A worldwide library cooperative OCLC Online Computer Library Center QuestionPoint and 24/7 Reference Update Vivien Cook Regional Account Manger OCLC PICA Zuzana Helinsky Zh Consulting
OCLC Online Computer Library Center Fyzicky referencni model Uzivatel vchazi fyzicky do knihovny s potrebou urcite informace Knihovna Informace Externi zdroje – Odbornici, Konsortia, etc. Odborna oblast Odborna oblast Odborna oblast Rozpocet & management sluzeb Rozpocet & management sluzeb
OCLC Online Computer Library Center Online Referencni model Uzivatel vchazi elektronicky do knihovny s potrebou urcite informace Knihovnicky kooperativ Sdilene sluzby Externi zdroje – Odbornici, Pridana konsortia, back up servis etc. Knihovna nebo Odborna oblast Knihovna nebo Odborna oblast Knihovna nebo Odborna oblast Budget & Service Management Budget & Service Management Webova stranka Kooperativni baze znalosti Kooperativni baze znalosti Branding Chat Webove formulare Statistika Tabulky Branding Chat Webove formulare Statistika Tabulky
OCLC Online Computer Library Center “Spojeni” mezi dvemi spickovymi referencnimi kooperativy MCLS a OCLC se rozhodli spojit sve referencni sluzby 24/7 Reference (MCLS) QuestionPoint (OCLC) Spojenim vznika svetova platforma referencnich sluzeb
OCLC Online Computer Library Center Local Librarians 24/7 Reference Coop (Public or Academic) Knihovny mohou pripojit/vclenit: walk up, phone, fax , web forms, chat Future tech Customer with info need Feedback/ Survey Local Library & Site Coop Librarians Global Reference Network Global KB Local KB Service History Administration and Reporting QuestionPoint - QuestionPoint uspokoji potrebu uzivatelu - 24/7 Referencni kooperativ - 24/7 Referencni kooperativ zabezpeci, ze vzdy bude nekdo odpovidat na otazky uzivatelu QuestionPoint - QuestionPoint uspokoji potrebu uzivatelu - 24/7 Referencni kooperativ - 24/7 Referencni kooperativ zabezpeci, ze vzdy bude nekdo odpovidat na otazky uzivatelu
OCLC Online Computer Library Center Rozsirene referencni soubory Reference Management Service = Management Sluzeb a Referenci Base Management Environment Service Unit Profile Cooperative Coverage Service = Obsah Kooperativnich Sluzeb Podpora a rady personalu behem celeho dne Extra personal behem spickovych hodin Pristup ke dvema kooperativnim kommunitam jedne akademicke a jedne verejne Pristup k odbornikum se specialnimi znalostmi
OCLC Online Computer Library Center Coop Coverage Reference Mgmt Service Novy Kooperativni soubor sluzeb nabizi: 24/7 Reference Cooperatives Sluzby Kontrolu kvality Rozvrhy Management knihovnicke politiky Skoleni Mentorovani Efektivnejsi uzivani Specializovane Sluzby v Ruznych Oborech Prava Medicina Spanelstina Jine Akademicka kooperativa Verejna Kooperativa Tools Interact CooperateBuild Global Ref Network Nejlepsi nasmerovani otazky L of Congress & Na zavolani Kooperativni pokryti partnerskych Skupin (Chat, ) Referencni partneri (zarizuji knihovny Samy) Manage
OCLC Online Computer Library Center Reference Management Service = Management referencnich sluzeb Ceny Knihovna nebo skupina knihoven ma licenci na Base Management Environment (je treba jedna adresa uctu) Nejmene jeden Service Unit Profile na kazdou zucastnenou knihovnu. Moznost se pripojit jen v nekterych oblastech. Base Management Environment Funkce Vzajemne vyuzivani pomucek – chat, , webove formulare 1 Baze znalosti na 1 Base Management Environment Skupinove statisky a nastroje oro management (e.g.Rozvrhy) Service Unit Profile Funkce Pouziva se k popisu politiky a ruznych praxi knihovny Raporty, uzivani, a pomucky pro management
OCLC Online Computer Library Center Cenik managementu referencnich sluzeb Nazev ProduktuCena Base Management Environment Uplny servis$3500 QP Pouze Globalni Servis$1000 QP Tradicni Profily (Pouze Exisujici QP Only)$2000 Service Unit Profiles QP Service Unit – do 5$750/per QP Service Unit – do 10$500/per QP Service Unit – 11 a vice$350/per
OCLC Online Computer Library Center Cooperative Coverage Service = Kooperativni zajistovani sluzeb Ceny Poplatek za Kooperativni zajistovani sluzeb (Podklad je pocet obyvatel nebo FTE) Kazdy tyden prispevek personalu (Podklad je pocet obyvatel nebo FTE) Muze se uctovat nezavisle na Reference Management Service, ale ucastnici musi mit Ref Management Service Sluzby Zarizovani rozvrhu, Kontrola kvality, Management knihovnicke politiky Vzdy je dostupny nekdo na koho je mozne se obratit
OCLC Online Computer Library Center Slevy Clenske slevy pro OCLC katalogizacni cleny Member (5% off total) Skupinove slevy (se zakladaji na poctu jednotek Service Unit Profiles) Knihovny (service unit profiles) 1-5 Knihovny (service unit profiles) do to 10 Knihovny (service unit profiles) 11nebo vice
OCLC Online Computer Library Center Moznosti volby Global Only Access = Pouze Globalni pristup Knihovny si mohou stale predplacet jen urcity pocet sluzeb s pristupem pouze na Globalni referencni sit Enhanced Communications add-on= Existuje moznost pridani vyssi/lepsi kommunikace Available at the existing per library add-on price = Dostupne pro knihovnu, ktera jiz ma existujici spolupraci za extra poplatek
OCLC Online Computer Library Center Example Implementations IZUM – Slovenia Gaelic Consortium – South Africa – Holland Co-East Museums Archives & Libraries National libraries of Wales, Scotland, the British Library,Royal Library Netherlands
OCLC Online Computer Library Center
A worldwide library cooperative OCLC Online Computer Library Center Otazky