A worldwide library cooperative OCLC Online Computer Library Center QuestionPoint and 24/7 Reference Update Vivien Cook Regional Account Manger OCLC PICA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OPEN REPOSITORIES 2010 MADRID, 6. – MGR. LENKA NĚMEČKOVÁ ÚSTŘEDNÍ KNIHOVNA ČVUT.
Advertisements

Od eTwinningu Od eTwinningu Národní konference eTwinning, Most, 11. května 2012 k eTwinningu? k eTwinningu?
(Master Data Manager) B1UP - Správa kmenových dat Ing. Miroslav Beran Servis/Helpdesk.
OLE-onlinelearning Studium odkudkoli a kdykoli
Informační zdroje pro výzkum - INFOZ programy LI a 1N projekt NK ČR konsorcia Hanuš Hemola Národní knihovna ČR.
Tutoriál EDS možnosti přizpůsobení Pro administrátory support.ebsco.com.
The Fun Theory Tomas Kutej, Account Manager.
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Siemens Business Services: Vedoucí poskytovatel eGovernment řešení v Evropě Pasová agenda.
Setkání účastníků neformální konsorcia Setkání účastníků neformálního konsorcia Praha Brno
Modelování procesů pomocí workflow
Dana Sigmundová E-books jako zdroj odborných informací ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
Elektronické knihy: Tak trochu jiný způsob akvizice Filip Vojtášek Albertina icome Praha 24. akviziční seminář
1 OCLC Online Computer Library Center NetLibrary Update Czech Consortium Update Seminar Vivien Cook Regional Account Manager OCLC PICA Zuzana Helinsky.
Projekt INFOZ – VZ Národní knihovna ČR - zabezpečení elektronických zdrojů pro výzkum, vývoj a inovace zdroje konsorcia rozpočet řešitelský tým splněné.
, Porada IT-SDRUK, Olomouc Portál STM: stav a výhled Martin Svoboda Státní technická knihovna, Praha
Adresářové služby – základní pojmy
© 2013 Association for Computing Machinery Introduction to the ACM Digital Library.
Bibliotheca academica – Cíle a perspektivy vysokoškolských knihoven 2008 Referenční služby online: rozvoj služeb knihoven ČVUT Ilona TRTÍKOVÁ
QuestionPoint Virtuální referenční služba Úvod a přehled Vivien Cook Regional Library Services Consultant, OCLC PICA & Zuzana Helinska ZH.
Aktivity Asociace knihoven vysokých škol ČR v oblasti OA Mgr. Pavla Rygelová Ústřední knihovna VŠB-TUO 1 5. setkání českých uživatelů systému DSpace
Portál autorit
POSKYTOVATELÉ KNIHOVNICKO- INFORMAČNÍCH SLUŽEB A JEJICH PODPORA UŽIVATELE VE VYHLEDÁVÁNÍ INFORMACÍ APLIKOVANÁ PROSTŘEDNICTVÍM SOCIÁLNÍCH SÍTÍ Mgr. Zuzana.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Jak se má tento příspěvek jmenovat ? Martin Vojnar
Servis 24, spol. s r.o. – partner akce: Truck Business Day , Brno Ing. Marian Nekula Výkonný ředitel.
FTP – přenos souborů Tato služba se používá pro přenos souborů pomocí přenosového protokolu FTP. Pro tuto službu existují speciální klienti, kteří se dokáží.
Title Sub-title European Commission Enterprise and Industry Lukáš Procházka TC AV ČR Rámcový program pro konkurenceschopnost a inovace – účast českých.
Cisco Confidential © 2010 Cisco and/or its affiliates. All rights reserved. 1 Cisco Services Zbynek Pakandl / / comm
Digitální komunikace jako nástroj zvyšování kvality
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Informační servis s přidanou hodnotou zaměřující se na Evropskou unii, země Evropy a na otázky občanů, studentů a výzkumných pracovníků v dnešní Evropě.
Open Journal System Lucie Vyčítalová Univerzitní knihovna UPa 5. setkání českých uživatelů systému Dspace Prosazování politiky otevřeného přístupu Vysoká.
IFLA inspirující Barvy Jižní Afriky World Library and Information Congress: 73rd IFLA GeneralConference and Council August 2007, Durban, South Africa.
Oborová brána TECH tech.jib.cz Seminář „Okna oborů dokořán! Proč a jak využívat oborové brány & jak dál v CPK? “ Praha, NTK PhDr. Lenka Hvězdová.
Setkání účastníků neformálního konsorcia Brno Praha
WEBOVÝ PORTÁL ŽIVOT ONLINE.CZ. OBSAH Komu je portál určen Spolupráce Obsah portálu Návrh grafické podoby Účel.
Knihovny okresu Vsetín Ing. Věra Pelcová v roce 2013.
IVIG 2005, Systém informačního vzdělávání na UNC-CH Hana Landová ÚISK FF UK & SIC ČZU v Praze.
Proč tagovat? [Hammond, 2005]. Kdo taguje? [Hammond, 2005]
Příslib do budoucna Zprávy z Univerzity Karlovy Alena Matuszková, Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Otevřené repozitáře, Brno,
CPVŠK 2006, UP Olomouc jde do světa … Iva Prochásková, UK UPa.
VARIANTY ŘEŠENÍ PRO DATOVÉ SCHRÁNKY Petr Janda
Způsob spolupráce mezi studenty a malými a středními podniky.
Setkání účastníků neformální konsorcia Setkání účastníků neformálního konsorcia Praha Brno
SOCIÁLNÍ SÍTĚ.
Petr Šetka solutions architect Mainstream Technologies, s.r.o.
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
210 mm Národní technická knihovna podporuje.... OPEN ACCESS WEEK
Vývoj RDA Jarmila Přibylová NK ČR. Page  2 RDA  : práce na AACR3  : práce na RDA 2007 – nová struktura pravidel (přizpůsobení modelům.
Přístup k veřejnému internetu v knihovnách obcí a měst Vít Richter Knihovnický institut Národní knihovna ČR Tel ISSS 2007.
Alternativní platební modely pro přístup k EIZ doplňkové způsoby získávání informací z placených zdrojů (vhodné i pro situaci "kdyby grant nevyšel„) Vladimír.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Jak pořídit řešení podle Vašich potřeb? Drahoslav Dvořák Solution Specialist.
Adresář knihoven a informačních institucí ČR a navazující služby Bratislava Odborný seminář Súborný katalóg periodík Mgr. Zdenka Manoušková Národní.
Dana Sigmundová Úvod do elektronických informačních zdrojů ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
1 Jak získat nejlepší důkaz: Multizdrojové vyhledávání a kritické hodnocení Merck Manual of Diagnosis and Therapy Scholar Google Medline (PubMed) Cochrane.
Verze 22 systému Aleph školení klienta 1. Struktura systému Typy bází: Bibliografická – obsahuje bibliografické záznamy – KNA01 ostrá báze Administrativní.
Zuzana Vaněčková.  Analyzing  Personal planning  Sourcing  Selection of employees  Hiring  Adapting  Performance management and evaluation 
Jan Luprich / EBSCO Information Services Integrace SKC & EBSCO eBooks 2015.
Podpora meziobecní spolupráce Prezentace výsledků dotazníkového šetření ORP Poděbrady.
FB – dobrá praxe Podněty a inspirace z MZK (poděkování Jaroslavě Dvořákové) a Jablonného v Podj. (poděkování Daně Zpěvákové) a dalších knihoven.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Název:VY_32_INOVACE_ICT_8B_3B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:8. Tematický okruh,
1 Aktualizace báze ADR (Adresář knihoven a informačních institucí ČR) Národní technické muzeum v Praze Mgr. Zdenka Manoušková Národní knihovna.
Charakteristika a nástroje
Ústřední knihovna FSS MU
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Přístupnost , univerzální design a přístupnost
Transkript prezentace:

