OPAKOVÁNÍ II. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_688_2TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá 1
Název vzdělávacího materiáluOpakování II. Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_688_2TR_PRV Číslo šablonyIII/2 AutorJana Stolá, Mgr. Ročník2. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPPrvouka TémaProměny přírody Očekávaný výstup Žák pojmenuje charakteristické znaky ze života přírody na podzim, vhodně a šetrně se chová k přírodě Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží žákům k opakování Datum vytvořeníSrpen 2013 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaZahrada, pole, sad Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a kompetence řešení problémů Použitá literatura a zdrojeVlastní, klipart; Viz poslední snímek CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
ODPOVÍDEJ NA OTÁZKY, ODPOVĚDI ZAPISUJ, NAKONEC ZKONTROLUJ S TABULÍ. 1. Pojmenuj jednotlivé druhy zemědělských plodin a uveď využití: a) ………………………………………………………………………………………….. (2b) b) …………………………………………….…………………………………………….. (2b) c)…………………………………………….………………………………………….. ( 2b) d) …………………………………………….…………………………………………….. (2b) e) …………………………………………….…………………………………………….. (2b) 3 cukr, krmivo olej kukuřicekrmivo řepa slunečnice brambory obilí (pšenice)mouka (pečivo) potravina
2. Pojmenuj jednotlivé druhy luštěnin: a) ………………………………… b) ………………………………… c)………………………………… (3b) 3. Vyjmenuj 3 části rostliny obilí: ……………………………….…………………………….…………………………… (3b) 4. Vyjmenuj 4 obilné druhy: ……………………..…………………………..………………………………………………. (4b) 4 čočka fazole hrách klasstéblolist pšeniceječmenovesžito
5. Jaké pečivo se vyrábí z mouky? Vyjmenuj alespoň 5 druhů. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..(5b) 6. Pojmenuj jednotlivé druhy pokojových rostlin: a)………………………………….. (1b) c)……………………………………. (1b) b)………………………………….. (1b) d)……………………………………. (1b) 7. Vyjmenuj 5 nezbytných podmínek pro pěstování rostlin: ……………………….…………………………..…………………………….………………………………………………….. (5b) 5 Koláče, koblihy, chléb, rohlíky, vánočka, … muškát kaktus fialka fuchsie světloteplovodavzduchživiny
8. Vylušti - názvy pokojových květin: a) Přesmyčka: A N C I H Y T……………………………….(1b) b) Přesmyčka:CH O R D I J E (1b) c) Přesmyčka:V I K I L E………………………………. (1b) d) Doplňovačka:P A ………………………………. (1b) e) Doplňovačka:O R………………………………. (1b) f) Skrývačka:UNAVENÝ MAXIPES FÍK USNUL V BOUDĚ. ………………………………. (1b) 6 HYANCIT ORCHIDEJ KLIVIE PALMA OLEANDR FIKUS
9. Pojmenuj zemědělské nářadí: (5b) 7 Hrábě Kolečka Lopata Rýč Motyka
HODNOCENÍ: Hodnocení je v kompetenci učitele, zde je pouze návrh. 40 – 33 bodů1 32 – 25 bodů2 24 – 17 bodů3 16 – 9 bodů4 8 a méně bodů5 8
MÜLHAUSEROVÁ, Hana. SVOBODOVÁ, Jaromíra. Prvouka 2, učebnice pro základní školy. Brno. Nakladatelství Nová škola, ISBN: