16.1 Krytosemenné rostliny podle významu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Veronika Žáková Zdroje: Rostliny pro gymnázia
Advertisements

16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
21.1 Vím, jakým způsobem třídíme chemické rovnice.
20.1 Malá násobilka - násobení
16.1 Státní hymna ČR a hymna EU
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
Krytosemenné pokračování
Přírodověda – 4. ročník ZŠ
Elektronická učebnice - I
22.1 Vím, co jsou sloučeniny uhlíku.
36.1 Obsahy složitějších obrazců
1.1 Vznik a vývoj života Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Autor: Mgr. Petra.
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Elektronická učebnice - I
15.1 Vím, co jsou hydroxidy MÝDLA ČIŠTĚNÍ ODPADŮ
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin II.
Krytosemenné rostliny Jednoděložné rostliny
Jednoděložné rostliny
Jednoděložné rostliny – Čeleď Lipnicovité
Elektronická učebnice – II
37.1 Ekologie – vztah organismus x prostředí
62.1 Rovnováha v přírodě, potravní řetězec
9.1 Vím, co jsou nekovy Nekovy nás obklopují Součást atmosféry
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
18.1 Obratlovci Kdo jsou obratlovci?
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
Elektronická učebnice - I
32.1 Enzymy Enzymy Eduard Buchner
Alternativní zdroje energie
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin I.
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
Co jsou nahosemenné rostliny?
16.1 Jaké živiny jsou obsaženy ve stravě?
31.1 Aminokyseliny, bílkoviny
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Elektronická učebnice - II
34.1 Dusíkaté organické sloučeniny
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - I
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
Elektronická učebnice – II
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
Elektronická učebnice - II
Elektronická učebnice - I
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Blatouch bahenní. Pryskyřník prudký Sasanka hajní.
Čeledi: liliovité a amarylkovité Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí.
Krytosemenné rostliny Lucie Krapková 7. třída. Osnova Zařazení a výskyt Charakteristika Dělení Chryzantéma Dvouděložné rostliny Jednoděložné rostliny.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Lipnicovité rostliny Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_PŘÍRODOPIS
Lipnicovité.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 07 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
Transkript prezentace:

16.1 Krytosemenné rostliny podle významu Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 16.1 Krytosemenné rostliny podle významu V čem spočívá význam rostlin? fotosyntéza počátek potravního řetězce význam pro člověka Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku, nebo neštovice? Autor: Mgr. Petra Křivánková

16.2 Co už víš? Význam rostlin pro život na Zemi fotosyntéza Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 16.2 Co už víš? Význam rostlin pro život na Zemi fotosyntéza Význam rostlin v přírodě Význam rostlin pro člověka počátek potravního řetězce zdroj obživy průmysl, energetika farmacie, lékařství zpevňují půdu – brání erozi

16.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 16.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? Prakticky veškerá lidská strava je založena na přírodních plodinách. Nejvíce jsou využívané OBILNINY. výroba chlebové mouky, kávová náhražka žito seté pšenice setá výroba mouky hladké, polohrubé, hrubé, krupice výroba sladu, potrava pro dobytek, kroupy kukuřice setá výroba mouky, škrob, potravina ječmen setý výroba mouky, škrobu, puding, krmivo rýže setá

16.4 Co si řekneme nového? nápoje potrava Člověk a rostliny průmysl Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 16.4 Co si řekneme nového? káva, čaj, víno, pivo, alkohol ovoce, zelenina, luštěniny, ořechy, byliny, koření nápoje potrava Člověk a rostliny průmysl olejniny dřevo – papír, budovy, nábytek, hudební nástroje, sportovní náčiní látka – len, hedvábí, bavlna výroba léčiv, drog, jedů, pesticidů slunečnice, řepka olejka, palma olejná a kokosová, olivovník, sója, mák, sezam, len

16.5 Procvičení a příklady Doplň křížovku podle obrázků. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 16.5 Procvičení a příklady Tepelná a elektrická energie – dřevní odpady, sláma - biolíh 1. Doplň křížovku podle obrázků. 4. 3. 6. 2. 7. 5.

jednoděložné rostliny Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 16.6 Něco navíc pro šikovné amarylkovité plod – tobolka chráněné – sněženka, bledule jarní, mečík bahenní, šafrán Heufellův, kosatec žlutý liliovité květ – trojčetný, tobolky, bobule zima – oddenky, cibuloviny, hlízy zelenina: cibule kuchyňská, česnek kuchyňský okrasné – tulipán, lilie, konvalinka, ocún podzimní vstavačovité plod – tobolka oddenkové nebo kořenové hlízy nejohroženější druhy orchideje, střevíčník pantoflíček, vanilovník plocholistý – koření vanilka lipnicovité trávy a obilniny květenství – klas trávy – lipnice luční, srha říznačka, psárka luční, bojínek luční obilniny – pšenice setá, žito seté, ječmen setý, oves setý, proso seté kukuřice setá, rýže setá, cukrovník lékařský, bambus jednoděložné rostliny

Scientific and cultural uses Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Biology 16.7 CLIL PLANTS - IMPORTANCE Aesthetic uses Food houseplants indoors or in the gardens vegetables, fruit, rice, nuts, spice Products from plants: coffee, tea, wine, beer, alcohol, cooking oil, sugar, flour Scientific and cultural uses Nonfood products Gregor Mendel‘s laws of genetics wood, cellulose, biofuels, essential oils

16.8 Test znalostí Které rostliny patří mezi olejniny? mák setý, kmín Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 16.8 Test znalostí Které rostliny patří mezi olejniny? mák setý, kmín smetánka lékařská, kontryhel slunečnice roční, palma olejná olivovník, kaučukovník Mezi jednoděložné rostliny patří: lilkovité, bobovité liliovité, vstavačovité liliovité, lilkovité lipnicovité, bobovité Puding a škrob se vyrábí z: kukuřice pšenice žita ječmene Česnek a cibule patří do čeledi: amarylkovité vstavačovité liliovité lilkovité Správné odpovědi: c a b Test na známku

16.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze klipart Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 16.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze klipart http://vitejtenazemi.cenia.cz/krajina/index.php?article=29 (slide 1) http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%A1enice (slide 3) http://www.agromanual.cz/cz/atlas/plodiny/plodina/zito.html (slide 3) http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C3%A1vovn%C3%ADk (slide 4) http://hobby.idnes.cz/foto.aspx?r=herbar&c=A090331_212620_herbar_kos (slide 5) http://www.pelargonie.cz/ImpGemRoseCicDjpgOp.jpg (slide 5)

16.10 Anotace Autor Mgr. Petra Křivánková Období 01 – 06/2012 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Přírodopis 16.10 Anotace Autor Mgr. Petra Křivánková Období 01 – 06/2012 Ročník 7. ročník Klíčová slova Jednoděložné rostliny, význam rostlin Anotace Prezentace popisující jednoděložné rostliny, význam rostlin pro člověka.