A worldwide library cooperative OCLC Online Computer Library Center QuestionPoint and 24/7 Reference Update Vivien Cook Regional Account Manger OCLC PICA Zuzana Helinsky Zh Consulting

OCLC Online Computer Library Center Fyzicky referencni model Uzivatel vchazi fyzicky do knihovny s potrebou urcite informace Knihovna Informace Externi zdroje – Odbornici, Konsortia, etc. Odborna oblast Odborna oblast Odborna oblast Rozpocet & management sluzeb Rozpocet & management sluzeb

OCLC Online Computer Library Center Online Referencni model Uzivatel vchazi elektronicky do knihovny s potrebou urcite informace Knihovnicky kooperativ Sdilene sluzby Externi zdroje – Odbornici, Pridana konsortia, back up servis etc. Knihovna nebo Odborna oblast Knihovna nebo Odborna oblast Knihovna nebo Odborna oblast Budget & Service Management Budget & Service Management Webova stranka Kooperativni baze znalosti Kooperativni baze znalosti Branding Chat Webove formulare Statistika Tabulky Branding Chat Webove formulare Statistika Tabulky

OCLC Online Computer Library Center “Spojeni” mezi dvemi spickovymi referencnimi kooperativy  MCLS a OCLC se rozhodli spojit sve referencni sluzby  24/7 Reference (MCLS)  QuestionPoint (OCLC)  Spojenim vznika svetova platforma referencnich sluzeb

