Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Česká společnost se učí podnikat
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Druhý – učebního oboru „Karosář“
Škoda auto Mladá Boleslav
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
STROJÍRENSKÝ PRŮMYSL ČR Autor: Mgr. Jana Závodná
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
Číslo v digitálním archivu školy
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní koncepce vozidel
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vypracoval : Valla Martin Dne :
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VY_32_INOVACE_20_Emil Škoda Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Automobilový průmysl v ČR
Čím byly první samohybné stroje poháněny? Jak se nazývaly vozy, poháněné párou? pára + + vůz = = parovůz James Watt.
Historie vývoje automobilu
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 13 AnotaceHistorie.
Anotace Žáci se prostřednictvím prezentace seznamují s vynálezy v 2.pol. 19.století Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření březen 2012 Ročník V. Vzdělávací.
SVĚT TECHNIKY A JÁ Vojta Hanke. LOGO ROZCESTNÍK auta Válečná technika Počítače zbraně.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_AUT2_01 Spojovací hřídele.  u automobilů s motorem ve předu a s pohonem zadní nápravy  u automobilů s pohonem všech kol Použití.
Určeno pro:žáky 2.ročník středních škol Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Téma: Česká republika – průmysl Jméno autora: Mgr. Tomáš.
SKORO ZAPOMENUTÁ ČESKÁ AUTA.
POČÁTKY AUTOMOBILISMU
STROJE OVLÁDLY ŽIVOT 2. pol. 19. stol.
Transkript prezentace:

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivityIII/2 INOVACE A ZKVALITNÉNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor Ing.Jiří Tocháček Číslo materiáluVY_32_INOVACE_AUT_1U_TO_21_01 NázevHistorie konstrukce automobilů Druh učebního materiáluÚvodní prezentace k předmětu „Automobily“ PředmětAutomobily RočníkPrvní – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel Tématický celekZákladní poznatky o motorových vozidlech AnotacePrezentace uvádí základní data vývoje automobilů Metodický pokynK uvedené prezentaci je nutné uvést další údaje týkající se historie vývoje automobilového průmyslu zejména v naší republice. Klíčová slovaAutomobil, konstrukce automobilu, historie Očekávaný výstupŽák by měl získat základní znalost historie vývoje automobilu Datum vytvoření

Historie konstrukce automobilu Präsident Počet válců :2 Objem :2.714 cm3 Výkon :4,8 kW Vrtání :120 mm Zdvih :120 mm

První samohybná vozidla byla poháněna nejprve parním strojem a následně spalovacím motorem. V této době lze již ve své podstatě hovořit o automobilu. První vozidlo na pohon parním strojem zkonstruoval koncem 18.stol.(1769) Francouz J.Cugnot. - rychlost 4 km/hod. - povalil zeď - další pokusy zakázány. Název automobil je odvozen z řeckého slova autos - sám a z latinského slova mobilis - pohyblivý. Počátek 19.stol. Anglie ( George Stephenson ), období parních strojů. V Čechách 1815 J.Božek konstrukce parního vozidla. Další vynálezce J.Ressl 1830 patent na parní vůz. Později parní vozidla zatlačena do pozadí - parní stroje zůstávají pouze na železnici - nahrazují je spalovací motory.

Název automobil je odvozen z řeckého slova autos - sám a z latinského slova mobilis - pohyblivý. V roce 1859 Francouz Lenoir - patent na plynový motor a v roce 1863 vyrobil vozidlo s tímto motorem.Podle vzoru motoru Lenoira začali stavět motory Otto spolu s Ing.Langerem a na motor, který zkonstruovali dostali v roce 1876 patent. Tento motor se označuje jako základní východisko moderního čtyřdobého benzinového motoru. V roce 1883 dostali patent na čtyřdobý spalovací motor, který spaluje lehké kapalné palivo - benzin p.Daimler a Maybach. V roce 1885 C.Benz (výrobce motorů) postavil tříkolové vozidlo.

