IDENTIFIKÁTOR MATERÍÁLU: EU –

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný
Advertisements

Státy Jižní Ameriky.
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Jižní a Střední Amerika – Mexiko. Studenti se rozdělí na.
Identifikátor materiálu: EU
Jižní Amerika – Laplatské státy
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Asie – Turecko a Zakavkazská oblast. Studenti se rozdělí.
AUTOR: MgF. Ing. Petr Fiala ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Asie – Čína. Studenti se rozdělí na stejně početné skupiny,
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný
Identifikátor materiálu: EU
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Jižní a Střední Amerika – Obecně SG. Studenti se rozdělí.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
AUTOR: MgF. Ing. Petr Fiala ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Asie – Nově industrializované státy. Studenti se rozdělí.
Identifikátor materiálu: EU
Anotace Žák se seznámí s obsahem Bible …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Pojmenuje význam bible. Je schopen správně přiřadit významné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Jižní Amerika.
VY_52_INOVACE_03/2/5_ZEMĚPIS
Geografická charakteristika latinské ameriky
Identifikátor materiálu: EU
AUTOR: Mgr. Josef Zhorný ANOTACE: Připravená hra slouží jako souhrnné opakování výukového bloku Jižní a Střední Amerika – Brazílie a Argentina. Studenti.
Brazílie a její sousedé
Identifikátor materiálu: EU
Anotace Státy Severní Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží říci, která státy patří Severní Americe a rozdělit.
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU
Hospodářství Spíše rozvojové Brazílie Argentina Chile Venezuela Nově
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU – 6 – reky_CR
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
Anotace Prezentace, která se zabývá základními charakteristikou Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží vyjmenovat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceOstravsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Ch_082_Světadíly_Amerika_Jižní Amerika - Státy
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU - x - x
Identifikátor materiálu: EU
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
Identifikátor materiálu: EU
Anotace Kanada – opakovaci test Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci zvládají vypracovat následný test znalosti Speciální vzdělávací.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Identifikátor materiálu: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá základními charakteristikou Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží vyjmenovat.
VY-32_INOVACE_16 Jižní Amerika - opakování
Anotace Obyvatelstvo Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci popíší složení, rasy a rozmístění obyvatelstva Ameriky Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
Zdeněk Bergman, G Teplice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Poloha, povrch, vodstvo Ameriky Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
ANDSKÉ STÁTY HOSPODÁŘSTVÍ A STÁTY.
Identifikátor materiálu: EU
VY_32_INOVACE_10 Státy Ameriky - pracovní list
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Demografie Jižní Ameriky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 AUTOR: Šárka Hájková NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_ZE7_VODSTVO AMERIKY TÉMA: Vodstvo Ameriky Vodstvo Ameriky.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_04_Z7_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Jižní Amerika- test Základní škola Libina, příspěvková.
Šablona VY_52_INOVACE_Z
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Vzdělávací materiál: Obyvatelstvo Ameriky Operační systém:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
Severní Amerika - Kanada
Bolívie
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
Transkript prezentace:

IDENTIFIKÁTOR MATERÍÁLU: EU – 22 - 48 Anotace Jižní Amerika - Podnebí a osvojování Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci popsat podnebí a osvojování Jižní Asie, nalézt v mapě a odůvodnit proč se v různých oblastech mluví jinými jazyky. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Jižní Asie, podnebí, jazyky, osvojování Druh učebního materiálu Pracovní list / Prezentace / Druh interaktivity Aktivita / Výklad / Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost 1083 kB říjen 2011

Jižní Amerika Obr.1

Klima Jižní Ameriky zahrnuje všechny pásy Vodstvo: Podnebné pásy: Klima Jižní Ameriky zahrnuje všechny pásy Vypiš, které podnebné pásy to jsou. Vodstvo: Nejdelší řeka: Amazonka Největší jezero: Titicaca – 8 288 km² (Bolívie, Peru) – nejvýše položené splavné jezero nejvyšší vodopády na světě : Angelův vodopád(Venezuela) Obr.2

Osvojování Před příchodem Evropanů se rozvinuly některé vyspělé civilizace např. Inkové, Aztékové a Mayové Příchod Evropanů v 15. století Setkání evropské a americké civilizace znamenalo pro původní obyvatelstvo katastrofu – války , epidemie, těžká práce. =˃Indiáni rychle vymírají Koloniální období: Těžba drahých kovů17.st.- sbět vzácných druhů rostlin a zakládání plantáží (dovoz otroků z Afriky) 19. století – boj států o nezávislost – vývoz surovin Hnojivo - guáno = trus ptáků (Chile , Peru) Hnojivo – chilský ledek – náhrada za guáno Káva Přírodní kaučuk Obr.3

Jazyky: Vypiš, dle mapy státy , kde se mluví: Španělsky: Portugalsky: Anglicky: Holandsky: Francouzsky: Obr.4

Jazyky: Vypiš, dle mapy státy , kde se mluví: Španělsky: Venezuela, Kolumbie, Ekvádor, Peru, Bolívie, Paraguay, Uruguay, Chile, Argentina Portugalsky: Brazílie Anglicky:Guyana Holandsky:Surinam Francouzsky: fr. Guyana Obr.4

Doplň Do mapy chybějící státy Surinam Kolumbie Brazílie Peru Argentina Bolívie Obr.5

Státy patřící do JA (vypiš státy z přiložené mapy nebo z atlasu a doplň jejich hlavní města Obr.6

Státy patřící do JA (vypiš státy z přiložené mapy nebo z atlasu a doplň jejich hlavní města Kolumbie – Bogota Venezuela –Caracas Guyana - Georgetown Surinam- Paramaribo Fr. Guyana – Cayene ( Fr.) Ekvádor - Quito Peru - Lima Brazílie -Brasília Bolívie - Sucre Paraguay - Asunción Chile – Santiago de Chile Argentina – Buenos Aires Uruguay - Montevideo Obr.7

Informační zdroje ANDĚL, Jiří; MAREŠ, Roman . "Nový svět" Amerika, Austrálie a Oceánie. 1. vydání. Olomouc : Olomouc, s.r.o., 2000. 283 s. ISBN 80-7182-113-6. KUHNLOVÁ, Hana. Zeměpis světa : Kontinenty. 1. vydání. Praha : Nakladatelství české geografické společnosti s.r.o., 2004. 40 s. ISBN 80-86034-59-3. HOLEČEK, Milan ; JÁNSKÝ, Bohumír a kol. Zeměpis světa 2 : Amerika - Asie. 1. vydání. Praha : Nakladatelství české geografické společnosti s.r.o., 1996. 72 s. ISBN 80-86034-03-8. Obr.4,5,6,7 Copyright Petra Vavrušková , leden 2011 Obr.1,2,3, [cit. 2012-1-31]. Dostupný pod licencí Microsoft Office 2010 (viz http://explore.live.com/microsoft-servi ... cz&CTT=114) na WWW: <http://office.microsoft.com/cs-cz/images/>.

Metodický list Pedagog se řídí pokyny autora v prezentaci. Obrázky je možné využívat k dokreslení tématu. Nutno nakopírovat mapu ze slide č.7 Správné zakreslení do mapy na slide č. 9 Všechny údaje na slide žák opíše