Afrika – království divočiny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Afrika – oblastní členění 5 Jižní Afrika
Proč u nás nežijí lední medvědi
ČESKÁ REPUBLIKA – OCHRANA PŘÍRODY
SAVANY Mgr. Josef Koumar. SAVANY Mgr. Josef Koumar.
Západní Afrika Obr. 0 Autor : J.Čáp.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Afrika SOUTĚŽ RISKUJ Pokračovat Zdroje obrázků
Národní park Jaú Aleš Jůn.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Národní parky Afriky.
Posouvej sám a věř,že budeš mít na co koukat. Hudba Tě bude doprovázet Celou dobu.
Savana Obr. 1 – Savana – Gambie
Téma hodiny: Afrika – národní parky
Asie – přírodní podmínky II.
Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
Předmět: Zeměpis EU peníze školám
Jižní Afrika Obr. 0 Autor : J.Čáp.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.11 Téma: Přírodní podmínky ČR.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
„ČERNÝ KONTINENT“ Obr. 1,2 Obr. 3 Obr. 4 Obr. 5 Obr. 6.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.17 Téma: Zeměpis světadílů -
NÁRODNÍ PARKY ČR - opakování
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
BRAZÍLIE.
Ochrana přírody a krajiny v ČR
Moje první prezentace Panda velká ŽIRAFA AFRICKÁ ŽIRAFA AFRICKÁ
NOVÝCH 7 DIVŮ PŘÍRODY.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:4. ročník – Člověk a jeho svět – Přírodověda – Ochrana přírody autor VM:Ing.
Adopce na dálku Zpracovali: Natálie Panáková, Nicole Maťová.
Asie – přírodní podmínky II.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu: VY_32_INOVACE_86.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Chráněná území České republiky
USA Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Stručná anotace : Prezentace slouží k výkladu a procvičení učiva tématu Západ USA tématu Západ USA Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 7. ročník
AFRICKÉ SAVANY.
Afrika – oblastní členění 1 Severní Afrika
Severní Afrika Obr. 0 Autor : J.Čáp.
Tropický deštný les Obr. 1 – Rio Madre de Dios (Peru)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 7.ročník Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor / předmět: Zeměpis Tematický okruh: 6.
Afrika - rostlinstvo a živočišstvo
Národní parky - opakování Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Autor : J.Čáp Oblasti Asie II - základní údaje -3- ( JZ Asie) 0 VY_32_INOVACE_ZEMEPIS_CAP_1.18.
Portugalsko III2-Z7-III-04
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s podnebím a přírodními podmínkami.
Autor: Mgr. Eliška Nováková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_225_Savany AUTOR: Zdeněk Hořava ROČNÍK, DATUM: 6.,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Savci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_19.
Rg austrálie – úvod a přírodní podmínky
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, interaktivní.
Afrika – oblastní členění 3 Centrální Afrika
VY_32_INOVACE_Vac_II_12 Jižní Afrika Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Tropický pás-savana.
Savana Obr. 1 – Savana – Gambie
než začnete prohlížet prezentaci ...
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
VY_32_INOVACE_16_Z_SAVANY
Afrika – oblastní členění 4 Východní Afrika
VY_32_INOVACE_
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Transkript prezentace:

Afrika – království divočiny Afrika – království divočiny Autor : J.Čáp VY_32_INOVACE_ZEMEPIS_CAP_2.20

1 I. Co jsou národní parky ? Národní park je rozsáhlejší chráněné území, zpravidla s výměrou nad 1.000 ha, převážně s ekosystémy podstatně nezměněnými lidskou činností nebo v jedinečné a přirozené krajinné struktuře, v němž je ochrana přírody nadřazená nad ostatní činnosti. Obr.1

2 Krugerův národní park Obr.2 Krugerův národní park je nejstarší africký národní park a po Yellowstonském národním parku v USA i 2.nejstarším národním parkem světa. Byl vyhlášen v roce 1902 a dnes je nejnavštěvovanější a nejznámější přírodní zajímavostí jižní Afriky . Nese jméno búrského politika Paula Krugera, ten v roce 1898 vyhlásil první chráněnou oblast v území dnešního parku. Je to vlastně „ malý stát“ - rozlohou srovnatelný např. s Izraelem. Měří necelých 20 000 km2 a nachází se v Transvaalu na hranicích s Mosambikem a Zimbabwe.

