Paul Gauguin Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MÁ VLAST PODPORA PRO VÝUKU
Advertisements

INTERAKTIVNÍ POZNÁVAČKA
ÚVOD DO DĚJEPISU II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Logopedické pexeso M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Oceány a moře HYDROSFÉRA
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
SLOH – popis statický líčení
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
EU - 07 – 24 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Skalský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
ÚVOD DO DĚJEPISU III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Puzzle – jehličnaté stromy
JAK SE ASI CÍTÍ… Děti určují, jak se při vyslovení věty holčička cítí. S tím je spojeno, jak se tváří. Na posledním snímku nalezneme „plácačky, které si.
Vítejte v Písmenkově ‒ seznamte se s písmenkem L, l
VY_52_INOVACE_03/2/23_ZEMĚPIS Oceánie. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace a.
ČLOVĚK ROZUMNÝ (HOMO SAPIENS SAPIENS)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. Fr. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 16Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík
Mravenec lesní Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Monika Schejbalová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Jan Neruda * 1834 Praha † 1891 Praha básník a novinář
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Ekosystém přirozený a umělý
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Světadíly Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Rudická. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
IMPRESIONISMUS 4 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Vítejte v Písmenkově – seznamte se s písmenkem Y, y
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lucie Barillová. Dostupné z Metodického portálu Provozuje Národní.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
Vítejte v Písmenkově seznamte se s písmenkem E, e Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
SETKÁNÍ S UMĚLECKÝM DÍLEM
COLORS BARVY Mgr. Bc. Lucie Hušková ZŠ a MŠ Kamenná 404/4,
Prezentaci by měl proběhnout řízený rozhovor (beseda) s dětmi
Vítejte v Písmenkově seznamte se s písmenkem E, e
PUZZLE M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
PUZZLE P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Prezentace seznamuje děti s počasím a představuje také roční období
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Paul Gauguin Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802–4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

* 1848 − † 1903 přibližně od roku 1870 se živil jako burzovní makléř v tomto povolání měl výborné výsledky a vydělával hodně peněz narůstala jeho záliba v umění, sbíral díla umělců, jako byli Pissarro, Cézanne, Renoir a další v roce 1874 začíná sám malovat v roce 1880 Gauguin představuje na páté výstavě impresionistů svých prvních šest děl, která byla ovlivněna impresionismem

Zahrada pod sněhem, 1879

Rok 1883 Gauguin opouští své místo v bance ocitá se bez finančních prostředků stále více se věnuje umění pokouší se najít svůj vlastní styl Cesta do kopce v Osny, 1883

Rok 1884 Gauguin odjíždí do Bretaně zde vytvořil svá první mistrovská díla používá živější barvy jeho práce této doby jsou označeny pojmem syntetismus (= umělci syntetizují téma tím, že spojují různé komponenty s cílem dosáhnout estetické a intelektuální syntézy)

Bretaň Francie tradiční bretaňské kroje, které inspirovaly i Gauguina

Tanec čtyř bretaňských selek, 1886

Rok 1888 na podzim Gauguin přijímá pozvání van Gogha k pobytu v Arles oba malíři jsou přáteli, navzájem se ovlivňují, ale vzrůstají mezi nimi neshody Gauguin se v prosinci vrací do Paříže

Autoportrét P. Gauguina s věnováním „Příteli Vincentovi“ (Bídníci), 1888

1889−1890 Gauguin horečně pracuje v pařížské aukční síni u Drouota uspořádal aukci svých děl výtěžek činil cca 10 000 franků za tyto peníze odjíždí do Tichomoří na Tahiti začíná žít ve vesnici Mataiei žení se podle zdejších zvyklostí s mladičkou Tahiťankou Tehurou

Tichý oceán Francouzská Polynésie, jejímž asi nejznámějším ostrovem je Tahiti Austrálie

Tvorba na Tahiti Gauguin považoval Tahiti za tropický ráj začal se zajímat i o náboženství Tahiťanů a jejich starobylé legendy v jeho obrazech z této doby se prolíná smyslnost domorodých žen s prvky náboženské symboliky

Tahiťanky (Na pláži), 1891

Otahi (Sama), 1893

Manaó Tupapaú (Duch mrtvých bdí), 1892

Zdrávas Maria, 1891−1892

na některých plátnech z této doby vidíme znázorňování postav typické pro starověký Egypt Jmenuje se Vairaumati, 1892

1893–1897 v roce 1893 se vrací do Francie, po návratu uspořádal prodejní výstavu svých děl výstava však nebyla příliš úspěšná Gauguin je zklamaný, odjíždí do Bretaně připlete se zde do pouliční rvačky, při které utrpí těžkou zlomeninu nohy rozhodne se odjet zpět na Tahiti a nikdy se již do Francie nevrátit

Te Tamari No Atua (Kristovo narození), 1895−1896

1897 vzniká největší Gauguinovo dílo velké co do významu i co do velikosti velikost plátna je 139 x 375 cm měl to být Gauguinův malířský testament ihned po jeho dokončení se pokusil o sebevraždu tento pokus přežil

Odkud přicházíme? Co jsme? Kam jdeme? Plátno zobrazuje život od narození po stáří 1897

Tahitská idyla, 1902

1901 Gauguin se stěhuje z Tahiti na Markézy usazuje se na sopečném ostrově Hiva Oa snaží se zlepšit situaci domorodců odmítá platit daně zhoršuje se jeho zdravotní stav

8. května 1903 Paul Gauguin umírá na srdeční zástavu

Zdroje: Uveřejněné odkazy [cit. 2012-03-05]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: TUBS: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bretagne_in_France.svg> XIIIfromTOKYO: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:FIL_2011_-_0002.JPG?uselang=cs> XIIIfromTOKYO: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:FIL_2011_-_9984.JPG?uselang=cs> TUBS: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:French_Polynesia_on_the_globe_(small_islands_magnified)_(Polynesia_centered).svg> Apollo 11:  <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Plage_d%27Avea_Huahine.jpg?uselang=cs> Yves Picq: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tuamotu_9612a.jpg?uselang=cs> Jonathan Burckel: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rurutu_BaieAvera.jpg?uselang=cs> Uveřejněné odkazy [cit. 2012-03-05]. Dostupné pod licencí Public domain na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Paul_gauguin.jpg> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Gauguin_059.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Gauguin_005.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Gauguin_036.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Gauguin_111.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Gauguin_112.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Gauguin_056.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Gauguin_093.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Gauguin_025.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Gauguin_071.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Gauguin_062.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gauguin_Da_dove_veniamo.jpg?uselang=cs> <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Gauguin_-_Flight_(Tahiti_Idyll).JPG?uselang=cs> Použitá literatura: MUÑOZ d´IMBERT, S. Gauguin. Praha: Sun, 2010. ISBN 978-80-7371-262-4.