Stavba rostlinného těla Kořen, stonek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Advertisements

Lukáš Petr 5. A Stonek.
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
ORGÁNY ROSTLIN-KOŘEN A STONEK
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P26/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Stavba rostlinného těla.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Stonek VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.04/Li
stélka - tělo nižších rostlin, není tvořeno pletivy kormus - členěné tělo vyšších rostlin.
Krytosemenné rostliny Jednoděložné rostliny
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
STONEK.
Rostlinná pletiva.
Stavba a typy stonků Bohumil Bareš.
STONEK KAULOM.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.15 Anotace: Prezentace popisuje stavbu těla, vývoj kořene a stonku. Vzdělávací oblast: Krytosemenné rostliny, stavba těla, kořen,
13.1 Kořen, stonek, list Rostliny mohou vypadat různě – malé, velké.
Cíl: seznámení se stavbou, druhy, typy a funkcí
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Medvědovité šelmy Mgr. Vlastimil Homolka Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační.
Kapraďorosty Mgr. Jana Kalová
VY_52_INOVACE_PŘ. 7.13_Botanika , test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Digitalizace výuky Příjemce
Vegetativní orgány rostlin
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 1. Kořeny, stonek, listy.
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Kořen autor: David Hainall.
Rostlinné orgány - stonek
Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinné orgány - kořen
Kořen Bohumil Bareš.
Stavba rostlinného těla Květ, květenství
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P28/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Části rostlinného těla.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
Kořen Jan Skála, 4.ročník Bi-Ze.
STAVBA TĚLA KRYTOSEMENNÝCH ROSTLIN
Stonek autor: David Hainall.
Opakování stonek, list Pro 7. třídy.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
Stavba rostlinného těla Stonek
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 1. díl (kořen – stonek)
Stonek Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
KOŘEN.
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
Stavba rostlinného těla KOŘEN.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
STONEK ROSTLINY.
Vegetativní orgány Stonek
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
zpracovaný v rámci projektu
Kořen Sofi dobrynina 5.A..
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Stavba rostlinného těla
Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Anatomie rostlinných orgánů
Vegetativní rostlinné orgány
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Stonek. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Osoblaha, příspěvková org.
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
Stonek.
Transkript prezentace:

Stavba rostlinného těla Kořen, stonek Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0068 Stavba rostlinného těla Kořen, stonek Mgr. Jana Kalová

Kořen Podzemní orgán R. Hlavní kořen + postranní kořeny = kořenový systém. Svazčité kořeny (bez hlavního kořene).

Funkce kořene Upevňuje R v půdě. Nasává z půdy vodu (+ minerální látky) a rozvádí je do R. Ukládání zásobních látek (škrob).

Stavba kořene Kořenová pokožka Prvotní kůra Střední válec Kořenová čepička

Kořen kosatce

Přeměny kořene Zásobní funkce – kořenové hlízy (jiřiny), bulvy (řepa). Přijímání vzdušné vlhkosti – vzdušné kořeny (monstera, filodendron). Parazitické rostliny – jmelí.

Význam kořene Hospodářský význam – kořenová zelenina (mrkev, petržel, křen). Potravinářský průmysl – cukrová řepa. Lékařství – kostival.

Stonek Funkce stonku Nese ostatní orgány R (listy, květy, plody). Růst R. Zásobní funkce (oddenek). Přivádí vodu a minerální látky z kořene do listů a vede produkty fotosyntézy z listů do místa spotřeby.

Typy stonku Stéblo – dutý stonek trav s nápadnými kolénky. Lodyha – olistěný stonek bylin. Stvol – bezlistý stonek s přízemní růžicí listů.

stéblo

lodyha

stvol

Stromy x keře

Větvení stonku Hroznovité - Hlavní roste rychleji a větví se. Postranní stonky jsou kratší. Vrcholičnaté - Hlavní stonek roste pomalu a postranní stonky ho přerůstají.

Stavba stonku Pokožka → prvotní kůra → střední válec. Druhotná stavba činností druhotného dělivého pletiva = kambium → druhotné tloustnutí stonku (lýko, dřevo).

Stavba stonku – plavuň vidlačka

Přeměny stonku Zásobní funkce – oddenky (stonek pod zemí), oddenkové hlízy (brambor), stonkové hlízy (kedlubna). Rozmnožování – šlahouny (jahodník). Přichycení k podlkadu - úponky (vinná réva). Ochranná funkce – kolce = stonkové trny (trnka).

Obrázky: http://web2. mendelu

Použité zdroje: Objekty použité k vytvoření této prezentace jsou součástí Microsoft PowerPoint, Čabradová V., Hasch F., Sejpka J., Vaněčková I. (2005): Přírodopis 7 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Nakladatelství Fraus, dále vlastní nápady. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech základních škol. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Kalová. Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/02.0068