UMĚNÍ XX STOLETÍ - VNÍMÁNÍ V SOUVISLOSTECH

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Energie.
Města ČR – orientace na mapě
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
Významný avantgardní malířský a sochařský směr z počátku XX. století
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Reklama Potřebujete nebo chcete vyrobit prezentaci na počítači
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Sčítání a odčítání úhlů
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Zápis čísla v desítkové soustavě
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Dělitelnost přirozených čísel
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
„Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel fax
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola PF Hradec.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Nejmenší společný násobek, největší společný dělitel
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Náhoda, generátory náhodných čísel
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
ROK 2010 ÚLOVKY Z REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva dle podklad ů J č ÚS.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Evropa z balónu Fotografie: Yann Arthus-Bertrand Hudba: Ferenc Liszt – Sen lásky.
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Tímto termínem se označuje celá řada nefigurativní a negeometrické malby.
Fyzika 2 – ZS_4 OPTIKA.
Přehled nejvýznamnějších malířů
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Liverpool.
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Predikce chemických posunů
Znaky dělitelnosti.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Tento pojem zahrnuje v sobě řadu významných proudů a směrů v umění 20
Dějiny umění Poznejte díla směrů první poloviny 20. století 4.
Transkript prezentace:

UMĚNÍ XX STOLETÍ - VNÍMÁNÍ V SOUVISLOSTECH Zdroje citovaných děl Umělecká díla citovaná v prezentacích, která jsou uvedena v tomto seznamu, byla použita výhradně k výukovým účelům.

1 KUBISMUS 2 FUTURISMUS 3 EXPRESIONISMUS 01 Georges Braque, Viadukt v l´Estaque, 1908 – A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str.84 02 Georges Braque, Portugalec, 1911 - J. Pijoan, Dějiny umění 9, Praha 2000, str. 132 03 Georges Braque, , Kytara a klarinet, 1918 – tamtéž, str. 136 04 Pablo Picasso Avignonské slečny, 1906-1907 - tamtéž, str. 127 05 Pablo Picasso Zátiší s houslemi, 1914 - tamtéž, str. 135 2 FUTURISMUS 06 Umberto Boccioni, Jedinečné formy kontinuity v prostoru, 1913 - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 60 07 Luigi Russolo, Dynamika automobilu, 1912 - J. Pijoan, Dějiny umění 9, Praha 2000, str. 164 3 EXPRESIONISMUS 08 Vasilij Kandinskij, Obraz s červenou skvrnou, 1914 - J. Pijoan, Dějiny umění 9, Praha 2000, str. 275 09 Edvard Munch, Úzkost, 1874 – tamtéž, str.245

4 GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE 10 Robert Delaunay, Simultánní kontrasty - J. Pijoan, Dějiny umění 9, Praha 2000, str. 220 11 Robert Delaunay, Nekonečný rytmus, 1934 - tamtéž, str.223 12 František Kupka, Filozofická architektura, 1913 - tamtéž, str.218 13 Kazimir Malevič, Suprematistická kompozice, kolem 1915 - tamtéž, str.224 14 Piet Mondrian, Obraz II, (1921-1923) - tamtéž, str.228 15 László Moholy-Nagy, Kompozice K IV, 1922 - tamtéž, str.237 16 Vladimír Tatlin, Památník třetí internacionály, 1919 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 107 17 Antoine Pevsner, Rozvinuté plochy - J. Pijoan, Dějiny umění 9, Praha 2000, str. 234 5 FUNKCIONALISMUS 18 Le Corbusier, vila Savoye - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 143 19 Oskar Niemeyer, Brasilia - Národní kongres - tamtéž, str.144 6 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA 20 Marc Chagall, Okolo ní, 1945 - J. Pijoan, Dějiny umění 9, Praha 2000, str. 188 21 Amedeo Modigliani, Ležící akt, 1917 - tamtéž, str. 193

