Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
subjektivně zabarvený
Advertisements

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Životopis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.14
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje fiktivní internetový obchod, který žákům slouží jako podklad pro sepsání objednávky. Vzdělávací.
Slovesa, osoba, číslo, čas
Anotace: Prezentace seznamuje s českými autory prozaiky 19. st. - V
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.07 Anotace: Prezentace je zaměřena na odborný styl a odborné názvy. Obsahuje výklad a dvě cvičení. Žáci musí spolupracovat se.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
POPIS Popis VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.13.
Příslovce a příslovečné spřežky
Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule
Anotace: Prezentace se slovanskými jazyky a jejich rozdělením.
Národní obrození Národní obrození
Divadlo Semafor Divadlo Semafor VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.14.
Osvobozené divadlo.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Stupňování přídavných jmen
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na žádost, její hlavní znaky a funkci. V závěru je návod, podle kterého si žáci mohou zkusit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.05 Anotace: Prezentace obsahuje zásady pro psaní dopisu. Vysvětluje rozdíly mezi dopisem osobním a úředním.V závěru je slohové.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.11 Anotace: Prezentace je zaměřena na procvičení pravopisu v koncovkách podstatných jmen. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.04 Anotace: Prezentace je zaměřena na vyplňování jednoduchých tiskopisů. Vysvětluje účel podacího lístku a poštovních poukázek.
Podstatná jména rodu středního
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury. E. Hemingway. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými básníky 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Česká poezie 20. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.15.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Rozvoj slovní zásoby VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.12
Věta jednoduchá- souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na líčení, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru jsou cvičení, na kterých si žáci mohou procvičit.
Česká próza 20. století VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.18.
Lomený výraz – definice, vlastnosti
Zvuková stránka věty Spisovná výslovnost.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
subjektivně zabarvený
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.09 Anotace: Žáci si hravou formou ověří své znalosti a všeobecný přehled. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor: Mgr.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.19 Anotace: Prezentace je zaměřena na administrativní styl a útvar životopisu, vysvětluje jeho hlavní znaky a funkci. Obsahuje.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Věcné čtení, klíčová slova, knihovna, archiv
Písemné násobení s nulou v činiteli
SLOVA CIZÍHO PŮVODU jejich skloňování Slova přejatá
Velká písmenaVY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.18. Anotace: V prezentaci žáci procvičují své znalosti o psaní velkých písmen Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Slovesný vid Slovesný vid VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.03.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s diskusí a jejími zásadami. Žák se pokusí sám vytvořit Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.01 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici inzerátu, jeho hlavní znaky a funkci. V závěru je cvičení, na kterém si žáci.
Anotace: Prezentace seznamuje s autory světové literatury V. Hugo. Žáci řeší úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Anotace: Prezentace seznamuje s významnými osobnostmi světové literatury. Leo Calvin Rosten Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými autory 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
subjektivně zabarvený
Rozvrstvení a obohacování
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
Obohacování slovní zásoby
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.03 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici oznámení a zprávy, jejich hlavní znaky a funkci. Ke každému slohovému útvaru.
Druhy vět vedlejších VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.05. Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí – poznává funkcí vět vedlejších. Žák řeší drobné.
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.05.
Česká republika: vodstvo
Transkript prezentace:

Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15

Anotace: Prezentace seznamuje žáky s výkladem a jeho kompozicí Anotace: Prezentace seznamuje žáky s výkladem a jeho kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchý výklad. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána Buchtová Jazyk: český Očekávaný výstup: využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen : devátý ročník základní školy Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S.8.05

? Co je to výklad? Čemu se věnuje? Kdy se s ním setkáváme? K jakému slohovému stylu patří? Podává ponaučení o určitém jevu, objasňuje vznik a příčiny jevů, vnitřní vztahy mezi jevy a jejich částmi, podstatu jevů… Setkáváme se s ním v psaném i mluveném projevu- ve školách, učebnicích, encyklopediích… Patří k odbornému stylu.

? Jaká tedy bude slovní zásoba? CITOVĚ NEUTRÁLNÍ SPISOVNÁ ODBORNÁ TERMINOLOGIE Jaká bude stavba vět? bohatě rozvité věty jednoduché souvětí s více větami vedlejšími přívlastek bude nahrazen přívlastkovými vazbami

? Jak sestavit kompozice výkladu? Máme dvě možnosti: buď z jednotlivých konkrétních části sestavíme celek – vyvodíme obecný závěr nebo naopak z obecného poučení hledáme jednotlivé konkrétní části Výkladový postup může být kombinován i s popisem Popis seznamuje se vzhledem; sledem jednotlivých částí…. Výkladový postup objasňuje vztahy mezi jevy- objasňuje „proč ?“

? Osnova Úvod Vlastní výklad buď postup skládat nebo rozkládat Závěr

Přívlastek – rozvíjející větný člen Sestav výklad: Přívlastek – rozvíjející větný člen Prohlédni si pozorně obrázek. Následující strana. Stanov, o čem bude výklad. Sestav si osnovu. Formuluj jednotlivé myšlenky a sestav z nich postupně plynulý text. Pozor na vhodnou slovní zásobu. Celý výklad napiš.

rozvíjející ? slovní druh přívlastek ? přívlastek ? člověk ? ? otázka ? otázky ? otázka