Věta sus - konstrukce trojúhelníku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Užití Pythagorovy věty – 3. část
Užití Pythagorovy věty – 5. část
Matematika – 8.ročník Pythagorova věta
Užití Pythagorovy věty – 2. část
- řešení pravoúhlého trojúhelníku
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Věta usu - konstrukce trojúhelníku
Matematika – 8.ročník Thaletova kružnice
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Věty o shodnosti trojúhelníků
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělení desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Obvod, obsah – 1 Čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník
Obrazce – obvod, obsah Matematika 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v.
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Věta sss - konstrukce trojúhelníku
Převody jednotek objemu
Procenta 1 - úvod Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Převody jednotek hmotnosti - 2
Převody jednotek obsahu
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Násobení desetinných čísel
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítání a odčítání desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Symbolika Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Obrazce – výšky, vlastnosti Matematika 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Procenta 2 Matematika 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Věta sus - konstrukce trojúhelníku
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Věta sus - konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Věta sus - konstrukce trojúhelníku Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Věta sus - konstrukce trojúhelníku Matematika – 7. ročník

Věta sus  ABC   LMK (sus) Dva trojúhelníky, které se shodují ve 2 stranách a úhlu těmito stranami sevřeném, jsou shodné. M C 5 cm α = 30o B K 7 cm A 7 cm λ = 30o 5 cm AB  LM s α  λ u AC  LK s L  ABC   LMK (sus)

Sestroj trojúhelník KLM, je-li dáno: l = 3 cm, m = 8 cm, | MKL| = 70° Př. 1: Sestroj trojúhelník KLM, je-li dáno: l = 3 cm, m = 8 cm, | MKL| = 70° | MKL| = 70o 70o < 180°   lze sestrojit  Rozbor k X M l = 3 cm 70° K m = 8 cm L

Rozbor Postup Konstrukce M k X l = 3 cm 70° Postup K m = 8 cm L Konstrukce 1. KL; |KL| = 8 cm X M 2.  LKX; | LKX| = 70° k 3. k; k (K; 3 cm) 4. M; M  → KX  k 5.  KLM K L 1 řešení Konstrukci proměříme, zda odpovídá zadání a trojúhelník vytáhneme silněji.

Narýsuj trojúhelník PQR, je-li dáno: r = 5 cm, q = 4 cm, | RPQ|= 120o  lze sestrojit Rozbor Postup X R PQ; PQ = 5 cm QPX;  QPX = 120° k; k (P; 4 cm) R; R   PX  k  PQR k q = 4 cm 120o P r = 5 cm Q

Konstrukce PQ; PQ = 5 cm QPX;  QPX = 120° k; k (P; 4 cm) R; R   PX  k  PQR q = 4 cm 120o P Q r = 5 cm Konstrukce X R k Q P

Př. 3: Sestroj pravoúhlý trojúhelník ABC s pravým úhlem při vrcholu C a s odvěsnami a = 4,9 cm, b = 8 cm. Rozbor Postup X B k CA; CA = 8 cm ACX;  ACX = 90° k; k (C; 4,9 cm) B; B   CX  k  ABC a = 4,9 cm 90o C A b = 8 cm

Konstrukce CA; CA = 8 cm ACX;  ACX = 90° k; k (C; 4,9 cm) B k CA; CA = 8 cm ACX;  ACX = 90° k; k (C; 4,9 cm) B; B   CX  k  ABC a = 4,9 cm 90o C A b = 8 cm Konstrukce X B k C A

Př. 4: Narýsuj rovnoramenný trojúhelník MNO, kde |MO|= |NO| = 5 cm, | MON|= 40o X Rozbor MO a NO ...... ramena vrchol O ....... hlavní vrchol k N O 5 cm 40o 5 cm 40o 5 cm O 5 cm M k Postup OM; OM = 5 cm MOX;  MOX = 40° k; k (O; 5 cm) N; N   OX  k  MNO N M X

Konstrukce X k OM; OM = 5 cm MOX;  MOX = 40° k; k (O; 5 cm) N; N   OX  k  MNO N 5 cm 40o O 5 cm M Konstrukce O M X k N k X N O M

Věta sus - konstrukce trojúhelníku – matematika 7. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional MS Office učebnice matematiky – geometrie pro 7. ročník Autor: Mgr. Bohumila Zajíčková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)