(čtyřdobý zážehový motor) „čtyřtakt“ (čtyřdobý zážehový motor)
Obecné konstruktér: Nicolaus Otto vynalezeno: 1876 palivo: benzín pracovní doby: 4 mnoho výhod
základní informace mění tepelnou energii na kinetickou pracovní část = prostor mezi hlavou válce a pístem pohyb pístu = přímočarý (vratný) převeden na rotační (kliková hřídel)
Princip funkce směs zapálena svíčkou píst poháněn shořelou směsí paliva a vzduchu sací a výfukový ventil ovládán vačkou vačková hřídel poháněna hřídelí klikovou
čtyři pracovní doby sání – nasán vzduch skrze sací ventil komprese – směs paliva a vzduchu je stlačena v hlavě a zapálena jiskrou ze svíčky (V˅; p˄; ρ˄) výbuch – směs hoří, zplodiny tlačí píst směrem dolů výfuk – zplodiny jsou odvedeny pryč z motoru výfukovým potrubím
čtyři pracovní doby Sání píst jde dolů sací otevřen výfukový uzavřen Komprese píst jde nahoru ventily uzavřeny Výbuch píst jde dolů ventily uzavřeny Výfuk píst jde nahoru sací uzavřen výfukový otevřen
Znázornění diagramy Skutečný PV diagram Ideální PV diagram
využití
Využití
video
KONEC Celková výroba: Radek Lhotan Obrázky: Internet Děkuji za pozornost Co chceme???: ASTON MARTINY