O vznik motoru, který spaluje těžké kapalné palivo - naftu samovznícením od kompresního tepla se zasloužil známý konstruktér Diesel ( vznětový – dieselův motor). Zájem o výrobu automobilů se rychle šířil ve Francii - firma Panhard - Levassor (od roku 1890) dále firma Renault, její automobily měly již v tehdejší době kloubový hřídel. V roce 1897 začala vyrábět lehčí vozidla i firma Peugeot. Název automobil je odvozen z řeckého slova autos - sám a z latinského slova mobilis - pohyblivý.

Název automobil je odvozen z řeckého slova autos - sám a z latinského slova mobilis - pohyblivý. V Anglii zahájila výrobu automobilů v roce 1907 firma Austin. Začíná se s výrobou i známých Royce-Rollsů a to již se synchronizovanou převodovkou. Automobil měl tichý chod a byl na tehdejší dobu velmi spolehlivý.

Název automobil je odvozen z řeckého slova autos - sám a z latinského slova mobilis - pohyblivý. V Čechách v roce Kopřivnice - Präsident - s plochým benzinovým dvouválcem. Firma Laurin a Klement vyrábí první automobil v roce Voituretta - motor byl jednoduchý vidlicový dvouválec s třístupňovou převodovkou se zpátečkou. Točivý moment se přenášel na zadní nápravu podle přání zákazníka a to buď řetězovým převodem nebo spojovacím hřídelem a v obou případech měla Voituretta diferenciál. V roce 1907 zahajuje výrobu automobilů - PRAGA. Největším výrobcem automobilů je však Škoda Mladá Boleslav, která toto jméno dostala v roce 1925, kdy byla firma Laurin a Klement sloučena se Škodovými závody Plzeň. Dnes je součástí automobilového koncernu Volkswagen.

Některé letopočty: zakládá knihkupec Klement a mechanik Laurin továrnu na jízdní kola - později automobilka Laurin &Klement automobil "Präsident" - Kopřivnice první český motocykl "Slavia" - Mladá Boleslav Laurin &Klement Škodovy závody Plzeň - první automobil první motorové kolo Walter - získalo na hospodářské výstavě 1903 stříbrnou medaili zahájena výroba malého automobilu "Voituretta" Laurin &Klement předvedení prvního motocyklu s dvouválcovým motorem - Walter založena továrna na automobily " Pražská továrna na automobily" později značka PRAGA zahajuje Laurin &Klement výrobu nákladních automobilů a autobusů firma Walter vyrábí první tříkolku dosavadní název kopřivnické automobilky "Nesselsdorfer Wagonbaufabrik změn na Tatra zahájena výroba lidového vozu "Tatra 11" T11 se vzduchem chlazeným dvouválcovým motorem a páteřovým rámem v Brněnské zbrojovce zahájeny práce na konstrukci osobního automobilu - jednoválec 250 ccm, potom dvouválec v Brněnské zbrojovce zkonstruován unikátní vůz DISK s třecími převody Praga zahajuje výrobu vozu Praga Piccolo a Brněnská zbrojovka výrobu vozu Z-26

v Brněnské zbrojovce zahájena seriová výroba vozů Z-18 a Z-29 v dalších letech se dále vyráběly typy Z-9, Z-4, Z-5 a Z-6 (Hurvínek) továrna AERO začíná vyrábět malé automobily Aero 500 s jednoválcovým motorem o obsahu 500 ccm, tento typ byl dále nahrazen typy A 662, A 30 a A50 s dvoudobým čtyřválcovým motorem rozvoj konstrukce speciálu - podnět závody v Brně na Masarykově okruhu v letech 1905 – 1938 mnoho dalších výrobců jako např. : - Petr Kohout Brno - Velox Praha - RAF Liberec - K.A.N. Alois Nejedlý - R.A.Smekal - Č.A.S. - Premier Cheb Gatter Zákupy, Kroboth Štenberk, Myron Zlín, Walter Jinonice, Jawa Praha,Wikov Prostějov

Schéma konstrukce automobilu

Použité podklady: 1.PodvozkyIng. Zdeněk Jan, Ing.Bronislav Ždánský 2.Příručka pro automechanikaRolf Gscheidle a kolektiv 3.Automobily IMilan Pilárik Jiří Pabst