OCLC Online Computer Library Center Local Librarians 24/7 Reference Coop (Public or Academic) Knihovny mohou pripojit/vclenit: walk up, phone, fax , web forms, chat Future tech Customer with info need Feedback/ Survey Local Library & Site Coop Librarians Global Reference Network Global KB Local KB Service History Administration and Reporting QuestionPoint - QuestionPoint uspokoji potrebu uzivatelu - 24/7 Referencni kooperativ - 24/7 Referencni kooperativ zabezpeci, ze vzdy bude nekdo odpovidat na otazky uzivatelu QuestionPoint - QuestionPoint uspokoji potrebu uzivatelu - 24/7 Referencni kooperativ - 24/7 Referencni kooperativ zabezpeci, ze vzdy bude nekdo odpovidat na otazky uzivatelu

OCLC Online Computer Library Center Rozsirene referencni soubory  Reference Management Service = Management Sluzeb a Referenci  Base Management Environment  Service Unit Profile  Cooperative Coverage Service = Obsah Kooperativnich Sluzeb  Podpora a rady personalu behem celeho dne  Extra personal behem spickovych hodin  Pristup ke dvema kooperativnim kommunitam jedne akademicke a jedne verejne  Pristup k odbornikum se specialnimi znalostmi

OCLC Online Computer Library Center Coop Coverage Reference Mgmt Service Novy Kooperativni soubor sluzeb nabizi: 24/7 Reference Cooperatives Sluzby Kontrolu kvality Rozvrhy Management knihovnicke politiky Skoleni Mentorovani Efektivnejsi uzivani Specializovane Sluzby v Ruznych Oborech Prava Medicina Spanelstina Jine Akademicka kooperativa Verejna Kooperativa Tools Interact CooperateBuild Global Ref Network Nejlepsi nasmerovani otazky L of Congress & Na zavolani Kooperativni pokryti partnerskych Skupin (Chat, ) Referencni partneri (zarizuji knihovny Samy) Manage

OCLC Online Computer Library Center Reference Management Service = Management referencnich sluzeb Ceny  Knihovna nebo skupina knihoven ma licenci na Base Management Environment (je treba jedna adresa uctu)  Nejmene jeden Service Unit Profile na kazdou zucastnenou knihovnu. Moznost se pripojit jen v nekterych oblastech.  Base Management Environment Funkce  Vzajemne vyuzivani pomucek – chat, , webove formulare  1 Baze znalosti na 1 Base Management Environment  Skupinove statisky a nastroje oro management (e.g.Rozvrhy)  Service Unit Profile Funkce  Pouziva se k popisu politiky a ruznych praxi knihovny  Raporty, uzivani, a pomucky pro management

OCLC Online Computer Library Center Cenik managementu referencnich sluzeb Nazev ProduktuCena Base Management Environment Uplny servis$3500 QP Pouze Globalni Servis$1000 QP Tradicni Profily (Pouze Exisujici QP Only)$2000 Service Unit Profiles QP Service Unit – do 5$750/per QP Service Unit – do 10$500/per QP Service Unit – 11 a vice$350/per

OCLC Online Computer Library Center Cooperative Coverage Service = Kooperativni zajistovani sluzeb  Ceny  Poplatek za Kooperativni zajistovani sluzeb (Podklad je pocet obyvatel nebo FTE)  Kazdy tyden prispevek personalu (Podklad je pocet obyvatel nebo FTE)  Muze se uctovat nezavisle na Reference Management Service, ale ucastnici musi mit Ref Management Service  Sluzby  Zarizovani rozvrhu, Kontrola kvality, Management knihovnicke politiky  Vzdy je dostupny nekdo na koho je mozne se obratit

OCLC Online Computer Library Center Slevy  Clenske slevy pro OCLC katalogizacni cleny Member (5% off total)  Skupinove slevy (se zakladaji na poctu jednotek Service Unit Profiles)  Knihovny (service unit profiles) 1-5  Knihovny (service unit profiles) do to 10  Knihovny (service unit profiles) 11nebo vice

OCLC Online Computer Library Center Moznosti volby Global Only Access = Pouze Globalni pristup Knihovny si mohou stale predplacet jen urcity pocet sluzeb s pristupem pouze na Globalni referencni sit Enhanced Communications add-on= Existuje moznost pridani vyssi/lepsi kommunikace Available at the existing per library add-on price = Dostupne pro knihovnu, ktera jiz ma existujici spolupraci za extra poplatek

OCLC Online Computer Library Center Example Implementations  IZUM – Slovenia  Gaelic Consortium – South Africa  – Holland  Co-East Museums Archives & Libraries  National libraries of Wales, Scotland, the British Library,Royal Library Netherlands

OCLC Online Computer Library Center

A worldwide library cooperative OCLC Online Computer Library Center Otazky