SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
SECESE.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
První představitelé impresionismu
Anna Kostenko se narodila v roce 1975 v Kyjevě na Ukrajině, od roku 1991 žila
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Poslední universální styl
Alfons Mucha Název školy
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Pop-art 2.polovina 20. století.
Antická kultura.
VY_52_INOVACE_DEK_45 SVĚTOVÉ A ČESKÉ SECESNÍ MALÍŘSTVÍ
VY_52_INOVACE_DEK_50 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA
Secesní architektura ve Španělsku
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
ROMANTISMUS.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
KLASICISMUS.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Gotická kultura.
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
VY_52_INOVACE_DEK_48 Futurismus
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Secese přelom 19. a 20. století.
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
Secesní, Konstruktivismusní a Funkcionalimusní sloh
Secese Berenika Králíková.
VY_52_INOVACE_DEK_62 ARCHITEKTURA FRANCIE Le Corbusier
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
Architektura tužkou a ve 3D
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
SECESE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Umělecké směry 19. století
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_13 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
VY_52_INOVACE_DEK_49 NAIVNÍ UMĚNÍ
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Impresionisté figurativního malířství
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
OP-ART Jana Bobčíková.
SECESE.
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Od 80. let 19. století.  Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Styly začátku 20. století VY_32_INOVACE_46_937
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Křivonosková Kateřina
Transkript prezentace:

SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42

SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42 Autor: Mgr. Martina Kokšteinová Datum vytvoření: 01. 08. 2013 „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová slova: secese, secesní, dekorace, ornament, plakát Anotace: výkladová prezentace pro získání informací na téma Secese, zodpovězení následného testu, hledání obrazů na internetu Způsob využití: výklad, test, práce na internetu

- směr jako poslední univerzální mezinárodní, který zasáhl všechny umělecké projevy architektury, malby, sochařství - rozvinula se v Evropě a Spojených státech, nazývána „la Belle Époque“ - krásná doba - plně se rozvinula kolem r. 1900 během Světové výstavy v Paříži

- v různých zemích pojmenována různě: Anglie – Modern Style Francie, Belgie – Art Nouveau Německo – Jugendstil Rakousko – Sezession Itálie – stile liberty Španělsko - modernisme

- secesi lze chápat jako reakci na průmyslovou revoluci, jako reakci na „rozum doby“ - vracela se k největšímu zdroji inspirace – k přírodě - za pomoci imaginace z ní čerpala symboly, snaha o osvobození se ve jménu života

- nejvýraznějším znakem je dekorativnost, ornamentálnost, plynulá vlnící se křivka jako pulz života - významným námětem je žena a rostliny (ženské tělo, labuť, páv, lilie, tulipán, kala, kosatec, mák, leknín, ženské dlouhé vlasy…) - typická je barevnost

- barvy mají své symboly: žlutá je barva hmoty, slunce, modrá souvisí s temnotou, hloubkou, zelená ozdravuje, černá a bílá jsou ztroskotané naděje a smrt - secese je ovlivněna keltským uměním, japonskými akvarely - do popředí se dostává obor užité umění (nábytek, keramika, vázy, šperky, móda)

- nejvíce secese zasáhla výtvarné umění - vytvořila nový typ malby/kresby - plakát

- zákazníky secese byla hlavně bohatá buržoazie, která si mohla dovolit kupovat nákladné originály u mladých umělců, mnohdy objednané na zakázku - později se sloh šíří mezi ostatní vrstvy

Test: 1.V jaké době se secese rozvinula a na který jev reagovala? 2. Jmenujte typické znaky secese. 3. Uveďte umělecká odvětví, ve kterých se secese uplatnila.

Odehnalová Alena – Vybrané kapitoly z dějin kultury, CERM Zdroje: Odehnalová Alena – Vybrané kapitoly z dějin kultury, CERM s. r. o., Brno 2001, ISBN 80-7204-211-4 Robert Cumming – Velký ilustrovaný průvodce umění, Slovart, Praha 2007, ISBN 978-80-7209-971-9