba těla hub, rozmnožování
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Rostlinné orgány - stonek
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Jedovaté rostliny kolem nás
VY_32_INOVACE_33_ Prvouka 3.ročník Rostliny 2.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Stonek autor: David Hainall.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Byliny.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Krytosemenné rostliny
Podzemní a nadzemní části rostlin.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STONEK ROSTLINY.
Vegetativní orgány Stonek
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_107_Stonek bylin
Vegetativní rostlinné orgány
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN (výklad)
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
Stonek.
Stonek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Třídění rostlin - stonek Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.15 Vzdělávací oblast: Přírodověda - byliny, dřeviny, druhy stonku Autor: Mgr. Aleš Hruzík Jazyk: český Očekávaný výstup: žák správně definuje základní probírané pojmy a jejich vzájemné vztahy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: 4. ročník základní školy

Třídění rostlin podle stonku Rostliny třídíme podle různých kritérií, například podle druhu stonku. Každá rostlina se skládá z kořenů, stonku a listů. Při rozmnožování vytváří rozmnožovací části – výtrusnice nebo květ a plod. Namaluj si bylinu a popiš, z jakých částí se skládá. Byliny - stonek je dužnatý, určujeme 3 poddruhy: stéblo - dutý stonek s kolénky,přisedlé listové pochvy lodyha - stonek nese listy i květy stvol - stonek bez listů, pouze květ nebo květenství oddenek - podzemní stonek s novými dceřinými rostlinami Dřeviny – stonek je dřevnatý, určujeme 2 poddruhy: keř – nemá kmen, větví se nízko nad zemí strom – má kmen a větví se výše nad zemí

Byliny - příklady Stéblo: Dutý stonek doplněný zpevňujícími kolénky, listy mají souběžnou žilnatinu. pšenice [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wheat_field.jpg > Lodyha: Nese listy rovnoměrně po celé délce stonku, nahoře květy. kopřiva [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Urtica_dioica06_ies.jpg> Stvol: Stonek nese pouze květ, lisy vyrůstají u země a vytvářejí růžici. Prvosenka jarní [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Primula_veris_0x.JPG>

Dřeviny - příklady Keř: Chybí kmen, obvykle početné větve se rozvětvují nad zemí, je nižší než strom a vyšší než byliny. krásnoplodka [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Callicarpa-bodinieri-habit.jpg > Strom: Stonek se nazývá kmen, větve vytvářejí korunu, je nejvyšší formou všech rostlin. lípa [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tilia_x_vulgaris11.JPEG >