Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Advertisements

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje fiktivní internetový obchod, který žákům slouží jako podklad pro sepsání objednávky. Vzdělávací.
Slovesa, osoba, číslo, čas
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.13 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu prostého, odborného a uměleckého.
Podstatná jména, pád, číslo, rod a vzor
Určování sloves a podstatných jmen (pád, číslo, rod a vzor)
Podstatná jména rodu ženského a středního
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.11 Anotace: Prezentace je zaměřena na procvičení pravopisu v koncovkách podstatných jmen. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.04 Anotace: Prezentace je zaměřena na vyplňování jednoduchých tiskopisů. Vysvětluje účel podacího lístku a poštovních poukázek.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Shoda přísudku s podmětem
Křížovky s VS po M II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Podmiňovací způsob, slovesa: osoba, číslo, způsob, čas
Podstatná jména rodu středního
Křížovky s VS po P II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Křížovky s VS po L II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Křížovky s VS po B IV. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Podstatná jména rodu mužského
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Shoda přísudku s podmětem
Přídavná jména tvrdá, měkká, přivlastňovací
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Podstatná jména rodu středního
Základní škola Církvice, okres Kutná Hora
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.09 Anotace: Žáci si hravou formou ověří své znalosti a všeobecný přehled. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor: Mgr.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Mimika (co jste tím chtěli říci)
Souvětí a jeho stavba, spojovací výrazy
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Písemné násobení s nulou v činiteli
Číslo v digitálním archivu školy
SLOVA CIZÍHO PŮVODU jejich skloňování Slova přejatá
Podstatná jména rodu ženského Anotace: Podtrhni v textu (příloha Word) podstatná jména rodu ženského. Kontrola správnosti. Vypiš do tabulky podstatná jména.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s diskusí a jejími zásadami. Žák se pokusí sám vytvořit Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.07 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici lyriky, její hlavní znaky a dělení. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Shoda přísudku s podmětem – doplňování koncovek
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Podstatná jména rodu mužského
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Anotace: Popisují kamaráda podle zadaných bodů.
Křížovky s VS po L III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.05.
Křížovky s VS po B III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Metodický list: Vyjmenovaná slova po „P, S, V“ - shrnutí Jazykové vzdělávání Jazyk: český Věk: 3. ročník ZŠ Anotace: Tato prezentace slouží ke shrnutí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_18 _VYJMENOVANÁ SLOVA
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská VY_32_INOVACE_Čj-G4.,5.02 Vyjmenovaná slova Anotace: U slov s vynechávkou zvedají kartičky i/í/y/ý a zdůvodňují pravopis. Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český Očekávaný výstup: Píše správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: První stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Čtvrtý ročník základní školy

Doplň správně i/y í/ý Použij kartičky i, í, y, ý V_tala jej jako v_těze. Na v_šině b_la v_budována v_letní restaurace. Půjdeme na v_cházku na V_šehrad. Kl_č v_sel na kl_ce. Nerozl_j l_monádu. Těžký prům_sl je v Praze ve V_sočanech. Vojenský v_cv_k je náročný. V_rážka se brz_ v_léčila. V_zkumy stojí v_spělé státy mnoho peněz. Selátka v_strašeně kv_čela. M_loš b_l m_láčkem všech ob_vatel vesnice. P_chla ho včela. í í ý y y ý y y í i i i i y y ý i y y y ý y y i i y i y í

Doplň správně i/y í/ý M_ska b_la rozb_tá. M_slivec ze všeho nejv_ce m_loval přírodu. Z našeho národa v_šlo někol_k m_sl_telů světového v_znamu. Za v_skou b_la rozsáhlá p_skovna. Na domku je nová om_tka. Některé zboží nejde na odb_t. V_la v_stupuje v pohádkách jako nadpřirozená b_tost. Někteří l_dé v ciz_ně nemají dost peněz ani na živob_tí. Úb_tek krv_nek je vážné onemocnění. Po b_tvě na B_lé hoře pozb_l český národ samostatnost. i y i y í i y i y i ý í y í í y í y y i i y y i i í y

Doplň správně i/y í/ý Nap_š m_ brz_. M_ ti vše v_l_číme v dop_se. V_ máte naši důvěru. Na svou práci budeš mus_t vždy pečl_vě m_sl_t. L_duška se radostí p_řila. Po obloze pl_nou b_lé mráčky. L_ška zadáv_la s_sla. Ob_vatelé vesnice se k nám chovají vl_dně. Pastýř se nas_til v_borným s_rem. Jeho s_n je neob_čejně b_strý a p_lný žák. S_ček ulov_l někol_k m_ší. Nemáme mluv_t, co nám sl_na přinese na jaz_k. Neklop_tni o stol_čku, není tu dobře v_dět. Chceme navštív_t V_soké Tatry. i i y y y í i y i i y i i ý y í i i y y í y ý ý y y y i ý i i y i i y ý i i i y

Použitá literatura: Český jazyk pro 4. ročník ZŠ, V. Styblík, SPN, 1998