INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tropický deštný les.
Advertisements

TROPICKÝ DEŠTNÝ LES A POLOOPADAVÝ DEŠTNÝ LES
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_521_Př5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodověda Ročník:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tropické rostliny Přírodověda 5. ročník
Kácení deštných lesů.
Tropický deštný les.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
TROPICKÝ LES - PRALES.
Tropický deštný les.
Tropický deštný les.
Tropické deštné lesy 6. března 2006.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tropický deštný les Obr. 1 – Rio Madre de Dios (Peru)
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
CIZOKRAJNÉ SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY
Zemědělství.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
NA MAPĚ JSOU ZVÝRAZNĚNY KRAJINY
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Rostliny tropických a subtropických oblastí
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.13 Název pro školu:
KÁCENÍ TROPICKÉHO DEŠTNÉHO LESA
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Biosféra.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tropický Deštný Les ‘‘Plíce Země‘‘.
Podnebné pásy I. – 5. ročník / tropický podnebný pás /
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KÁCENÍ TROPICKÉHO DEŠTNÉHO LESA
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. Úvod 6% zemského povrchu přibližně 1/5všech lesů největší „lékárna světa“
Živý = živý obal Země (živé organismy na Zemi). = živá příroda + neživá příroda (organismy + neživé přírodniny) - největší ekosystém je celá Země.
VY_32_INOVACE_ Tomáš Kvasný Biosféra – Tropické deštné lesy Tomáš Kvasný Zeměpis červen ročník Pomocí práce ve dvojicích a výkladu pomocí.
Tropické lesy.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová liána místní obyvatelstvo Tropický prales Amazonie.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_32_INOVACE_11_EKOSYSTÉMY_DEŠTNÝ PRALES ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
TROPICKÝ PÁS Mgr. Renata Šimková Přírodověda 5.tř.
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES v pásu podél rovníku na pevninách i ostrovech
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES v pásu podél rovníku na pevninách i ostrovech
TROPICKÉ DEŠTNÉ PRALESY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola, Hradec Králové
Tropický deštný les.
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání CZ.1.07/1.1.10/01.0063 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ZŠ Týn nad Vltavou, Malá Strana

Tropické deštné pralesy Přírodopis 7. ročník Jana Míková

Obsah Charakteristika tropických lesů Rostliny Živočichové Užitkové rostliny

Nejrozsáhlejší ekosystémy po obou stranách rovníku Amazonský prales Konžský prales pralesy v Přední a zadní Indii

Příznivé podmínky pro život velká vlhkost (někdy až 100%) vysoké srážky (ročně 2-12 tis. mm) teplota je po celý rok téměř stálá

Velký počet rostlinných i živočišných druhů Žije zde zhruba 2/3 všech druhů

Význam klenoty Země lékárna Země – polovina léků pochází z pralesů plíce Země – produkce kyslíku je nulová

Rostliny lesní patra Velká hustota vegetace Listy velké Kůra stromů tenká Tlustá vrstva spadlého listí Epifyty – rostliny se vzdušnými kořeny

Kácení tropického deštného lesa - velký ekologický problém současnosti - přišli jsme zhruba o polovinu tropických lesů Příčiny – získávání dřeva (palivo, surovina) - vypalování –zisk nové půdy Následky – eroze, povodně, úbytek srážek, mizí obydlí živočichů a domorodého obyvatelstva

www.priroda.cz http://cs.wikipedia.org/wiki/

Živočichové tropických lesů kobra indická krajta mřížkovaná

kolibřík kakadu ara zelenokřídlý

jaguár tygr královský

šimpanz vřešťan gorila orangutan kočkodan

Užitkové rostliny tropických a subtropických oblastí citrusy = citroníky plodem je bobule c. rajský - grapefruit c. lemonový c. mandarínkový – pochází z Filipín c. čínský - pomeranč

banánovník ovocný bylina vysoká až 15 m listy – krytina na chatrče ananasovník chocholatý - je to vytrvalá bylina se souborem plodů = plodenství fíkovník smokvoň - pěstuje se ve Středomoří aktinidie ovocná popínavá rostlina, snáší i drsnější podmínky kiwi

podzemnice olejná - bobovitá rostlina stejně jako hrách, jetel květ se po opylení a oplození vyvíjí v lusk pod zemí burské oříšky kokosovník ořechoplodý palma vysoká až 25 m velké listy – 1x7m kokosové ořechy – jsou to peckovice

kávovník arabský pochází z Etiopie strom až 9m vysoký, začíná plodit až po 6 letech plody peckovice jejich semena se praží = káva kakaovník pravý - strom vysoký až 10m - plody bobule vyrůstají přímo z kmene - semena se praží a vyrábí se z nich kakao a čokoláda

čajovník čínský stálezelený keř sklízejí se pupeny a mladé koncové listy bavlník bylinný rýže setá – obilnina pěstovaná na zavodňovaných polích cukrovník lékařský – třtina cukrová

Zdroje obrázků: www.akademon.cz www.biolib.cz www.tichyphoto.com www.naturfoto.cz www.yoohoo.euweb.cz www.guh.cz