Počítačová grafika III – Sekvence s nízkou diskrepancí a metody quasi-Monte Carlo Jaroslav Křivánek, MFF UK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika III Odraz světla, BRDF – Cvičení Jaroslav Křivánek, MFF UK
Advertisements

Počítačová grafika III - Cvičení Integrováví na jednotkové kouli
Počítačová grafika III – Monte Carlo integrování II Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III – Důležitost, BPT Jaroslav Křivánek, MFF UK
Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III – Zobrazovací rovnice a její řešení
Počítačová grafika III – Zobrazovací rovnice a její řešení Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III – Monte Carlo integrování
Počítačová grafika III – Path tracing II Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III – Monte Carlo integrování Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III – Monte Carlo integrování Přímé osvětlení
TEORIE HER III. Hry a jejich bohové CO BYLO MINULE.
Počítačová grafika III Úvod Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III Světlo, Radiometrie – Cvičení Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III – Cvičení 3 Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III – Multiple Importance Sampling Jaroslav Křivánek, MFF UK
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Počítačová grafika III – Monte Carlo integrování II Jaroslav Křivánek, MFF UK
O metodě konečných prvků Lect_6.ppt M. Okrouhlík Ústav termomechaniky, AV ČR, Praha Liberec, 2010 Pár slov o Matlabu a o zobrazení čísla na počítači.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Počítačová grafika III – Monte Carlo rendering 2 Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III – Monte Carlo integrování Jaroslav Křivánek, MFF UK
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
1 / 2X36DSA 2005The complexity of different algorithms varies: O(n), Ω(n 2 ), Θ(n·log 2 (n)), … Různé algoritmy mají různou složitost: O(n), Ω(n 2 ), Θ(n·log.
Successor The neighboring router that is the least-cost route to the destination network. The IP address of a successor is in a routing table after the.
Fractal geometry. Lewis Richardson, Seacoast line length.
Tutorial: Physics Topic: Spring-mounting Prepared by : RNDr. Ondřej Jeřábek Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je spolufinancován.
Počítačová grafika III – Path tracing Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III – Důležitost, BPT Jaroslav Křivánek, MFF UK
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Počítačová grafika III – Cvičení 4 Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III – Zobrazovací rovnice a její řešení Jaroslav Křivánek, MFF UK
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Pracovní list - pro tisk Vloženo z stress.pptx Začátek.
Počítačová grafika III Organizace Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III ZS 2014 Organizace Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III Organizace Jaroslav Křivánek, MFF UK
Počítačová grafika III Úvod Jaroslav Křivánek, MFF UK
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_019 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Stanislava Antropiusová Předmět.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Tutorial: Physics Topic: Stationary parts of combustion engines Prepared by : RNDr. Ondřej Jeřábek Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Počítačová grafika III – Path tracing Jaroslav Křivánek, MFF UK
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Creating Formulas Prepared by : Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Scissor Jack (Nůžkový zvedák)
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT – Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Věková struktura Věkové složky (přirozená reprodukce) –dětská (obyvatelstvo 0-14 let) –reprodukční (obyvatelstvo
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Počítačová grafika III – Monte Carlo rendering 3 Jaroslav Křivánek, MFF UK
Course Outline1. Instructor: Martin Hála, PhD. Mathematics DPT, B105,  Further information and downloads on my personal website:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů.
Comparison of pictures
Počítačová grafika III – Bidirectional path tracing
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Revize MGA/Aktualizace AGA
Successor The neighboring router that is the least-cost route to the destination network. The IP address of a successor is in a routing table after the.
Jiří Šafr FHS UK, SOÚ AV ČR, v.v.i. jiri.safr(zavináč)seznam.cz
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Počítačová grafika III Monte Carlo estimátory – Cvičení
Počítačová grafika III Monte Carlo estimátory – Cvičení
Space Ing. Jaroslav Bernkopf.
Introduction to MS Dynamics NAV (Expected Costs)
Statistical Business architectures and metadata management
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Introduction to MS Dynamics NAV (ATP_CTP)
Transkript prezentace:

Počítačová grafika III – Sekvence s nízkou diskrepancí a metody quasi-Monte Carlo Jaroslav Křivánek, MFF UK

Metody Quasi Monte Carlo (QMC) Použití striktně deterministických sekvencí místo náhodných čísel Vše funguje jako v MC, důkazy se ale nemohou opírat o teorii pravděpodobnosti (nic není náhodné) Použité sekvence čísel s nízkou dikrepancí (low- discrepancy sequences) PG III (NPGR010) - J. Křivánek 2014

Discrepancy Cíl: Co nejrovnoměrnější pokrytí integračního oboru vzorky Low Discrepancy (more uniform) High Discrepancy (clusters of points) PG III (NPGR010) - J. Křivánek 2014

Defining discrepancy s-dimensional “brick” function: True volume of the “brick” function: MC estimate of the volume of the “brick”: total number of sample points number of sample points that actually fell inside the “brick” PG III (NPGR010) - J. Křivánek 2014

Discrepancy Discrepancy (of a point sequence) is the maximum possible error of the MC quadrature of the “brick” function over all possible brick shapes:  serves as a measure of the uniformity of a point set  must converge to zero as N -> infty  the lower the better (cf. Koksma-Hlawka Inequality) PG III (NPGR010) - J. Křivánek 2014

Koksma-Hlawka inequality  the KH inequality only applies to f with finite variation  QMC can still be applied even if the variation of f is infinite „variation“ of f PG III (NPGR010) - J. Křivánek 2014

Van der Corput Sequence (base 2) point placed in the middle of the interval then the interval is divided in half has low-discrepancy Table credit: Laszlo Szirmay-Kalos PG III (NPGR010) - J. Křivánek 2014

Van der Corput Sequence b... Base radical inverse PG III (NPGR010) - J. Křivánek 2014

Van der Corput Sequence (base b) double RadicalInverse(const int Base, int i) { double Digit, Radical, Inverse; Digit = Radical = 1.0 / (double) Base; Inverse = 0.0; while(i) { Inverse += Digit * (double) (i % Base); Digit *= Radical; i /= Base; } return Inverse; } PG III (NPGR010) - J. Křivánek 2014

Radical inversion based points in higher dimension Image credit: Alexander Keller PG III (NPGR010) - J. Křivánek 2014

Použité pro path tracing Cesty jsou „body“ ve vysokodimenzionálním prostoru cest Veškerá náhodná čísla použitá pro konstrukci jedné cestu jsou různé komponenty jednoho dlouhého „náhodného vektoru“ Další cesta – další náhodný vektor ve vysokodimenzionálním prostoru. Pokud náhodné vektory dobře pokrývají vysokodimenzionální prostor, pak cesty dobře pokrývají celý prostor cest ve scéně PG III (NPGR010) - J. Křivánek 2014

Transformace náhodných čísel Image credit: Alexander Keller PG III (NPGR010) - J. Křivánek 2014

Ukázka výsledků pro MC a QMC Image credit: Alexander Keller PG III (NPGR010) - J. Křivánek 2014

Metody Quasi Monte Carlo (QMC) Nevýhody QMC:  V obrázku mohou vzniknout viditelné „vzory“ (místo šumu v MC) PG III (NPGR010) - J. Křivánek 2014

Stratified sampling Henrik Wann Jensen 10 cest na pixel PG III (NPGR010) - J. Křivánek 2014

Quasi-Monte Carlo Henrik Wann Jensen 10 cest na pixel PG III (NPGR010) - J. Křivánek 2014

Fixní náhodná sekvence Henrik Wann Jensen 10 cest na pixel PG III (NPGR010) - J. Křivánek 2014