INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
OPTIKA ZDROJE ELEKTROMAGNETICKÉHOZÁŘENÍ
Elektromagnetické vlny
Elektromagnetické záření
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Elektromagnetické záření 3. část Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Barva těles.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Sluneční energie.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Elektormagnetické vlnění
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Elektromagnetické vlny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Vnímání světla Vičánková Barbora 3IT.
UV záření Marek Hauzr Gymnázium Rumburk 8.A. Vlnové délky UV záření 380nm – 1nm.
ZEMĚ VE VESMÍRU 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Přehled elektromagnetického záření
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Světlo.
Ultrafialové záření.
Škola: Mendelovo gymnázium, Opava, příspěvková organizace Jméno autora: RNDr. Rostislav Herrmann Datum: 26. září 2012 Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_18 Název materiáluSpektrum.
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
Elektromagnetické vlnění
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání CZ.1.07/1.1.10/01.0063 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Zeměpis – 9. ročník Mgr. Robert Soukup Sluneční záření ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Spektrum vlnových délek Rentgenové záření Viditelné světlo Mikrovlny Gama záření Ultrafialové záření Infračervené záření Radiové vlny ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Sluneční záření Spektrum slunečního záření lze rozdělit na: Viditelné světlo - přímý zdroj energie - důležité pro fotosyntézu rostlin - vlnová délka: 400-750 nm Infračervené světlo - tepelné záření (není vidět) - vlnová délka: 750-3000 nm Ultrafialové záření - typ A (UVA) - 320-400 nm, v atmosféře pohlcováno málo - neškodné, prospěšné pro výrobu vitamínů A a D - typ B (UVB) - 280-320 nm, v atmosféře pohlcováno silně - je zhoubné pro organismy (rakovina) - typ C (UVC) - 180-280 nm, atmosféra jej zcela pohlcuje - taktéž zhoubné (smrtící účinky) ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Snímek sluneční korony v ultrafialovém spektru Rozklad světla pomocí hranolu Snímek sluneční korony v ultrafialovém spektru Infračervený snímek

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Živočichové nevnímají barvy stejně, jako člověk. Je známým faktem, že pes je barvoslepý - ale ne úplně, vidí dobře červenou a žlutou barvu. Kůň nemá čípky citlivé na zelenou barvu. Naproti tomu ptáci vidí barvy mnohem lépe než člověk. Člověk a ostatní primáti vnímají barvy od modré po červenou (tedy světlo s vlnovou délkou zhruba od 400 do 750 nanometrů. U ptáků je citlivost mírně posunuta k modrým barvám. Hlubinné ryby mají citlivost hlavně na modrou barvu, která proniká pod mořskou hladinu nejhlouběji. Motýli vidí ultrafialové světlo s vlnovou délkou kratší než 400 nanometrů, ale nevidí naopak červenou. Někteří hadi vidí široké spektrum barev od ultrafialové až po infračervenou. Normální vidění ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Protanopia

37 Normální vidění Protanopia – nedostatek „červených“ čípků (1% mužů) 49 56 Deuteranopia – odstíny zelené jsou oslabeny (1% mužů) Tritanopia – osobě chybí modré oční receptory (velmi vzácné)

Běžný test na barvoslepost - lidé s normálním barevným viděním by měli vidět číslo "74". Lidé, kteří trpí částečnou barvoslepostí (Deuteranopia nebo Protanopia) vidí číslo "21„. Pokud někdo nevidí žádné číslo, tak barvy nerozeznává vůbec.

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana 45, 6, 29, 56 10, 9, 5, 8, 26, 15, 2, 74 ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Zdroje obrázků: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Barvoslepost74-21.png http://en.wikipedia.org/wiki/File:Colorblind3.png http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7d/Colorblind4.png http://en.wikipedia.org/wiki/File:Colorblind5.png http://en.wikipedia.org/wiki/Color_blindness http://lukas.faltynek.com/2007/06/25/barvoslepost_test/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Srgbspectrum.png http://en.wikipedia.org/wiki/File:Infrared_dog.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Spectre.svg http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetick%C3%A9_spektrum http://en.wikipedia.org/wiki/File:Blue_sun.jpg http://lipflip.org/images/2007/color-oracle-sample.jpg ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana