Baroko sochařství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Italské sochařství v období renesance
Advertisements

REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
VY_32_INOVACE_DEJEPIS2_16 Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
BAROKO V ČECHÁCH.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Baroko.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Baroko.
Baroko v Čechách Sochařství 1. část
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Rozvoj klíčových kompetencí
Baroko v Čechách Sochařství 2. část
Evropské barokní sochařství
Přechod od renesance k baroku
Baroko v českých zemích
Renesance Kristýna Strouhalová.
Baroko v Čechách Malířství 1. část
Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Gotická kultura.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
17. a první polovina 18. století
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Barokní sochařství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Baroko VÝTVARNÉ BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH
Baroko II. Sochařství. Baroko II. Sochařství Anotace: Materiál je určen pro práci žáků 4. ročníku ZŠ v předmětu Výtvarná výchova na téma barokní sochaři.
BAROKO Doba protikladů.
České země, sochařství, malířství
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Baroko - procvičení 8. ročník.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Ondřej Novák Lukáš Lugmajer Ladislav Motl
levá strana od Staroměstské mostecké věže
ITALSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
Matyáš Bernard Braun Název školy
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Baroko české Název školy
Barokní sochařství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczova. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Socha se nachází v horní části Václavského náměstí.
České baroko má kořeny v Itálii a Španělsku. Přestože byla kultura v českých zemích ovlivněna situací po bitvě na Bílé hoř, dosáhlo české umění vysoké.
GOTIKA ČESKÉ SOCHAŘSTVÍ. Znaky gotického sochařství ● Vertikalita ● Prohnutá osa těla (až esovitá) ● Odhmotnění postav ● Sochy nestojí volně v prostoru,
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření listopad 2011 Ročník 8. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Modernizace společnosti.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Šablona III/2 BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_288_BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Lenka Kudrnová Název: VY_32_INOVACE_05_B _02 Osobnosti českého baroka Téma: Dějepis 8. ročník.
Baroko Galerie plastik M. B. Brauna. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Matyáš Bernard Braun Ukázky z tvorby. sv. Ivo Karlův most, Praha foto 2.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_251.DEJ.01 Baroko.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – baroko, sochařství,umělci.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Jiří.
BAROKO významní představitelé
BAROKO sochařství, malířství, literatura
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

Baroko sochařství

úzce vázáno na architekturu, neboť díla většinou sloužila jako dekorace mostů, hradních nádvoří, zahrad a kostelů náměty byly sochy světců, náboženské scény a alegorie hra světla a stínu rozevláté šaty křížové cesty, kapličky, mezníky a milníky duše vyobrazených postav se upínaly vzhůru ke stavu mystické extáze

Evropa

Gian Lorenzo Bernini 1598, Neapol – 1680, Řím italský barokní architekt, sochař a malíř jeho sochy = vzor pro evropské barokní sochaře většina jeho děl – Řím přes 250 soch a více než 50 architektonických prvků

Baldachýn Vidění sv. Terezie

Medúza Urban VIII.

Berniho následovníci: Andrea Bolgi Cosimo Fancelli Domenico Guidi Lazzaro Morelli

Andrea Bolgi Cosimo Fancelli

Lazzaro Morelli Domenico Guidi

Ostatní evropští sochaři: Dionigi Bussola (Milán) Camillo Mariani (Řím) Agostino Bugiardini (Florencie)

Dionigi Bussola Camillo Mariani Agostino Bugiardini

České země

Matyáš Bernard Braun 1684, Sautens u Innsbrucku - 1738, Praha rakouský sochař a řezbář působící převážně v Čechách řazen mezi nejvýznamnější představitele českého vrcholně barokního sochařství jeho sochy - ovlivněny díly Gian Lorenza Berniniho či Michelangela Buonarrotiho Praha – sochy na Karlově mostu

Sv. Ivo Sv. Ludmila

-pouze kopie Sen sv. Luitgardy -považováno, za jedno z nejvýznamnějších děl českého baroka

Ferdinand Maxmilián Brokoff 1688, Červený Hrádek u Jirkova – 1731, Praha český sochař a řezbář, syn sochaře a řezbáře Jana Brokoffa díla na Karlově mostě

Sv. František Xaverský Sv. Vincenc Ferrerský a sv. Prokop

Sv. Kajetán Sv. Vojtěch

Ostatní čeští sochaři: Jan Jiří Bendl Jan Brokoff Matěj Václav Jäckel Jiří František Pacák Filip Sattler

Jan Jiří Bendl – Sv. Václav na Vyšehradě

Jan Brokoff - Triton

Matěj Václav Jäckel - Madona a sv. Bernard

Jiří František Pacák – Sousoší Panny Marie

Filip Sattler – Socha Immaculaty v Bruntále

Konec