VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_09_ICT_529_Jnc
Advertisements

Základy fotografování kompozice snímku
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Jak fotografovat bouřky a blesky
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
VY_32_INOVACE_FOTF10260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
Základy digitální fotografie
19. Počítačová grafika (získávání, úpravy a publikování fotografií, práce v rastrovém grafickém editoru)
Tato prezentace byla vytvořena
VY_32_INOVACE_FOTF10660ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
MT. Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas.
VY_32_INOVACE_FOTF11560ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10760ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
VY_52_INOVACE_ZB03_3164TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_20_INOVACE_SVF20860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_SVF35560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF32360DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF35860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Základy fotografování (V. Část)
VY_32_INOVACE_FOTF11460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
VY_32_INOVACE_SVF32560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
VY_32_INOVACE_SVF34260DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF34160DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS10560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
VY_32_INOVACE_SVF34760DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_20_INOVACE_SVF21460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_FOTF11060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF11660ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Základní pojmy, základy teorie a praxe
VY_32_INOVACE_FOTF10860ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF11360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10960ŠVA V ýukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF11960ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Film Klára Čermáková 4.C.
Perspektiva Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: – že se vzdálené objekty jeví zdánlivě menší než objekty.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_FOTF10460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.
VY_20_INOVACE_SVF21660DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Fotografie. O co se jedná? je proces získávání a uchování obrazu za pomocí specifických reakcí na světlo, a také výsledek tohoto procesu. Zahrnuje získání.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_SVF35960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
VY_32_INOVACE_FOTF11160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF12060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Základy fotografování
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
Nastavení fotoaparátu (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_04 TÉMA: VYNÁLEZY.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:III/2 Datum vytvoření: Autor:Mgr. Martina Švábová Určeno pro předmět:Fotografie Tematická oblast:Základní skladby obrazu – Kompozice obrazu Obor vzdělání:Fotograf (34-56-L/01) 1.ročník Název výukového materiálu: pracovní listy ostrost – neostrost, pohybová neostrost Popis využití: pracovní listy o ostrosti a neostrosti obrazu,pohybové neostrosti s využitím dataprojektoru a notebooku k prohlubování a upevňování učiva Čas: 25 minut

Ostrost - neostrost Fotografická ostrost Ostrost ve fotografii je hranový kontrast obrazu. Ostrost závisí na velikosti funkci změny kontrastu vzhledem k prostoru - lidskému oku se zdají kontrastnější obrázky ostřejší.

U fotoaparátů rozeznáváme různé druhy ostření: Ruční (manuální) ostření. Jednorázové (single) ostření. Průběžné (kontinuální) ostření. Ostření fotoaparátu záleží na volbě rozložení zaostřovacích bodů.

Neostrost Patří k základním výrazovým prostředkům fotografie Typy neostrosti: Pohybová neostrost způsobená otřesem fotoaparátu nebo pohybem objektu. Obrazová neostrost způsobená špatným zaostřením Existuje mnoho scén, kdy neostrost není na škodu, naopak, je žádoucí. Příkladem může být focení vodopádu, pro noční fotografii se výborně dá využít jedoucích aut, nebo “zmizení osob”.

1. Všechny části jsou ostré. 2. Mírná neostrost –snímek je srozumitelný, ale připouští se neostrost buď vzdálených, nebo blízkých předmětů.

3. Úplná neostrost – což lze použít jako umělecký, nebo výtvarný snímek. Pomocí neostrosti můžeme dosáhnout dojmu rychlosti, spěchu, dynamiky(pohybová neostrost).

Pohybová neostrost Roztřesení, rozmazání Zachycení pohybujících se objektů ve fotografii, nebo na sekvenci snímků, např: ve filmu, animaci. Neostrý záběr vznikne, když během záznamů jednoho snímku, nebo nahrávání obrazu, dojde k pohybovým změnám. V důsledku rychlého pohybu předmětu nebo fotoaparátu během dlouhé expozice. Může se jednat o nežádoucí defekt nebo o autorův záměr.

Rozdíl mezi pohybovou neostrostí a roztřesením Pohybová neostrost se používá v případě pohybu objektů v záběru. Roztřesení je chvění fotoaparátu během snímání.

Metody zvýšení pohybové neostrosti Šedý filtr Menší clonový otvor, který reguluje množství světla procházejícího objektivem fotoaparátu. Čím je menší, tím je potřeba delšího času pro dostatečný osvit citlivé vrstvy. Snížení osvětlení scény vede k prodloužení potřebného expozičního času. Zrychlení pohybu fotografovaného subjektu – fotoaparátu.

Panning neboli „sledování objektu“ Rotační pohyb ve vertikálním, nebo horizontálním snímání filmové, digitální, nebo video kamery. Ve fotografii se panning používá k zachycení rychlého pohybu a optického odlišení předmětu od pozadí. Jde o to sledovat pohybující se objekt v hledáčku a tím snížit jeho relativní pohyb vůči fotografovi. Ve fotografii se používá pro zvýšení důrazu na pohybující se objekt a zároveň pro větší rozostření pozadí, což sníží jeho rušivý efekt.

Neostrost optická Mechanické rozostření objektivu fotoaparátu, nebo použití minimálního clonového čísla a malé hloubky ostrosti. Neostrosti se dosáhne také použitím speciálních změkčujících objektivů, předsádek, průhledných předmětů (folie, plast, vazelína, sádlo) před objektivem. Zvláštním pohybovým efektem je změna ohniskové vzdálenosti – zoomování během expozice.

Zopakujte si! 1.Napište, jaké rozeznáváme druhy ostření: 2.Rozdíl mezi pohybovou a obrazovou neostrostí: 3.Popište mírnou neostrost: 4.Co je to roztřesení: 5.Čím dosáhneme optické neostrosti: 6.Co je to pohybová neostrost: 7.Co je to panning: 8.K čemu se panning používá:

Odkazy Pokud není uveden internetový odkaz, fotografie pochází z vlastních zdrojů.