Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Označení DUM Fi- DUM Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Mezi lidské vztahy a komunikace
Vymezení, funkce, zdroje
Osobnost Občanská výchova.
TYPOLOGIE OSOBNOSTI.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
VY_32_INOVACE_ 10 - Dynamické vlastnosti
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Temperament.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Neverbální komunikace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Galénova teorie Pavel Holinka, Vojtěch Hruška, Jan Pospíšil, Veronika Kučerová, Barbora Lázňovská.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
OSOBNOST.
Osobnost a temperament
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Temperament Pavel Šuranský.
Komunikační dovednosti
obecně, prožívání a chování
Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy z psychologie Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ON.
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
Typologie temperamentů
Chyby při vnímání druhých lidí
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
KOMUNIKACE.
2012 / 2013 Psychologie Komunikace Zuzana Psychologia.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Osobnost Psychologická charakteristika. Definice osobnosti Nositel lidské psychiky Individuální jednota člověka, jednota jeho duševních vlastností Psychologický.
Nejobecnější psychologický pojem – řada definic a přístupů. Většina obsahuje 3 základní oblasti : 1. Osobnost zahrnuje rozsáhlý soubor vlastností, procesů.
Dynamické vlastnosti osobnosti
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 06 – Osobnost a temperament NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_11_Osobnost člověka Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen  Definice  Rozdělení  Schopnosti  Temperament  Charakter.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – DYNAMICKÉ SLOŽKY Mgr. Jiřina Boušková.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Sociální interakce a komunikace
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 4
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Temperament, charakter, motivace
Temperament VY_32_INOVACE_1B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
Výchova k občanství Vnitřní svět člověka
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Dynamické vlastnosti – temperament
OSOBNOST sportovce.
Rysy osobnosti Temperament Charakter
Předsudky a stereotypy
PODOBNOST A ODLIŠNOST LIDÍ
Transkript prezentace:

Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě

Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování Klíčové je vědět, že o sobě můžu rozhodovat já sám, neschovávat se za výmluvy

Temperament Vrozená dynamická stránka lidské povahy Souhrn psychických vlastností člověka Není možná úplná změna těchto vlastností, ALE je možné pozměňovat projevy temperamentu 4 typy – názvy utvořené od Hippokrata podle tělesných tekutin Flegmatik, cholerik, sangvinik, melancholik

Flegmatik Flegma = sliz, hlen Vyrovnaný, nesnadno se citově vzruší Citová vyváženost, někdy až lhostejnost Spolehlivý, pečlivý, odpovědný, rozvážný klidný, ovládá se

cholerik Cholé = žluč Výbušný, snadno se citově vzruší, reakce nemají dlouhé trvání Energický, impulzivní, citový Aktivní, nedůtklivý, vznětlivý

sangvinik Sangvis = krev Veselý Citové vzrušení povrchní a prchlavé, bez dlouhých následků Optimista, společenský, hovorný Nenucený, bezstarostný Nepřpouští si problémy

Melancholik Melancholé = černá žluč Smutný Silné, hluboké emoce, citlivý Tichý, nenápadný, ne moc společenský City pomalu vzniknou, ale pak jsou pevné

Povinnost k druhým

kouzlo 1. setkání „hallo“ efekt je přirozené hodnotit, soudit druhé z prvního setkání co je psychologickým vodítkem? oblečení držení těla gesta způsob řeči obsah hovoru

Halo-efekt oblečení 55 % držení těla, gesta 18% způsob řeči 20 % obsah hovoru 7%

Chyby prvního dojmu při setkání, druhého zobecníme, zaškatulkujeme a dovolíme, aby toto zjednodušení ovlivňovalo naše další chování ke konkrétní osobě logická chyba – domníváme se, že některé vlastnosti spolu logicky souvisejí efekt mírnosti – nám sympatické a milé osoby posuzujeme mírněji, méně kriticky efekt sociálního postavení – většinou přisuzujeme lidem se známým sociálním postavením, vlastnosti, které jsou pro výkon dané profese typické projekce – očekáváme, že ostatní lidé mají podobné motivy, zájmy, postoje a názory jako my předsudky a stereotypy – zpravidla zkreslené názory Němci jsou pořádní

vzhled Horní polovina Jak chci, aby mě vidělo mé okolí Dolní polovina Boty Jak se vidím já sám nejvíce zobrazují můj charakter

Řeč těla

každé naše gesto nese svůj význam postoj, pohled, gesto – mluví víc než slova některé projevy jsou obecně známe a pochopitelné někdy věci děláme mimoděk – pohyby rukou a nohou zkušený pozorovatel ví – co znamenají různé pohledy očí

Konflikt můžeme se s ním setkat – sami u sebe, mezi dvěma či více osobami, mezi skupinami, uvnitř jedné skupiny měli bychom se učit se ke konfliktům stavět konstruktivně konflikt trénuje i naší verbální a psychickou zralost chyby v komunikaci: - demagogie - shazování nebo ponižování protivníka - neposlouchání, co druhý říká - skákání do řeči - trvání si za každou cenu na svém, od začátku do konce být přesvědčen o své pravdě

Děkuji za pozornost.