3 Vyskytuje se zde 137 druhů savců, 112 druhů plazů (z toho 50 hadů), 49 druhů ryb, 33 druhů obojživelníků, 227 druhů motýlů. Je to ráj pro ornitology - žije zde téměř 500 druhů ptáků, od malých snovačů až po pštrosy. Obr.3

4 Nejhojnější jsou antilopy impaly, kterých zde žije asi 120 000. Zeber je zde 30 000, pakoní žíhaných 13 500, kudu velkých 10 500, vodušek 4000, prasat savanových a hrochů po 3000, antilop vraných 2000, antilop losích 1000. Hojné jsou i velké šelmy - lvů je každoročně pozorováno 1500, 1000 levhartů, žijí zde i gepardi, hyeny a psi hyenovití. Obr.4

5 1 Obr.5 Poznáte je ? 2 Obr.6 4 3 Obr.7 Obr.8

Poznáte je ? 1 -pes hyenovitý 6 2 – kudu velký 3 – prase savanové 4 – kobra černá 1 Poznáte je ? Obr.5 I.Zjisti a zapiš více informací o těchto zvířatech 2 Obr.6 4 3 Obr.7 Obr.8

7 I.Co asi představuje v současnosti největší problém Krugerova národního parku ? Obr.9 Největším problémem v Krugerově parku nejsou ani návštěvníci, ani pytláci, ani šelmy, ale především sloni. Jejich stavy se neustále zvyšují a zvětšuje se i plocha zdevastované krajiny. Křovinatá buš se v místech, kde se vyskytují větší sloní stáda, mění v poušť, která jiné býložravce neuživí. Dochází k poklesu stavu i velmi vzácných druhů antilop, snižování počtu slonů odstřelem vyvolává protesty ochránců přírody.

Rostlinstvo afrických národních parků 8 Tropický deštný prales pohoří Ruwenzori ve výšce 3400metrů. Obr.10 I.Pojmenuj zobrazený ekosystém . II.Poznáš sloupovité rostliny v popředí ? Obří lobélie

I.Pojmenuj zobrazený ekosystém . II.Poznáš tuto jedinečnou rostlinu ? 9 Obr.11

I.Zjisti a zapiš více informací o této rostlině. Obr.11 Welwitschie podiv ná (Welwitschia mirabilis) (také velvičie) je vytrvalá stálezelená rostlina. Je jediným druhem rodu welwitschie z monotypické čeledi welwitschiovité. Čeleď přísluší do fylogeneticky velmi prastarého řádu liánovcotvaré ,kterému jsou nejblíže příbuzné jehličnany z řádu borovicotvarých. 10 http://www.andycowley.com/namibia/plants/Welwitschia-mirabilis-004.jpg I.Zjisti a zapiš více informací o této rostlině. Obr.11

11 Obr.12 I.Zpracuj obdobnou prezentaci o dalším významném národním parku Afriky .

Použité zdroje: Milan Holeček – Zeměpis světa 1 Eva Klímová – Školní atlas světa/Kartografie Praha 2007,2008/ Karel Kašparovský –Zeměpis II. v kostce Wikipedie Citace obrázků: Obr.1- sken. učebnice,HOLEČEK,JANSKÝ,TLACH- Zeměpis světa 1,str.30 Obr.2- NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 28.4.2014]. Dostupný na WWW: http://www.krugerpark.co.za/logos/kruger-park-logo-wide-grey-band2014.png Obr.3 – NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 20.4.2014]. Dostupný na WWW: http://www.wildafrica.cz/images/parks/76_krugernationalpark-map.gif Obr.4 – NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 28.4.2014]. Dostupný na WWW: http://www.jedu.cz/data/img/large/cache/800x800_Afrika_savana_103990742.jpg 12

13 Obr.5 – NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 28.4.2014]. Dostupný na WWW: http://www.photonature.cz/img/clanky//originals/psi005.jpg Obr.6 – NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 28.4.2014]. Dostupný na WWW: http://www.mundo.cz/sites/default/files/images/fauna-flora/kudu-velky.jpg Obr. 7 – IKIWANER. flickr.com [online]. [cit. 28.4.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/01/Tarangire_Warzenschwein1.jpg/800px-Tarangire_Warzenschwein1.jpg Obr.8 – NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 28.4.2014]. Dostupný na WWW: http://7.blog.xuite.net/7/1/f/8/16271319/blog_595630/txt/9209727/0.jpg Obr.9 – MICHAL JIROUŠ. flickr.com [online]. [cit. 28.4.2014]. Dostupný na WWW: http://www.photonature.cz/img/clanky//originals/psi005.jpg Obr.10 - NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 28.4.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/da/Ruwenpflanzen.jpg/1024px-Ruwenpflanzen.jpg

14 Obr.11 - COWLEY. flickr.com [online]. [cit. 28.4.2014]. Dostupný na WWW: http://www.andycowley.com/namibia/plants/Welwitschia-mirabilis-004.jpg Obr.12 - NEZNÁMÝ. flickr.com [online]. [cit. 28.4.2014]. Dostupný na WWW: http://www.marasa.net/sites/default/files/styles/medium/public/properties/node/media/logo/logo-aberdare.png?itok=dkwUgOK5