Pavlína Šimková Obchodní akademie a St ř ední odborná škola logistická, Opava.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL TEORIE A ZÁSADY BEZPEČNÉ JÍZDY
Zámek Hluboká Obr.1.
POHYB CO JE VLASTN Ě POHYB A JAKÉ MÁ VLASTNOSTI. CO JE TEDY VLASTNĚ POHYB?  POHYB JE D Ě J, P Ř I KTERÉM T Ě LESO M Ě NÍ SVOJI POLOHU V ŮČ I JINÉMU T.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Projekt spolupráce auto a IT oborů
Za volantem bezpečněji První pomoc Za volantem bezpečněji • Přivolat pomoc – 155 (112) • Navléknout gumové rukavice • Prohlédnout raněného • Provést.
Slovní úlohy O pohybu 2.
OPEL AMPERA Brno Obsah prezentace OPEL AMPERA • Technické parametry • Jízdní parametry • Bezpečnost • Design • Výbava • Cena • Úspěchy • Velcí.
Členění a evidence dlouhodobého majetku
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tereza Kudělová. Svět techniky  Od začátku techniky jsme přešli z dřevěných kol a vozů na letadla,auta,autobusy,motorky a další věci potřebné k blahobytnému.
Vyšší odborná škola požární ochrany ve Frýdku - Místku Technické prostředky Bc. Petr Jirout 2011.
… snad nejv ě tší a nejzachovalejší akvadukt z dob staro ř ímského císa ř ství.
ANKETA. Ptali jsme se našich učitelů Celkem jsme se ptali 12 učitelů. Co je to Fair Trade? Odpovědi učitelů: 6x spravedlivý obchod 2x férový obchod 1x.
ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
Přírodní a civilizační rizika
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Dělitelnost přirozených čísel-slovní úlohy
Letoun Solar Impuls Petr Beneš, DL2 VOŠ a SPŠ Dopravní Masná 18, Praha1.
Mapa zájmu - plány.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Sedm desetin sekundy Víte co všechno se stane
Řízení motorových vozidel
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Dotazníkové šet ř ení Mapa školy Ú č ast v projektu: 140 základních škol Celkový po č et respondent ů : Po č ty respondent ů : ž áci (89%), rodi.
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
v programu MS PowerPoint
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Dopravní a liniové stavby
Směrový a výškový návrh trasy komunikace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Rychlost rovnoměrného pohybu
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_702.
VY_32_INOVACE_11-05 Mechanika II. Práce a energie– test 1.
Semestrální práce z předmětu Matematické modelování
Svět techniky a já Marie Luptáková.
TECHNICKÉ PROSTŘEDKY AKTIVNÍ BEZPEČNOSTI
 Větrná energie jakou součást obnovitelných zdrojů energie nabízí jedno z možných východisek při řešení globálních klimatických změn a mizejících ložisek.
Přírodní a civilizační rizika
M ATEMATICKÝ KVÍZ Vytvořila:Kašová Zlatka 5.c. Květen 2013.
Technické prostředky aktivní bezpečnosti automobilů
Aktivní bezpečnostní prvky automobilů
Znaky dělitelnosti.
Mojžíš Pavla Jiráková C4A.
09.1 Chodec v silničním provozu
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Společná setkání nad výtvarnými díly 3
SEKVENCE - PŘÍKLADY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Mihačová. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická,
Helča Jedličková Kristy Mikulková Anička Filipcová
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Střední, severní a západní Evropa
Hermeneutika Strejčková, C4A.
Jižní, jihovýchodní a východní Evropa
Word – Tisk Ing. Bohumil Bareš. Tisk – klepneme na ikonu Microsoftu, vybereme tisk 2.
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
VY_32_INOVACE_ES_13 SADA Elektrické systémy. Systém ABS : Spouští se sešlápnutím brzdového pedálu Systém snímá rychlost otáčení jednotlivých kol K systému.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Název prezentace (DUMu): Elektronika brzd II.
VLEČENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
BEZPEČNOSTNÍ PLÁN - OBECNÁ ČÁST
Rovnoměrně zrychlený pohyb – příklady
Transkript prezentace:

Pavlína Šimková Obchodní akademie a St ř ední odborná škola logistická, Opava

Obsah: 1.Projekt Prevent 2.Brzd ě ní motorového vozidla 3.Rychlost vozidla – Sp ě chej pomalu! 4.Bezpe č nostní pásy – P ř ipoutejte se, prosím! 5.Bezpe č ná vzdálenost

 ABS  ASR  ESP  BAS  EDS

Oblast I.  Vozidlové digitální mapy  Senzory a senzorická data  Výzkum a vývoj systém ů MAPS & ADASRESPONSE

Oblast II.  Bezpe č ná rychlost  Bezpe č ný odstup  Vedení v jízdním pruhu a monitorování ř idi č e WILLWARNUseRCams

 Reak č ní doba ř idi č e  Doba prodlevy brzdného systému  Doba náb ě hu brzdného ú č inku  Doba plného brzd ě ní

z 40 km/h na 50 km/h = 30 minut (na 100 km) z 80 km/h na 90 km/h = 8 minut z 110 km/h na 130 km/h = 8 minut z 130 km/h na 160 km/h = 8 minut z 150 km/h na 200 km/h = 10 minut

Ú č innost  Č elní náraz 43%  Bo č ní náraz 39%  St ř et zezadu 49%  P ř evrácení vozu 77 %

Za dv ě sekundy ujedete p ř i rychlosti  50 km/h 28 m  90 km/h 50 m  130 km/h 72 m

Děkuji za pozornost Závěr Zdroje   prestizni-oceneni prestizni-oceneni    bezpecneho-odstupu-mezi-vozidly/ bezpecneho-odstupu-mezi-vozidly/  Obrázky převážně převzaty z AN&ved=0CAQQqi4oAg AN&ved=0CAQQqi4oAg