Přechod od renesance k baroku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Italské sochařství v období renesance
Advertisements

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Kultura Egejské oblasti
Baroko.
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Itálie Francie Španělsko
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Baroko v Čechách Sochařství 2. část
Německé renesanční malířství
nový umělecký sloh vzniká v polovině 12. století ve Francii
Románské sochařství a malířství
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Nizozemské renesanční malířství
Renesance Kristýna Strouhalová.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
AUGUSTE RENOIR Viktor Matějka, V6A.
Baroko sochařství.
Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Baroko Život v barokní době.
Gotická kultura.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Gotické sochařství Gotické sochařství se vyvíjelo po boku arcgitektury. Sochy sloužily především jako doplněk chrámů, a tak sochy většinou zobrazovaly.
České země, sochařství, malířství
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
1/ Barokní architektura
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Evropská renesance.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Malířství, sochařství GOTIKA
Benátská malířská škola
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Umělecké směry 19. století
Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 BAROKO
Mistr Theodorik.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
Umělecké směry 19. století
GOTIKA ČESKÉ SOCHAŘSTVÍ. Znaky gotického sochařství ● Vertikalita ● Prohnutá osa těla (až esovitá) ● Odhmotnění postav ● Sochy nestojí volně v prostoru,
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_07 TÉMA: Gotické umění.
Manýrismus V projevech výtvarného umění. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – baroko, sochařství,umělci.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Fresky v kapli Arena Giotto di Bondone
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Lucie Ivachňuková Lucie Houdková
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Transkript prezentace:

Přechod od renesance k baroku Manýrismus Přechod od renesance k baroku

Manýrismus Charakteristické rysy: znázorněné duchovní prožitky uvolnění kompozice z fr. manière , tzn. podle ruky (podle stylu - manýry slavných mistrů) období mezi renesancí a barokem 1520 – 1590 Itálie, Španělsko, Nizozemí, Německo

Manýrismus Nejvýraznější osobnosti Charakteristické rysy: Sochařství: Giambologna (Giovanni da Bologna) Vlám působící v Itálii Malba: El Greco (Domenicos Theotokópulos) Řek, působící v Itálii (Benátky)a ve Španělsku (Toledo) Charakteristické rysy: protáhlé postavy nepřirozené pozice serpentinovité pohyby duhová barevnost vychází z předchozích „hotových“ děl

Giambologna (1529 – 1608) přetvářel skály v sochy, vzor pro českého sochaře Matyáše Bernarda Brauna

Giambologna (1529 – 1608) Únos Sabinek

Giambologna (1529 – 1608) Herkules a Nesso

El Greco (1541 – 1614) pravděpodobně malíř ikon z Kréty učil se v Tiziánově dílně posvátné výjevy obrazy světců a světic souzvuk barev neúcta k církevním dogmatům – konflikty s autoritami

El Greco (1541 – 1614) Nanebevzetí Panny Marie

El Greco (1541 – 1614) Ukřižování Krista

El Greco (1541 – 1614) Kristus nesoucí kříž

El Greco (1541 – 1614) Laokoon

El Greco (1541 – 1614) Pohled na Toledo

El Greco (1541 – 1614) Pátá pečeť z Apokalypsy

Obrazový materiál je získán z volných reprodukcí: Citace Obrazový materiál je získán z volných reprodukcí: http://www.wikipedia.org