Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Výchova k občanství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
(Základy psychologie)
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
OSOBNOST ČLOVĚKA TYPY OSOBNOSTÍ.
Označení DUM Fi- DUM Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Osobnost Občanská výchova.
TYPOLOGIE OSOBNOSTI.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
VY_32_INOVACE_ 10 - Dynamické vlastnosti
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Temperament.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Galénova teorie Pavel Holinka, Vojtěch Hruška, Jan Pospíšil, Veronika Kučerová, Barbora Lázňovská.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
Osobnost a temperament
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Temperament Pavel Šuranský.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy z psychologie Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ON.
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
Eyesenckova typologie temperamentu Adam Křenovský, Jan Křemenák, Filip Slavíček a Kryštof Krejčí.
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Typologie temperamentů
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
Temperament DUM_20. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁNÍ Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Vše, co je modře, zaznamenejte do sešitu: Temperament = soubor vrozených vlastností projevujících se způsobem reagování, chování a prožívání. Rozčilujete.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Osobnost Psychologická charakteristika. Definice osobnosti Nositel lidské psychiky Individuální jednota člověka, jednota jeho duševních vlastností Psychologický.
Dynamické vlastnosti osobnosti
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 06 – Osobnost a temperament NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_11_Osobnost člověka Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen  Definice  Rozdělení  Schopnosti  Temperament  Charakter.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – DYNAMICKÉ SLOŽKY Mgr. Jiřina Boušková.
Temperament
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ZNAKY A DRUHY CITŮ
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
OSOBNOST sportovce Seminář.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Temperament Mgr. Denisa Denglerová
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Temperament, charakter, motivace
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
Výchova k občanství Vnitřní svět člověka
Dynamické vlastnosti – temperament
4. S Psychologie T e m p e r a m e n t.
OSOBNOST sportovce.
Rysy osobnosti Temperament Charakter
Kejřová Psychologie.
PODOBNOST A ODLIŠNOST LIDÍ
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Výchova k občanství Ročník : 8. Téma : Temperamenty Autor : Mgr. Zuzana Dosedlová, DiS

TEMPERAMENTY

Typy temperamentu Co je to temperament? Temperament (latinsky - přiměřená směs) znamená souhrn charakteristických nebo vrozených rysů osobnosti, které se trvale projevují způsobem reagování, jednání a prožívání jak snadno vznikají city, jak jsou silné a jak živě se projevují navenek, jak rychle se střídají  

Typy temperamentu je to vrozená složka osobnosti na podkladě temperamentu mohou vznikat jak dobré, tak špatné charakterové vlastnosti v průběhu života jsou temperamentové vlastnosti též zčásti překrývány vlastnostmi charakteru  neexistuje čistý temperament, při hodnocení zjišťujeme znaky dvou a více typů  není snadné spolehlivě určit vlastnosti temperamentu je nutné déletrvající pozorování jedince

Typy temperamentu Hippokrates – člověk se chová podle toho, která tekutina v těle převládá (je to jen podobenství) 1.     sangvinik (lehkokrevný - krev) – čilý, veselý, společenský, nestálý, bezstarostný, plný nadějí, žije pro daný okamžik, nemyslí na budoucnost   2.   flegmatik (chladnokrevný – sliz, hlen) – klidný až lhostejný, netečný, pomalý ale spolehlivý, má sklon k nečinnosti, rozvážný, stálý, snášenlivý, přemýšlivý

Typy temperamentu 3. cholerik (horkokrevný - žluč) – dráždivý, impulzivní, vzteklý, snadno se rozhněvá, ale zpravidla rychle se uklidní, pořádkumilovný, neústupný 4.    melancholik (těžkokrevný – černá žluč) – převládá smutná nálada, je pomalý, s menším množstvím citových projevů, jeho city jsou hluboké a trvalé, bere vše velmi vážně, vždy nachází nějaké důvody k znepokojení, vztahuje nepříjemné věci ke své osobě

Typy temperamentu Jung – rozlišuje osobnost podle postojů:   1.     introvert - tichý, uzavřený, má jen úzký okruh přátel, nebývá agresivní ani náladový, je trpělivý, spolehlivý, se sklonem k pesimismu. Jedná spíše plánovitě, ne impulsivně. 2.     extrovert – družný, společenský, má rád vzrušení, riskuje, je impulzivní, má rád legraci, změnu. Brzy ztrácí náladu, trpělivost, má sklon být agresivní.

Typy temperamentu Eysenck – v popisu navíc používá extroverze (otevřenost) a introverze (uzavřenost) stabilita a labilita   labilní člověk (oproti stabilnímu)   bývá neklidný, úzkostný, podrážděný, s pocity méněcennosti snadno se poleká, rozpláče. reakce bývají silné, trvají dlouho, což často ztěžuje přizpůsobení se normálnímu prostředí

Typy temperamentu

Seznam použitých zdrojů http://www.jbmb.info [online]. [cit. 2011-04-23]. Temperamenty. Dostupné z WWW: < http://www.jbmb.info/obrazky/akce/temperamenty%201.png>. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 2011-04-23]. Temperament. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Temperament>. http://wiki.rvp.cz [online]. [cit. 2011-04-23]. Temperament. Dostupné z WWW: < http://wiki.rvp.cz/Kabinet/Ucebni_texty/Psychologie_pro_st%C5%99edn%C3%AD_%C5%A1koly/Osobnost_2._-_temperament_-_definice,_typologie,_ovlivn%C4%9Bn%C3%AD_projev%C5%AF_temperamentu>. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 2011-04-23]. Obrázek temperamentů. Dostupné z WWW < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Four_temperaments_-_2.svg>. http://ponkrac.net [online]. [cit. 2011-04-23]. Graf temperamentů. Dostupné z http://ponkrac.net/logika-ctyr-zivlu-z-pohledu-aristotela-psychologie-a-astrologie>.