VY_32_INOVACE_PPM11360NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_TMM20160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám   Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/   Název projektu:
Advertisements

POLOHOVÁNÍ RANĚNÝCH Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_PPM13560NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS14760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
První pomoc Úrazy ve škole.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Další nebezpečné úrazy
Jednotný postup při poskytování první pomoci
VY_32_INOVACE_TMM21260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PPM14160NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
První pomoc při poranění elektrickým proudem
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.13 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka Poranění chemickými látkami Typ: DUM - výkladový Předmět:
PRVNÍ POMOC postup u akutní příhody 07
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_TMM24260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM25060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_PPM15960NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. PRVNÍ POMOC Mgr. Zdeňka Kubíková Bc. Barbora Zuchová a kol. šok.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
ÚRAZY TEPLEM A CHLADEM Mgr. Jana Volemanová.
Ztráta funkce distribuce kyslíku a živin ke tkáním.
VY_32_INOVACE_PSYPS10160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ŠOK.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_TMM24060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
- definice, charakteristika, průběh
VY_32_INOVACE_TMM24160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_20_INOVACE_SVF21460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_PSYPS11960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.2 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka První pomoc při poruchách dýchání DUM – výkladový Předmět:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.11 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka První pomoc při úrazu elektrickým proudem DUM – výkladový.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
První pomoc při šoku Autor: Mgr. Vladimír Drápal Př_189_Biologiečlověka_Prvnípomocpřišoku Škola: Základní a mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
První pomoc při šoku Autor: Mgr. Vladimír Drápal Př_189_Biologiečlověka_Prvnípomocpřišoku Škola: Základní a mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková.
VY_32_INOVACE_PPM11760NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_PPM11560NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Smyslová ústrojí člověka
VY_32_INOVACE_PPM14260NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základní životní funkce vědomí
BEZVĚDOMÍ Definice Neschopnost postiženého jakýmkoli způsobem reagovat na vnější i vnitřní podněty.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdraví PředmětZdravověda Tematický.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Třídění raněných metodou START
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
PP – popáleniny ,el. proud, třídění a transport
KURZ PRVNÍ POMOCI ZŠ Eden.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_PPM11360NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: 22.10. 2012 Autor: Ing. Ivana Náplavová Určeno pro předmět: První pomoc Tematická oblast: Integrovaný záchranný systém, jednotný postup při poskytování první pomoci, mimořádné situace Obor vzdělání: Masér sportovní a rekondiční 69-41-L/002 1. ročník Název výukového materiálu: Výuková prezentace: Jednotný postup při poskytování první pomoci Popis využití: Orientace na místě nehody, třídění a označování raněných, posouzení stavu raněných, úkoly pro žáky Čas: 20 minut

Stupeň závažnosti postižení určujeme smyslovými vjemy: Jednotný postup poskytování první pomoci vždy je třeba udělat si vlastní úsudek o situaci a stavu postiženého poskytování PP je vždy dáno individuální povahou každého jednotlivého případu Stupeň závažnosti postižení určujeme smyslovými vjemy: poslechem pohledem čichem http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Oko_cz%C5%82owieka.jpg pohmatem http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lidsk%C3%BD_nos.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ucho.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:LeftHand_2.png

Posoudíme subjektivní a objektivní příznaky a rozhodneme se, jakou první pomoc poskytneme. ú hledání na internetu: Vysvětlete pojmy: objektivní a subjektivní příznaky uveďte alespoň tři příklady

Nepřeceňte zevní zranění, zlomeniny dlouhých kostí, „bouřlivou“ reakci na bolest, na úkor život ohrožujících stavů. Nepovažujte první, orientační vyhodnocení stavu postiženého za definitivní! ú práce ve dvojici pomůcky: psací potřeby papír čas: 3 minuty Které příznaky při posuzování stavu postiženého zjišťujeme hmatem, zrakem, sluchem, čichem?

