Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život v zimní přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.26
Advertisements

VY_32_INOVACE_410, 21. sada, Přírodověda
Voda ve všech skupenstvích
Bezobratlí živočichové
Přizpůsobení živočichů k prostředí
Význam malých vodních ploch pro krajinu
Ptáci v okolí lidských sídel
Živočichové lesů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.24
Sluneční soustava Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.12
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
Název:Živočichové kolem nás Autor: Mgr. Marcela Hradecká,
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Ověř si své znalosti z živočišné říše.
Zpracovala Jitka Ciprová
Elektronická učebnice - I
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.15 Anotace:
Základní skupiny živočichů
Potravní vazby rostlin a živočichů
VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
PLAZI, OBOJŽIVELNÍCI, RYBY, BEZOBRATLÍ
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Zoologická zahrada Východ ZOO.
PTÁCI RYBY PLAZI SAVCI OBOJŽIVELNÍCI BEZOBRATLÍ ÚKOL ÚKOL ÚKOL ÚKOL
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Výživa rostlin - fotosyntéza
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Domácí zvířata – druhy, chov
Třídění rostlin - stonek
Živočichové - obratlovci
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Měření délky a hmotnosti
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Znaky života Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.14
Stavba těla hub, rozmnožování
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: STAVBA TĚL ŽIVOČICHŮ
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
OBRATLOVCI.
Obratlovci-prezentace
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
Třídění živých organizmů
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Živočichové.
Transkript prezentace:

Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16 Vzdělávací oblast: Přírodověda - obratlovci a bezobratlí Autor: Mgr. Aleš Hruzík Jazyk: český Očekávaný výstup: žák správně definuje základní probírané pojmy a jejich vzájemné vztahy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: 4. ročník základní školy

OBRATLOVCI BEZOBRATLÍ Třídění živočichů Živočichové obývající naši planetu mají mnoho podob. Příroda je velmi rozmanitá a protože existuje nepřeberné množství různých odlišných druhů, snahou přírodovědců je třídit do skupin podle podobných vlastností. Základní členění rozděluje živočichy podle toho, zda mají či nemají kosti v těle na: OBRATLOVCI BEZOBRATLÍ

Máš nějaké mazlíčky či zvířata doma? Jsou to obratlovci ? Poznej živočichy. I když nepoznáš všechny, pokus se určit, zda jsou obratlovci či bezobratlí. Máš nějaké mazlíčky či zvířata doma? Jsou to obratlovci ? [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Animal_diversity.png>

Obratlovci Obratlovci mají kostru, jejímž základem je páteř složená z obratlů. Kostra poskytuje nezbytnou oporu tělu, všichni větší živočichové patří do obratlovců. Dále je třídíme: ryby obojživelníci plazi ptáci savci [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:White_shark.jpg>

Ryby Tito vodní obratlovci dýchají pomocí žáber kyslík ve vodě, žijí jak ve slaných mořích tak sladkých vodách řek a jezer.Tělo mají často pokryté šupinami. Někteří zástupci jsou draví, jiní býložraví či všežraví. Mohou žít samotářsky nebo v početných hejnech. Muréna obecná [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:EL32p.jpg >

Obojživelníci Obojživelníci představují nejprimitivnější čtyřnožce a mezičlánek mezi vodními a suchozemskými živočichy. Vajíčka kladou do vody nebo vlhkého prostředí, z nich se vylíhne larva (pulec) a ta se postupně přemění v dospělého jedince, který už může obývat i souš. Na obrázku vidíte dospělého jedince skokana hnědého obklopeného nakladenými vajíčky. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Frog_in_frogspawn.jpg >

Plazi Plazi se obvykle rodí z vajec nakladených na souši, tělo mají pokryté rohovitými šupinami nebo štíty. Mláďata se rodí již vyvinutá. Mezi nejznámější představitele patří hadi, ještěři, krokodýli či želvy. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:NileCrocodile.jpg > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Astrochelis_radiata1.jpg >

Ptáci Ptáci jsou dvojnozí živočichové líhnoucí se z vajec. Rodiče se starají o potomstvo, dokud mláďata nenaberou sílu. Těla mají opeřená, přední končetiny (křídla) jsou přizpůsobena letu. Jejich kosti jsou odlehčené a duté. Bezzubou čelist nazýváme zobák. vrabec sup [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:House_sparrow04.jpg> [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Black_Vulture_in_flight.jpg >

Savci Savci se nelíhnou se z pevných vajec jako jiní obratlovci. Po porodu jsou odkázáni na rodiče, protože prvotní stravou je vždy mateřské mléko matky, bez kterého by umřela mláďata hladem. Tělo mají pokryto srstí. K savcům náleží všechna velká suchozemská zvířata včetně člověka. Jsou nejvyvinutější obratlovci s vyspělou nervovou soustavou. Mají stálou tělesnou teplotu. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Lightmatter_meerkat.jpg> [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Golden-headed-Lion-Tamarins.jpg>

Bezobratlí Bezobratlí jak druhově tak početně převyšují obratlovce. Nemají páteř ani kosti. Většinou jde v porovnání s obratlovci o velmi malé zástupce s jednodušší tělní stavbou. Rozdělujeme je na měkkýše (mlži a plži), kroužkovce a členovce (hmyz, pavoukovci a kořýše). žížala (kroužkovec) sépie (měkkýš) pestřenky (členovci) [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Regenwurm1.jpg > < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cuttlefish_komodo_large.jpg > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hoverflies_mating_midair.jpg >