9 ABSTRAKTNÍ EXPRESIONISMUS 7 DADAISMUS 22 Hans Arp, Deska z vajíčky - J. Pijoan, Dějiny umění 9, Praha 2000, str. 297 23 Marcel Duchamp, Fontána, 1917 (replika 1963) - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 115 24 Kurt Schwitters, Konstrukce pro urozené dámy - J. Pijoan, Dějiny umění 9, Praha 2000, str. 301 8 SURREALISMUS 25 Salvador Dalí, Stálost paměti (Měkké hodinky) – kol. autorů, Umění 20.století, I.díl, Taschen/Slovart 2004, str. 143 26 René Magritte, Říše světel, 1954 - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 39 27 Joan Miró, Zlato na azuru oblohy - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 29 9 ABSTRAKTNÍ EXPRESIONISMUS 28 Jean Dubuffet, Kráva se subtilním nosem, 1954 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 175 29 Jean Dubuffet, Filosofická krajina, 1951 - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 150

10 NOVÁ FIGURACE 11 ORGANICKÁ ABSTRAKCE 30 Antoni Tápies, Malba - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 151 31 Wols, Modrý fantom, 1951 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 185 32 Willem de Kooning, Žena č.II, 1952 - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 126 33 Mark Tobey, Záření města, 1944 - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 132 34 Mark Rothko, Červená, bílá a kaštanová - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 139 35 Jackson Pollock, Vlnivé dráhy, 1947 - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 143 10 NOVÁ FIGURACE 36 Alberto Giacometti, Kráčející muž, 1941 - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 100 37 Francis Bacon, Postava v Pohybu, 1976 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 179 38 Francis Bacon, portrét Henrietty Moralesové, 1966 - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 180 11 ORGANICKÁ ABSTRAKCE 39 Henry Moore, Ležící postava, 1936 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 183 40 Henry Moore, Odpočívající postava - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 82 41 Barbara Hepworthová, Oválná struktura, 1943 - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 83

14 PERFORMANCE a HAPPENING 12 KINETICKÉ UMĚNÍ 42 Alexander Calder, Nancy (stabil – mobil) - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 95 43 Alexander Calder, Čtyři červené systémy, 1960 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 197 13 POP ART 44 Mimmo Rotella, Flip - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 173 45 Roy Lichtenstein, ,,Crak‘‘ - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 161 46 Andy Warhol, Campbelová polévka - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 165 47 Andy Warhol, Marylin - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 166 14 PERFORMANCE a HAPPENING 48 Yves Klein, Skok do prázdna, 1960 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 222 49 Carolee Schneemannová, Potěšení z masa, 1964 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 223

15 OP ART 16 MINIMALISMUS 17 KONCEPTUALISMUS 18 BODY ART 50 Victor Vasarely, Vega - Gyongiy 2, 1971 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 231 51 Bridget Rileyová, Current, 1964 - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 241 16 MINIMALISMUS 52 Donald Judd, Bez názvu, 1969 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 236 53 Carl Andre, Ekvivalent VIII, 1978 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 238 17 KONCEPTUALISMUS 54 Joseph Beuys, Stádo, 1969 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 241 55 Piero Manzoni, Umělcovo hovno č. 066, 1961 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 242 18 BODY ART 56 Bruce Neuman, Autoportrét jako fontána, 1966-1967 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 244

19 INSTALACE 20 HYPERREALISMUS 21 LAND ART 22 VIDEO ART 57 Maurizio Cattelan, Devátá hodina - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 248 58 Claude Simard, pohled na instalaci, 1999 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 250 20 HYPERREALISMUS 59 Richard Estes, Drugs - J. Pijoan, Dějiny umění 10, Praha 1991, str. 181 60 Chuck Close, Mark, 1978-1979 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 253 21 LAND ART 61 Walter de Maria, Blesková pole, 1977 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 260 62 Christo, Zabalené pobřeží - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 262 22 VIDEO ART 63 Naim June Paik, Globální dráha, 1973 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 258 64 Bill Viola, Nantes triptych, 1992 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 257

23 POSTMODERNISMUS 24 NEOEXPRESIONISMUS 65 Cindy Shermann, Bez názvu # 90, 1981 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 271 66 Charles Moore, Piazza d’Italia, New Orleans,1975-1980 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 270 24 NEOEXPRESIONISMUS 67 Anselm Kiefer, Margarethe, 1981 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 276 68 Anish Kapoor, Tisíc jmen, 1982 - A. Dempseyová, Umělecké styly, školy a hnutí, Slovart 2005, str. 278