Elektronická učebnice - II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Krajčová
Třída: obojživelníci Amphibia. Třída: obojživelníci Amphibia.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
Volně žijící zvířata II obojživelníci, plazi a žížala
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
OBOJŽIVELNÍCI
Název:Zástupci obojživelníků
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Digitalizace výuky Příjemce
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Obojživelníci Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
charakteristika obojživelníků
23.1 Plazi Není plazem vše, co se plazí…
18.1 Obratlovci Kdo jsou obratlovci?
Obojživelníci autor: David Hainall.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST – „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo CZ.1.07/1.400/ Číslo materiálu:
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Elektronická učebnice - II
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s vnější stavbou těla ryb a mírně.
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Živočichové kolem rybníku
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Název projektu: Živá příroda ve škole
Obratlovci obojživelníci.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
OBOJŽIVELNÍCI – OCASATÍ
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
Poznávání obojživelníků
Obojživelníci VY_52_INOVACE_26 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI TŘÍDĚNÍ.
Elektronická učebnice - II
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 21.1 Obojživelníci Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Michal Burian

21.2 Co už víš? Jsou to nejprimitivnější čtyřnožci. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 21.2 Co už víš? Jsou to nejprimitivnější čtyřnožci. Žijí ve vodě i na souši. Patří mezi nejohroženější obratlovce. Dělíme je na dvě velké skupiny – OCASATÉ (čolci, mloci) A BEZOCASÉ (žáby).

21.3 Jaké věci se o obojživelnících dozvíme? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 21.3 Jaké věci se o obojživelnících dozvíme? Vajíčka kladou do vody. Z nich se líhnou larvy - pulci. Ti se postupně mění v dospělé jedince. 1 3 žijící ve vodě 2 žijící na souši v blízkosti vody * samice větší než samečci * mimotělní oplození – ve vodě * některé druhy - hermafroditi * podobni rybkám * dýchají žábrami * mají postranní čáru * mají schopnost regenerace trávení - živí se hmyzem, drobnými obratlovci (červi, malé rybky) - v dut. ústní – vychlípitelný jazyk – lepkavý – pro lov (hlavně v noci) - hltan – jícen – žaludek – střevo – kloaka kůže - tenká, slizká, vlhká, bohatě prokrvená - její pomocí žába i dýchá (vyschne-li, udusí se) - její pomocí i přijímá vodu (nemusí pít ústy)

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 21.4 Co dalšího si řekneme ? srdce 2 síně + 1 komora Ze srdce do těla vede směs okysličené a neokysličené krve => ta nestíhá okysličit dostatečně všechny tkáně => vzniká i málo tepelné energie => teplota těla se přizpůsobuje teplotě okolního prostředí = STUDENOKREVNOST dýchání – dospělí jedinci - plíce -2 blanité vaky s bohatě prokrvenými stěnami zimu přečkávají v bahně, listí atp. v tzv. STAVU STRNULOSTI nervová s. mozek – 5 částí mícha + nervy oči - čočka-umožňuje vidět do dálky i z blízka význam - jsou významnou součástí vodních ekosystémů

21.5 Rozdělení + nejznámější zástupci v ČR Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 21.5 Rozdělení + nejznámější zástupci v ČR rosnička zelená 1.Bezocasí sameček –zvukový bubínek pod hrdlem ropucha obecná - až 10cm, žlutavý, hnědý - na hřbetě - různě velké tmavé skvrny - Evropa, Asie, u nás jeden z nejběžnějších - vlhká stinná místa poblíž vod - dobří skokani, loví - hmyz, pavouky, drobné korýše, plže a červy - 5cm, zelená ( schopnost měnit barvy-šedá, hnědá, žlutá ) - na prstech přísavky - žije na keřích a stromech, jedovaté - noční tvor, stř.Evropa + Malá Asie - potrava-drobný létající hmyz - silně ohrožený druh - za očima velké jedové žlázy - používá jako ochranu ( vyvolává pálení, vyrážky, křeče, zažívací problémy) - neskáče, leze - bradavičnatý hřbet - lesy, pole, zahrady - Evropa, SZ Afrika, Asie - loví za šera a v noci - červy, slimáky,… - užitečná pro čl. - chráněná skokan hnědý

