Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NATURA 2000 ochrana ptačích oblastí na Moravě
Advertisements

Život v zimní přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.26
Příprava rostlin a živočichů na zimu
Voda ve všech skupenstvích
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Význam malých vodních ploch pro krajinu
Horniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.08
Evropa: rostliny a živočichové
Den Země – svátek planety
LES – PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO
Přírodní rezervace na území Ostravy
Ptáci v okolí lidských sídel
Živočichové lesů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.24
Organizace ochrany přírody v ČR
Sluneční soustava Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.12
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Deštné pralesy – pozdě na záchranu?
Potravní vazby rostlin a živočichů
Životní podmínky organizmů
LESY MÍRNÉHO PÁSU – VÝZNAM ZELENĚ PRO ČLOVĚKA
Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd
Ochrana biosféry – světové přírodní parky a rezervace
ČLOVĚK – PASTEVEC A ROLNÍK Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z.
LIDSKÁ POPULACE – RŮST, NATALITA, MORTALITA
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
Význam hub a mechů v ekosystému
Cizokrajné ekosystémy
Výživa rostlin - fotosyntéza
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Biotechnologie – nové trendy v chovu a pěstování organizmů Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011.
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Domácí zvířata – druhy, chov
Třídění rostlin - stonek
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
ŽIJÍ S NÁMI VE MĚSTĚ - ROSTLINY A ZVÍŘATA
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Tajga, smíšené a listnaté lesy
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Měření délky a hmotnosti
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.04 Vzdělávací oblast: Přírodověda – přírodní rovnováha, vztah mezi predátorem a kořistí Autor: Mgr. Aleš Hruzík.
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Znaky života Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.14
Stavba těla hub, rozmnožování
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
Rozmanitost lesů, Význam lesů, Péče o lesy.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem.
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Člověk a rostlina – genetické manipulace Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Jedovaté rostliny kolem nás
SADA č. VIII Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 12 Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Název: Ukrytý.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
ŠABLONY 32 VY_32_INOVACE_18_22_ROSTLINY A ŽIVOČICHOVÉ EVROPY.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Podzim v lese a plody. Jehličnaté a listnaté stromy.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Transkript prezentace:

Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22 Vzdělávací oblast: Přírodověda - Autor: Mgr. Aleš Hruzík Jazyk: český Očekávaný výstup: žák správně definuje základní probírané pojmy a jejich vzájemné vztahy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: 4. ročník základní školy

Jehličnaté lesy Jako jehličnatý les označujeme les s většinovým podílem jehličnatých stromů (75% a více). Přirozeně se jehličnaté dřeviny vyskytují zejména v chladnějších podmínkách, v ČR na horách od 1000 m. n. výše .V těchto podmínkách se nedaří některým listnatým stromům. V Evropě zaujímají porosty jehličnatých dřevin velké plochy i mimo oblasti původního výskytu. Ve střední Evropě jsou vysázeny hlavně monokultury smrku a borovice. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Conifer_forest_edit.jpg> [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kuusk_Keila-Paldiski_rdt_ääres.jpg >

Vliv člověka Původně na našem území dominovaly listnaté lesy, ale důsledkem lidské činnosti byly vykáceny – vznikly pastviny, pole a holiny. Odlesněné plochy byly postupně od poloviny 18. století zalesňovány. Nejčastěji smrkem a borovicí kvůli nedostatku dřeva jako stavebního materiálu i jako topiva, protože rychle rostou a poskytují kvalitní dřevo. Později docházelo i k výsadbě jedlí a modřínů. S rozvojem znalostí dochází k výsadbě smíšených dřevin, čím je les rozmanitější, tím je také odolnější proti počasí a chorobám,škůdcům. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Tough_tree.jpg> [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Larix_decidua_Winter.jpg > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Abies_alba_Orjen.jpg >

U obrázků záměrně chybí popisky, určete druh vyobrazených jehličnanů! V prezentaci jsou zmíněny 4 druhy, znáš nějaké další jehličnaté stromy?