1. KOLONIZACE SVĚTA (uč.28-29)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ASIE OBYVATELSTVO POLITICKÝ VÝVOJ
Advertisements

Mezinárodní politické organizace a seskupení
OSN OSN= organizace spojených národů
Mezinárodní integrace
Evropská integrace 20. století
Světové organizace.
EVROPSKÁ INTEGRACE EU – OP VK – III/2 ICT DUM 4
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_18.
Vývoj politické mapy světa
ZEMĚPIS 9. ROČNÍK MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
Mezinárodní organizace a OSN
MEZINÁRODNÍ SPOLEČENSTVÍ
VY_52_INOVACE_Z.9.36-hospodářské organizace ve světě-prezentace
MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
Kolonialismus a imperialismus
Zeměpisné objevy v 17. a 18. století
SEVEROATLANTICKÁ ALIANCE
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Významná světová integrační seskupení ve světovém hospodářství
ČR A JEJÍ POSTAVENÍ V SOUDOBÉM SVĚTĚ
EVROPSKá UNIE.
OBYVATELSTVO AMERIKY.
AMERIKA obyvatelstvo.
Organizace spojených národů
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Mezinárodní obchod David Štros, Historie Starověk - Středomoří (Féničané, Římané) Středověk – vnitrozemí, středomoří, pobřeží Atlantiku, merkantilismus.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Mezinárodní organizace - 2.díl Nejvýznamnější MO.
Zámořské objevy 15. století
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_D_I Ročník: I. Vzdělávací oblast: Dějepis Vzdělávací obor:
Integrace Štěpánka Hybnerová 4.Z 2015.
Vazby ČR a EU na světovou ekonomiku
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mezinárodní regionální integrační seskupení v oblasti obchodu
Anežka Dvořáková, Barbora Suchomelová, Vítek Piskač, Matěj Keblovský
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : červen.
VY_32_INOVACE_Fi_III_23 Název Politická a hospodářská seskupení států světa, mezinárodní organizace, OSN Název projektu: OP VK Registrační.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Česká republika – součást společenstva hospodářsky vyspělých.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
SVĚTOVÁ SPOLEČENSTVÍ. 1. Organizace spojených národů (OSN) Založena roku 1945 v San Franciscu Cílem OSN je zachování míru a bezpečnosti ve světě a spolupráce.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_04_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Kolonizace světa Základní škola Libina, příspěvková.
Mezinárodní ekonomická integrace Milena Tichá Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Milena Tichá. Dostupné z Metodického portálu.
HLAVNÍ HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE VE SVĚTĚ. Za účelem prohloubení a usnadnění ekonomické spolupráce se vytváří HOSPODÁŘSKÉ ORGANIZACE. Tyto organizace přispívají.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_DĚJEPIS
Evropská integrace= SCELOVÁNÍ, SJEDNOCENÍ
Mezinárodní organizace
Základní škola, Hradec Králové
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Mezinárodní organizace
Česká republika – součást společenstva hospodářsky vyspělých států
AUTOR: Marcela Kaderová
VY_32_INOVACE_20_ČR – člen mezinárodních organizací
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045
Vojenské a politické integrace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
EVROPSKÁ UNIE 7. TŘÍDA, ZŠ SUCHDOL.
Mezinárodní ekonomická integrace
Anotace Žák se seznámí s problematikou vzniku, historií a fungováním Severoatlantické aliance a jejím významem pro obranyschopnost České republiky Autor.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_07_Z9_Skála
VY_32_INOVACE_60_Svět kolem nás
Transkript prezentace:

1. KOLONIZACE SVĚTA (uč.28-29) Integrace zemí 1. KOLONIZACE SVĚTA (uč.28-29) I.Etapa – 15.stol. – začínají objevné plavby Evropanů : Portugalci – Afrika, Indie (1498 Vasco da Gama) Španělé - Amerika (1492 Kryštof Kolumbus) II.Etapa – 16. a 17.stol. Nizozemci - Austrálie (Abel Tasman) Angličané - Tichý oceán (James Cook), S Amerika Francouzi - S Amerika …………………………………………………………………………………… Kontinenty a oceány 1:48 min https://www.youtube.com/watch?v=tesg67-8SMQ

Kolonialismus = rozšiřování svrchovanosti státu a jiné oblasti Příčiny : u každého bodu uveď příklad Nový zdroj surovin (zlato) a exotické zboží (porcelán, drahokamy, koření)................... Levná pracovní síla …............. Odbytiště výrobků z mateřské země............. Výhodná vojensko-strategická poloha............. Důsledky : Narušení až zničení tradičního společenství......... Rozšíření evropských jazyků................. Přejímání evrops.náb., hospodaření, architektury, školství.. Obchod výhodný pro kolonizátory......... …………………………………………………………………… http://history-if.blog.cz/1004/zamorske-objevy

2. MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE (uč.32-33) Důvody vzniku Poloha a velikost státu Ekonomické důvody (nerostné bohatství) Bezpečnost Politické a kulturní Výhody : Volný pohyb zboží, pracovních sil (EU) Spojení vojenských sil k obraně (NATO) Nevýhody – stát se musí vzdát některých pravomocí ve prospěch většího celku, atd.

Uč.str.32, vypsat označené mezinárodní organizace :

OSN Organizace spojených národů Vznik po II.sv.válce r.1945 Členy jsou téměř všechny státy světa (193) Rada bezpečnost OSN = nejmocnější orgán OSN, její rezoluce jsou pro členy závazné a vymahatelné silou : Řeší zachování míru ve světě Vojenské akce proti agresorům Zbrojení států Spory

3. 1. EKONOMICKÉ INTEGRACE(uč.34-35) Vznikají kvůli volnému obchodu, pohybu surovin-zboží-služeb, nízkému clu, migraci lidí za prací, podnikání v zahraničí, atd. EU Evropská unie EFTA Evropské sdružení volného obchodu OPEC Organizace zemí vyvážejících ropu ASEAN Sdružení států JV Asie

28 ČLENŮ ČR od 2004

EFTA – European Free trade Assotiacion Island, Lichtenštejnsko, Norsko, Švýcarsko  Posláním organizace je podpora prosperity a hospodářské spolupráce mezi jejími členy. Organizace vznikla jako protiváha k EU.

Za svůj cíl si organizace vytkla urychlit ekonomický růst, sociální pokrok, kulturní rozvoj a vzájemné vztahy svých členů s tím, že v současnosti spolupracuje i ve vojenskopolitické a mezinárodněpolitické oblasti.

OPEC

3. 2. VOJENSKÉ A POLITICKÉ ORGANIZACE (uč.36-37) Vojenské org. vznikají za účelem zvýšení obranyschopnosti a fungují na principu tzv.kolektivní bezpečnosti Spojením sil se snižují počty vojáků ve vlastní armádě NATO – Severoatlantická aliance (1949) - princip vzájemné pomoci při napadení člena - ČR členem od 1991 (naše mise v Iráku, Afgan..) …………………………………………………………………… Většina politických org. má společný historický vývoj, nebo náboženství nebo ideu nebo jazyk (např. Bývalé britské kolonie, Organizace islámské konference…)

P R O C V I Č O V Á N Í