SVĚTELNÉ VLNY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OCHRANA EXPONÁTŮ V MUZEÍCH A GALERIÍCH
Advertisements

OPTIKA ZDROJE ELEKTROMAGNETICKÉHOZÁŘENÍ
Elektromagnetické vlny
Světlo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Barva těles.
Země ve vesmíru.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Světelné jevy a jejich využití
Vlnová optika II Zdeněk Kubiš, 8. A.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test – vlnové vlastnosti světla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-17.
18. Vlnové vlastnosti světla
Elektromagnetické vlny
OPTIKA II.
Ohyb světla, Polarizace světla
Světlo Richard Brabec.
Prezentace 2L Lukáš Matoušek Marek Chromec
Rozklad světla Vypracoval: Tomáš Cacek a Aleš Křepelka.
Světlo.
Difrakce světla O difrakci mluvíme samozřejmě tehdy, když vlnění se setká s překážkou a postupuje v jiných směrech,než ve směrech předvídaných zákony přímočarého.
Světlo.
Úvod do hvězdné astronomie
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Využití difrakce v praxi
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Vypracoval: Karel Koudela
Galerie optických klamů
Spektra látek Při průchodu světla optickým hranolem vzniká v důsledku disperze světla tzv. hranolové spektrum.   Podobné spektrum vzniká také při průchodu.
Polarizace světla Světlo – elektromagnetické vlnění.
Tato prezentace byla vytvořena
Mikroskopické techniky
Světelné jevy Barva těles Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Rozklad světla optickým hranolem
Vliv osvětlení a jasu na člověka
Optické klamy a jevy Test Petr Okrajek.
Lom světla Oskar Takáč Stanislav Ječmínek. informace Lom neboli refrakce je přechod světla rozhraním dvou optických prostředí, při kterém se paprsek láme.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Interference světla za soustavy štěrbin Ohyb na štěrbině
Název úlohy: 2.14 Barvy světla
Spektroskopické studie na tokamaku GOLEM. Plazma.
Oko.
Problémy klasické fyziky vedoucí ke vzniku speciální teorie relativity
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Optická prostředí Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
FYZIKÁLNÍ SEMINÁŘ | | 1 / 27HRÁTKY SE SPEKTREM fyzikální seminář | ZS 2011 Roman Káčer | Michael Kala | Binh Nguyen Sy | Jakub Veselý FJFI ČVUT.
Optické metody spektrofotometrie.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Rozklad světla optickým hranolem Číslo DUM: III/2/FY/2/3/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_20 Název materiáluSpektra.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_18 Název materiáluSpektrum.
MATEMATIKA Mocniny v praxi. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
Elektromagnetické záření. Elektromagnetická vlna E – elektrické pole B – magnetické pole Rychlost světla c= m/s Neviditelné vlny, které se.
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Geometrická optika
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rozklad slunečního světla optickým hranolem.
Rozklad světla optickým hranolem
Rozklad světla Vypracoval: Lukáš Karlík
Spektroskopie.
Světlo jako elektromagnetické vlnění
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Osnova 1 Úvodní snímek 2 Fotogalerie 3 Barvy 4 Délka 5 Kdy vychází
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_54_F7
Problémy klasické fyziky vedoucí ke vzniku speciální teorie relativity
Šíření světla Vypracoval: Lukáš Karlík
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Polarizace
Karel Jára Barbora Máková
Čočky Vypracoval: Lukáš Karlík
Balmerova série atomu vodíku
Transkript prezentace:

SVĚTELNÉ VLNY

Podle čeho poznáme že je světlo vlnění Podle čeho poznáme že je světlo vlnění? Na 2 obrázcích jsou schematicky zachyceny dva pokusy, které to dosvědčují. Někde se světelné svazky zesilují, ale existují místa kde se světla vyruší. To dokáží jen vlny.

Lépe než dojštěrbina nebo drátek to dokázala mřížka. Optickou mřížku tvoří velký počet rovnoběžných štěrbin hustě od sebe. Mřížka při našem pozorování měla 500 štěrbin na 1 mm. Mřížka vytvoří maxima červeného světla více odchýlená než zeleného. Optickou mřížkou tak můžeme „třídit“ světlo podle vlnové délky. Bílé světlo žárovky obsahovalo celý repertoár barev od fialové až po červenou.

Ze světla z vesmíru takovým způsobem čteme všechny informace. Světla výbojek byla zcela jiná. Obsahovala jen zcela určité barvy, které se objevily ve spektrech jako úzké ohraničené čáry. Ze světla z vesmíru takovým způsobem čteme všechny informace.