21.6 Něco navíc pro šikovné 2. Ocasatí mlok skvrnitý čolek obecný Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 21.6 Něco navíc pro šikovné velemlok japonský - největší obojživelník na světě – až 1,5m 2. Ocasatí mlok skvrnitý - pohlavní dvoutvárnost čolek obecný - živorodý - páří se na souši v létě se často vzdalují od vod - olivově zelený, s tmavými skvrnami, 10cm - vynikající plavci, celý život ve vodě - listnaté lesy, parky, louky, menší stojaté vody - potrava-hmyz, drobní korýši - pestře zbarvený ( žlutočerné skvrny ), až 25cm - žijí ve vlhkých lesích, aktivní v noci - živí se žížalami, larvami hmyzu - vylučují jedovatou tekutinu ( obrana )

21.7 CLIL I´m a frog. I´m a tree frog. Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Biology Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace I´m a frog. 21.7 CLIL I´m a tree frog. I live near water. When I was a tadpole I lived in water. I can climb the trees. I love jumping and swimming… We love singing, especially when it´s time to find a female. …and my favourite food is insect.

21.8 Test znalostí b a c 1. Žijí všichni obojživelníci ve vodě? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 21.8 Test znalostí 1. Žijí všichni obojživelníci ve vodě? a. Ano, po celý život. b. Ne, jen jako larvy a někteří i v dospělosti . c. Ano, ale jen v dospělosti. d. Ne, utopili by se. 2. Která žába neskáče, ale raději leze? a. ropucha obecná b. skokan .hnědý c. skokan zelený d. čolek obecný 3. Vyber pravdivé tvrzení o obojživelnících a. Celý život dýchají žábrami. b. Jako larvy dýchají obojživelníci plícemi a jako dospělí žábrami. c. Jako larvy dýchají obojživelníci žábrami a jako dospělí plícemi. d. Celý život dýchají plícemi. 4. Doplň: Obojživelníci se většinou živí __________ a převážně _______. a. hmyzem, ve dne b. hmyzem, v noci c. rostlinami, ve vodě d. rostlinami, ve dne Správné odpovědi: b a c

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 21.9 Použité zdroje, citace http://abc.blesk.cz/clanek/priroda/5781/obojzivelnici-jsou-ohrozeni-na-celem-svete http://zvirata-atakdal.blog.cz/1002/ropucha http://amphibia.webzdarma.cz/Colek%2520obecny.htm&docid=d1UgzOgh1cdrfM&imgurl http://biomach.wz.cz/img_zoo_kostrazaby.jpg http://skolakov3c.sweb.cz/PRVOUKA/OBOJZIVELNICI/stavba.jpg http://www.skolaroztoky.cz/storage/200804022208_jikry.jpg http://nachodsky.denik.cz/zpravy_region http://www.herpetofauna.co.uk/ident_images/ranatemporaria7.jpg http://www.lancing-nature.bn15.net/natimages/amphibian/frog1029.jpg http://www.profimedia.cz/fotografie/skokan-hnedy-skokan-hnedy-rana-temporaria-oko http://w-wikipedie.blog.cz/1105/zaby-animace&docid=nLUVWGm5L_DOpM&imgurl= http://info-zvirata.webgarden.cz/zaby&docid=oIWJNE-jqDzPLM&imgurl http://tapety.superhry.cz/fauna/obojzivelnici/kvakajici-zaby http://odagamy.blog.cz/1008/zaby&docid http://www.stockphotos.cz/image.php http://www.neveklov.cz/rybnik-na-bukove.php http://www.coolplaneta.com/wp-content/uploads/2010/06/zaba-pri-skoku.jpg http://zviratajaponsko.cz/wp-content/uploads/2010/12/salamandra_2.jpg http://rimanka.blog.cz/0905/exoticke-zabicky&docid=wtJ8tUKEafOUEM&imgurl http://www.onlinephotographers.org http://www.ezoo.cz/zvire.php http://wiki.rvp.cz/Kabinet/Obrazky http://sarisshka.webgarden.cz www.biolib.cz/IMG/GAL/93.jpg www.animsvet.cz/serial/20-moucha-fly

21.10 Anotace Autor Michal Burian Období 07 – 12/2011 Ročník 7. ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 21.10 Anotace Autor Michal Burian Období 07 – 12/2011 Ročník 7. ročník Klíčová slova Obojživelník, pulec, studenokrevnost, skokan, mlok,… Anotace Prezentace vymezující stavbu těla obojživelníků, nejvýznamnější zástupci.