Stupně závažnosti stavu postiženého Stav bezprostředně ohrožující život zástava nebo selhání krevního oběhu nebo dýchání prudké krvácení šok trvající bezvědomí rozsáhlé popálení, vdechnutí páry, nadýchání se kouře. Těžké postižení zdraví život není bezprostředně ohrožen jsou zachovány základní životní funkce při časovém prodlení může postižení vyústit do stavu bezprostředně ohrožujícího život (např. pneumotorax) zlomeniny, poranění s krvácením, rozsáhlé pohmožděniny

Méně závažné postižení základní životní funkce nejsou ohroženy časová prodleva tyto postižené bezprostředně neohrozí (např. plošné odřeniny) Smrt

Třídění obětí u mimořádné události s velkým počtem zraněných a obětí podle stupně závažnosti postižení raněných se provádí i jejich třídění schéma třídění odpovídá schválené metodice START (snadné třídění a rychlá terapie) metodika umožňuje bez jakéhokoliv přístrojového vybavení laicky a rychle rozdělit nalezené osoby podle jednoduchých příznaků do čtyř skupin zmíněné skupiny lze použít při odsunovém třídění, kdy se určuje pořadí či naléhavost transportu z hlediska závažnosti poranění a časového faktoru je potřeba - rychle postupně orientačně vyšetřit poraněné se zaměřením na vitální funkce - rozhodnout, kteří postižení potřebují předností ošetření

http://ppp.zshk.cz/vyuka/trideni-ranenych.aspx

nutnost neodkladné pomoci (bez okamžité pomoci by nepřežili)  1. stav neodkladné pomoci stav bezprostředního ohrožení života nutnost neodkladné pomoci (bez okamžité pomoci by nepřežili) 2. stavy odložitelné pomoci další závažné stavy pomoc je odložitelná, ale nezbytná k zajištění dalšího transportu zlomeniny, poranění s krvácením, rozsáhlé pohmožděniny 3. stavy lehké ostatní stavy poškození život ani zdraví nejsou ohroženy, ošetření lze odložit 4. mrtví zůstávají na místě pro potřeby dalšího vyšetření nehody, v případě, že jsou vyneseni, shromažďují se na určeném místě pro ukládání mrtvých

Orientační posouzení tělesného a duševního stavu postiženého Zjistíme, zda postižený nemá u sebe průkaz diabetika nebo léky, které mají vliv na činnost důležitých orgánů (srdce, plíce) Subjektivní příznaky: posuzujeme u postižených při vědomí bolest závrať dušnost pocit chladu nebo horka, ochablost žízeň nauzea ztráta paměti únava, slabost krepitace úzkost a strach hlad

stav celistvosti postavy komunikace stav vědomí poloha postiženého Objektivní příznaky: Hodnocení zrakem: stav celistvosti postavy komunikace stav vědomí poloha postiženého poruchy hybnosti dýchání dušnost kašel stav kůže a sliznice obličeje a nekrytých částí těla rána zevní krvácení z ran http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Oko_cz%C5%82owieka.jpg cizí tělesa deformace zvracení křeče

zvuky vydávané poraněným Vyšetření čichem: aceton alkohol spálenina Vyšetření sluchem: dýchání srdeční akce zvuky vydávané poraněným Vyšetření čichem: aceton alkohol spálenina http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ucho.jpg Vyšetření hmatem: tep tělesná teplota citlivost dýchání krevní tlak http://commons.wikimedia.org/wiki/File:LeftHand_2.png http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lidsk%C3%BD_nos.jpg

Zdroje: Beránková, M. - Fleková, A. – Holzhauserová, B.: První pomoc. Praha, Informatorium 2007. Krivaničová, J. a kol.: Domácí lékař. Praha, Avicenum 1991. Zemanová, J.: První pomoc pro učitele ZŠ a SŠ. Ostrava 2006. http://www.ochranaobyvatel.cz/ http://cs.wikipedia.org/ http://ppp.zshk.cz/vyuka/obsah.aspx/